Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy magnata i przywódcy bandytów. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Kruk – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to magnat w Starym Obozie, a następnie wybraniec Beliara. Miał duży udział w wielkim buncie, dlatego też stał się prawą ręką Gomeza.

Charakter i osobowość[]

Kruk jest fałszywym człowiekiem, sprawiającym dobre wrażenie przy pierwszym spotkaniu. Nie szanuje pracujących dla niego ludzi i traktuje ich jedynie jako środek do osiągnięcia swoich celów.

Pod wpływem Beliara Kruk staje się bezwzględny i nieobliczalny; nie waha się przed poświęcaniem życia swoich ludzi na drodze do osiągnięcia celu. Marzy o władzy otrzymanej z ręki Beliara i prowadzeniu jego armii.

Gothic[]

Jest jednym z magnatów, najpotężniejszych ludzi w Starym Obozie. Zajmuje się handlem ze światem zewnętrznym oraz zarządzaniem wydobywania rudy. Jako prawa ręka Gomeza jest jego pośrednikiem i wszystkie sprawy załatwiane są poprzez niego. Tylko on może zgodzić się na spotkanie z Gomezem. Poza tym zajmuje się cieniami, m.in. zlecając im zadania. Bezimiennemu powierza misję szpiegowania ludzi z Bractwa Śniącego. Kruk jest wyjątkowo niemiłą i arogancką osobą, choć po przyjęciu do Starego Obozu może wydawać się zupełnie inny. Bezimienny po wykonaniu zleconej przez Kruka misji, stwierdza, że nie potrzebuje takich przyjaciół. Jak wszyscy w Starym Obozie, jest wrogo nastawiony do bohatera po czwartym rozdziale.

Zlecane zadania[]

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka[]

Wraz z Thorusem zbiera ze sobą sporą grupę ludzi, a następnie ucieka z Górniczej Doliny. Ze Starego Obozu dołączyli do nich między innymi Bloodwyn, Fletcher, Huno, Fisk, Scatty, Snaf, Dexter, a także Fortuno z obozu na bagnie. W międzyczasie przemawia do niego Beliar, wybierając go na generała swoich przyszłych armii i rozkazując mu zdobyć Szpon Beliara. Wyrusza do zapomnianej części wyspy dzięki pomocy piratów, w poszukiwaniu zaginionego artefaktu. Odnajduje ruiny fortecy wojowników, gdzie znajduje się również świątynia Adanosa. Wysyła Dextera, aby uprowadzał ludzi z miasta Khorinis i jego okolic, którzy mają pracować przy odkopaniu świątyni oraz w kopalniach złota.

Gothic II: Noc Kruka[]

Odszyfrowuje zapisane na kamiennych tabliczkach zapiski poszczególnych kast mieszkańców Jarkendaru oraz kontaktuje się z Khardimonem. Wewnątrz świątyni Adanosa wymyka się ścigającemu go Bezimiennemu i zdobywa Szpon Beliara. Od tej pory Kruk cały swój czas spędza w świątyni, modląc się do swojego nowego boga. Niedługo potem odnajduje go główny bohater i po krótkiej rozmowie zabija, zabierając miecz. Jego zbroję noszą również Quarhodron i Rademes. Podczas finalnego starcia na Dworze Irdorath, Smok Ożywieniec oznajmia, że Kruk był jedynie jego sługą, który w jego imieniu miał się posługiwać Szponem.

Kruk otwiera wrota do świątyni Adanosa

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Kruk/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W Gothic II: Noc Kruka ma on 666666 punktów many. Jest tak, gdyż posiadana przez niego wersja Szponu Beliara wymaga takiej właśnie ilości punktów.
  • Po śmierci Kruka wszyscy pozostali kamienni strażnicy zostają zniszczeni, nawet jeśli zostali przyzwani za pomocą kodów.
Advertisement