Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Krety – gildia występująca w Gothic.

Gothic[]

Jeżeli ktoś chce dołączyć do Nowego Obozu, może stać się zbieraczem lub właśnie kretem. Krety mogą później stać się szkodnikiem, lecz muszą się zasłużyć. Oprócz zbieraczy jest to najniższa kasta w Nowym Obozie. Są odpowiednikami kopaczy ze Starego Obozu. Całe dnie spędzają na wydobyciu magicznej rudy w Wolnej Kopalni do kopca rudy, jednak ich warunki pracy są lepsze. Ich przywódcą jest Swiney. Krety mogą bezpłatnie wchodzić do karczmy na jeziorze. Większość z nich została zamordowana podczas ataku na Wolną Kopalnię. Jedynymi, którzy przeżyli, jest Senyan i inny nieznany z imienia kret.

Dołączenie do kretów[]

Do kretów Bezimienny może dołączyć bez wykonywania żadnych zadań, wystarczy porozmawiać ze Swineyem. Otrzymuje wtedy spodnie kreta (a wraz z nimi prawo darmowego wstępu do karczmy na jeziorze), trzy miski ryżu dziennie i wynagrodzenie w wysokości 50 bryłek rudy miesięcznie, „by móc się porządnie upić”.

Lista kretów[]

  • Swiney – inżynier i najbardziej wpływowy z kretów. Przebywa w Wolnej Kopalni;
  • Senyan – przesiaduje w karczmie na jeziorze u Silasa;
  • oraz wielu innych nieznanych z imienia kretów.

Gothic Edycja Rozszerzona[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

W Gothic Edycja rozszerzona Bezimienny po dołączeniu otrzymuje w statystykach gildię Kret, co nie ma miejsca w podstawowej wersji gry. Po otrzymaniu tej gildii bohater może dołączyć jedynie do Nowego Obozu.

Advertisement