Gothicpedia
Advertisement

Krush Pachorkowy topór występujący w Gothic, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. W Gothic II występuje pod nazwą lekki orkowy topór.

Gothic[]

Wygląd[]

Jest to bardzo prosta broń. Składa się z masywnego trzonka i ciężkiego, przerdzewiałego ostrza, które jest wyszczerbione. Widnieje na nim zaschnięta krew.

Występowanie[]

Posługują się nim wojownicy orków przebywający na ziemiach orków oraz w samym mieście.

Dwa egzemplarze tego oręża znajdują się na cmentarzysku orków, po jednym w każdym z korytarzy, w których leżą połowy pergaminu. Dwa kolejne można znaleźć w jaskini w mieście, w skrzyni przy orkowym tronie.

Statystyki[]

Aby korzystać z broni wymagane jest posiadanie 30 punktów siły. Oręż zadaje 50 punktów obrażeń. Krush Pach można sprzedać za 18 bryłek rudy, lecz przy odkupie jego wartość rośnie do 35 bryłek. Z powodu sporej wagi ludzie mogą go dobyć wyłącznie oburącz, choć orkowie korzystają z niego jedną kończyną.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Wygląd oręża został zmieniony. Składa się z trzonka i długiego ostrza, które pozwala przeciąć każdą zbroję czy tarczę, a także chroni dłoń władającego przed zranieniem.

Występowanie[]

Posługują się nim orkowi wojownicy i kupcy, którzy noszą go w jednej ręce, lecz człowiek z powodu słabszych warunków fizycznych musi używać dwóch. Broń można również kupić od orkowych handlarzy.

Statystyki[]

Krush Pach zadaje 150 punktów obrażeń. Aby go unieść wymagane jest 300 punktów siły oraz zdolność Duży oręż III. Broń można sprzedać za 180 sztuk złota, lecz przy kupnie jego wartość rośnie do 600 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Posługują się nim orkowie pod wodzą Thorusa. Wygląd ani parametry nie zmieniają się.

Advertisement