Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy magnata i przywódcy bandytów. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Kruk – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to magnat w Starym Obozie, a następnie wybraniec Beliara. Miał duży udział w wielkim buncie, dlatego też stał się prawą ręką Gomeza.

Charakter i osobowość[]

Kruk jest fałszywym człowiekiem, sprawiającym dobre wrażenie przy pierwszym spotkaniu. Nie szanuje pracujących dla niego ludzi i traktuje ich jedynie jako środek do osiągnięcia swoich celów.

Pod wpływem Beliara Kruk staje się bezwzględny i nieobliczalny; nie waha się przed poświęcaniem życia swoich ludzi na drodze do osiągnięcia celu. Marzy o władzy otrzymanej z ręki Beliara i prowadzeniu jego armii.

Gothic[]

Jest jednym z magnatów, najpotężniejszych ludzi w Starym Obozie. Zajmuje się handlem ze światem zewnętrznym oraz zarządzaniem wydobywania rudy. Jako prawa ręka Gomeza jest jego pośrednikiem i wszystkie sprawy załatwiane są poprzez niego. Tylko on może zgodzić się na spotkanie z Gomezem. Poza tym zajmuje się cieniami, m.in. zlecając im zadania. Bezimiennemu powierza misję szpiegowania ludzi z Bractwa Śniącego. Kruk jest wyjątkowo niemiłą i arogancką osobą, choć po przyjęciu do Starego Obozu może wydawać się zupełnie inny. Bezimienny po wykonaniu zleconej przez Kruka misji, stwierdza, że nie potrzebuje takich przyjaciół. Jak wszyscy w Starym Obozie, jest wrogo nastawiony do bohatera po czwartym rozdziale.

Zlecane zadania[]

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka[]

Wraz z Thorusem zbiera ze sobą sporą grupę ludzi, a następnie ucieka z Górniczej Doliny. Ze Starego Obozu dołączyli do nich między innymi Bloodwyn, Fletcher, Huno, Fisk, Scatty, Snaf, Dexter, a także Fortuno z obozu na bagnie. W międzyczasie przemawia do niego Beliar, wybierając go na generała swoich przyszłych armii i rozkazując mu zdobyć Szpon Beliara. Wyrusza do zapomnianej części wyspy dzięki pomocy piratów, w poszukiwaniu zaginionego artefaktu. Odnajduje ruiny fortecy wojowników, gdzie znajduje się również świątynia Adanosa. Wysyła Dextera, aby uprowadzał ludzi z miasta Khorinis i jego okolic, którzy mają pracować przy odkopaniu świątyni oraz w kopalniach złota.

Gothic II: Noc Kruka[]

Odszyfrowuje zapisane na kamiennych tabliczkach zapiski poszczególnych kast mieszkańców Jarkendaru oraz kontaktuje się z Khardimonem. Wewnątrz świątyni Adanosa wymyka się ścigającemu go Bezimiennemu i zdobywa Szpon Beliara. Od tej pory Kruk cały swój czas spędza w świątyni, modląc się do swojego nowego boga. Niedługo potem odnajduje go główny bohater i po krótkiej rozmowie zabija, zabierając miecz. Jego zbroję noszą również Quarhodron i Rademes. Podczas finalnego starcia na Dworze Irdorath, Smok Ożywieniec oznajmia, że Kruk był jedynie jego sługą, który w jego imieniu miał się posługiwać Szponem.

Kruk otwiera wrota do świątyni Adanosa

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Czas Zapłaty[]

Okazuje się, że jeszcze przed trafieniem za barierę wdał się w konszachty z Beliarem. Podczas akcji modyfikacji chce zdobyć ornamenty, by dostać się do Jarkendaru, a do tego zadania wyznacza Hrabiego, swojego dawnego towarzysza, a obecnie najwierniejszego wspólnika. Rickowi udaje się jednak wykraść ornamenty ukryte przez Kruka w zatopionej wieży Xardasa. Podczas pierwszego spotkania z protagonistą Kruk zleca mu zadanie dostarczenia jednemu ze swoich strażników, Krakenowi, butelki z listem do Lariusa. Rick próbuje odmówić, jednak wówczas Kruk powala go na ziemię i zmusza do posłuszeństwa. Podczas spotkania z Hrabią w Orlim Gnieździe, ten ostatni próbuje zaskoczyć i zabić Kruka, jednak z powodu podszeptów Beliara Krukowi udaje się przejrzeć podstęp, a następnie zabić strażników i uwięzić Hrabiego w jego własnej fortecy. Gdy Rick oferuje Krukowi swoją pomoc w inkantacji, Kruk teleportuje ich obu do Gniazda, zabija przywołanego demona, a następnie wywabia Hrabiego z jego kryjówki, po czym używa czarnej magii, by go zabić. Wówczas staje do pojedynku z Rickiem, jednak widząc, że przegrywa starcie, teleportuje się w nieznane miejsce.

Bandyci[]

Po dostaniu lepszego pancerza, zleca Vincowi zbadanie kompleksu ruin w Jarkendarze oraz piedestału na bagnach. Następnie rozkazuje, aby sześciu jego strażników udało się do świątyni. Zaraz po tym, Vinc udaje się wraz z nim, Bloodwynem i Alvaro do grobowca Khardimona. Po walce z kamiennymi strażnikami, bohater widzi go po raz ostatni – Kruk wchodzi do grobowca, a Bloodwyn każe Vincowi się wynosić.

W epilogu Krukowi udaje się przyzwać Szpon Beliara oraz oddaje się całkowicie Beliarowi.

Requiem[]

Kruk podczas walki z bohaterem przyzywa wiele istot jako swoich pomocników, m.in. nieumarłych magnatów i opancerzone szkielety. Sam często używa magii, za pomocą której ogranicza Bezimiennemu pole widzenia. Pod koniec walki Kruk staje się nieumarły i wzywa na pomoc księcia demonów.

Dolina Zombie[]

Razem z kilkoma strażnikami Starego Obozu, Kruk badał starą cytadelę. Nagle wszyscy zmienili się w kamień, a magnat usłyszał głos Beliara, który mianował Kruka swoim wybrańcem. Bóg ciemności nakazał mu udać się na cmentarzysko orków, by tam przestudiował zapiski orków. Dołączył do niego też Cor Kalom i niektórzy członkowie Bractwa Śniącego. Po zapoznaniu się z zapiskami Kruk otrzymał zaklęcie mające na celu przemienienie ludzi w zombie. Mroczny bóg nakazał Krukowi też zabić Xardasa, gdyż stanowił on poważne zagrożenie. Kruk jednak nie stanowił zagrożenia dla nekromanty i po przegranym pojedynku uciekł. Później osiadł na cmentarzysku orków, które stało się jego siedzibą, a Cor Kalom i jego bracia zaczęli pełnić rolę strażników. Dwa tygodnie później na cmentarzysko przybywa Bragus, który postanowił rozprawić się z Krukiem raz na zawsze. Protagonista domaga się wyjaśnienia takiego postępowania, lecz wybraniec Beliara szydzi z niego, mówiąc, że ten nie pokona go odziany w lśniącą rycerską zbroję i dzierżący jakiś tam orkowy miecz. Po zakończeniu rozmowy Kruk wzywa dwóch swoich strażników do pomocy i dochodzi do wyczerpującego starcia, w którym Bragus zabija najpierw wszystkie sługi Kruka, a na końcu także jego samego. Wówczas Górnicza Dolina zostaje uwolniona od klątwy.

Przeznaczenie[]

Po śmierci Kruka przy jego ciele znajduje się dziennik. Można się z niego dowiedzieć, że Bloodwyn został wskrzeszony dzięki wpływowi Beliara i tylko jego Kruk wtajemniczył w działania jakich podjął się w świątyni Adanosa. Jeżeli Bezimienny dołączy do mrocznego zakonu, dowie się od Imperanona, że Kruk był członkiem zakonu w przeszłości oraz nosił tytuł Barona von Rabe. Kruk zdradził zakon oraz przeszedł na stronę Beliara, dzięki czemu dowodził armią nieumarłych. Po pogromie wiosek został złapany przez królewskie wojska i pokonany mimo wsparcia czarnych magów. Rabe nie został zabity, lecz wtrącony pod barierę.

Returning[]

Podczas walki z Bezimiennym zostaje teleportowany przez Beliara do starożytnego więzienia jednego z arcydemonów. Ten zabija Kruka, a następnie pożera jego duszę i przejmuje ciało. Dzięki temu sprowokowany bohater miałby otworzyć bramę w celu pokonania demona, dając mu szansę na oswobodzenie. Plan kończy się fiaskiem, gdy protagonista pokonuje „starożytne zło”.

L'HIVER Edition[]

Podczas walki z nim, gdy poniesie odpowiednio duże rany, leczy się całkowicie, po czym przyzywa na pomoc dwóch strażników Kruka.

Powrót Xeresa[]

Kruk nie jest odpowiedzialny za zło w Jarkendarze. Razem z innymi dawnymi baronami przebywa w twierdzy Beliara i nie jest wrogo nastawiony do bohatera. Przy odpowiednich decyzjach gracza, może on zostać przyjacielem Bezimiennego.

Ciekawostki[]

  • W Gothic II: Noc Kruka ma on 666666 punktów many. Jest tak, gdyż posiadana przez niego wersja Szponu Beliara wymaga takiej właśnie ilości punktów.
  • Po śmierci Kruka wszyscy pozostali kamienni strażnicy zostają zniszczeni, nawet jeśli zostali przyzwani za pomocą kodów.
Advertisement