FANDOM

Królestwo Myrtany – królestwo ludzi zajmujące Myrtanę, Varant, Nordmar, Khorinis oraz Wyspy Południowe.

Historia Edytuj

Królestwo zostało założone przez Rhobara I, z pochodzenia Nordmarczyka, któremu objawił się Innos i nakazał zbudowanie Królestwa dla Niego. Rhobar tak uczynił, przy okazji pokonując stworzenia Beliara. Po śmierci Rhobara I władzę w Myrtanie przejął Rhobar II. Za jego czasów nastąpił rozkwit Królestwa. Zajęto Wyspy Południowe, Khorinis i Varant. Jednak okres dobrobytu był krótkotrwały. Na południu władzę faktyczną sprawował niekoronowany władca, czarny mag i Wybraniec Beliara, Zuben. Z północy Nordmaru nadciągnęli orkowie, rozpętując wojnę. Na Khorinis szybko wprowadzono stan wyjątkowy, wysyłając statek „Esmeralda” z Paladynami, aby dostarczył potrzebnej rudy do walki z agresorem. Niestety Khorinis zostało zdobyte przez Orków, mimo że Bezimienny pokonał Smoki z Khorinis. Orkowie szybko zajęli centralne krainy. Kan przeniósł stolicę do Faring. Dodatkowo Asasyni kolaborowali z orkami. Jedynie Vengard, otoczony magiczną barierą, i kilka bastionów ludzi broniło się dzielnie.

Po długiej walce, ludzkie królestwo Myrtany przegrało wojnę z orkowym najeźdźcą. Król zaginął, kiedy zaczęło się oblężenie stolicy. Krążą plotki, że nie żyje, ale jego ciała nie odnaleziono… Orkowie trzymają w żelaznym uścisku najważniejsze miasta i drogi. Jednak zamiast wyplenić stamtąd ludzkość, zadowalają się kontrolą nad jej ziemiami. Część ich potężnej armii zajęła mało strategiczne punkty i zaczęła niszczenie świątyń. Nikt nie zna powodu tego dziwacznego zachowania. W całym królestwie ludność powstaje przeciwko okupantowi; na mokradłach Myrtany wciąż istnieją ludzkie fortece i działają niewielkie, zbrojne grupy. Rebelianci nie współpracują ze sobą w żaden sposób, a ich przywódcy walczą między sobą o tron upadłego królestwa.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Po pokonaniu orków i usunięcia zgubnego wpływu bogów Bezimienny bohater odchodzi z Xardasem do Niezbadanych Krain. Centralną władze usunięto, a Myrtana została podzielona na cztery frakcje, aby przyspieszyć odbudowę państwa:

Po dwóch latach od zakończenia wojny nadal jest niespokojnie. Gorn atakuje Thorusa, podejrzewając go i Kana o plany przejęcia władzy nad innymi frakcjami. W Myrtanie wybucha wojna domowa. Bezimienny pokonuje Xardasa i opuszcza Niezbadane Krainy. Osłabiony po walce powraca do Myrtany, aby położyć kres walkom. Pokonuje Thorusa, Kana, Mistrza Przywołań, Bestię, i władny w Oko Innosa mianuje się Rhobarem III, mając olbrzymie poparcie ludu.

ArcaniA Edytuj

Na te wydarzenia niespokojnie spoglądają mieszkańcy Wysp Południowych, którzy wyzwolili się spod panowania Lorda Trontera, myrtańskiego namiestnika. Równocześnie Rhobar III zawiera tzw. Pakt nordmarski z wodzami Klanów Nordmaru (pakt poświadczony w opowiadaniach „Zasłyszane w Rozdartej Dziewicy”) oraz siłą zajmuje Varant, gdzie rozpanoszyli się lokalni władcy. W krótkim czasie buduje potężną armię rycerzy i paladynów oraz wielką Flotę Morską i odbija Wyspę Khorinis. Rhobar III dostaje się pod działanie Amuletu Śniącego i uwięzionego w nim arcydemona z Kolonii. Osłabiony, nie myślący jasno, ledwo zdolny do wydawania rozkazów płynie z armią na Wyspy Południowe. Zdobywa Thorniarę, w której przebywa. Krwawe Żmije pod przewodnictwem Drurhanga, dotychczas sprzymierzone z Rhobarem III, atakują Feshyr. Dzięki działaniom pasterza z Feshyr Rhobar III odzyskuje jasność umysłu, a Śniący, poprzez Rytuał Uwolnienia, zostaje wezwany do Setarrif.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Po całkowitym pokonaniu demona przez Bezimiennego z Feshyr, Myrtana i Argaan zawierają pokój między sobą.

Królestwo obecnie Edytuj

Bóstwo Wyznawcy
Innos Magowie ognia, paladyni, nordmarczycy, większość mieszkańców
Adanos Magowie wody, koczownicy z Varantu, gońcy Leśni
Beliar Asasyni z Varantu, orkowie (dawniej), czarni magowie

Najważniejsze miasta Myrtany Edytuj

Nazwa Informacje Zdjęcie Ikona
Vengard Vengard jest stolicą Myrtany. Przesiaduje w nim Król i duża część wojska. Vengard to największe miasto Myrtany.
Vengard (Gothic 3)
Sala tronowa Rhobara II ikona
Faring Faring to miasto zamkowe położone na wyżynie. Urzędował w nim władca orków. Obok miasta znajduje się przełęcz, która prowadzi do Nordmaru. To największa warownia w Myrtanie.
Faring (Gothic 3)
Faring ikona
Montera Montera to duże miasto położone na nizinie. Posiada zniszczoną świątynię, która jest odbudowywana. Pełni funkcję dużego ośrodka handlowego.
Montera (by Kubar906)
Montera ikona

Gospodarka Edytuj

Gospodarka Myrtany Edytuj

Królestwo szczyci się swoją ogromną gospodarką, która zapewnia jej wielkie bogactwo. Królestwo jest bardzo zasobne w surowce i dobrze urodzajne ziemie. W mieście Geldern mieści się największa ilość kopalni na całym kontynencie z wszelakimi surowcami: złoto, żelazo, siarka, ponadto stamtąd wykopuje się ogromną ilość artefaktów. W sąsiednim Silden rozwija się głównie rybołówstw i myślistwo. Tymi towarami Silden zaopatruje całą okolicę. W centrum krainy leży Montera, która jest centrum handlowym oraz uprawnym i hodowlanym. Pochodzi stamtąd połowa żywności, która jest potem eksportowana do innych części królestwa.

Gospodarka Varantu Edytuj

Po zjednoczeniu Myrtany, Rhobar ruszył na Varant i podbił go, tym samym przyłączając ten rejon nie tylko do swojego państwa, ale i gospodarki. Varant jest krajem pustynnym, nie ma praktycznie tu żadnych pól uprawnych. Za to kraina ta jest bardzo zasobna w surowce. Największe miasto na pustyni to Mora Sul, które jest również centrum handlowym całego Varantu. W Ben Sali znajdują się duże złoża żelaza, przez co ten region żyje tylko z produkcji broni. Natomiast na wybrzeżu znajduje się Lago. Znajduje się tam największa plantacja bagiennego ziela na kontynencie. Ostatnim miastem godnym uwagi jest Ben Erai. Jest to mała wioska za to szczycąca się wielką kopalnią złota.

Gospodarka Nordmaru Edytuj

Pierwszy podbój Rhobara III zaraz po Myrtanie był Nordmar, gdzie zawarł Pakt nordmarski. Nie wiadomo na jakich warunkach, jednak Nordmar został przyłączony do Myrtany. Gospodarka na tym terenie nie jest zbyt rozwinięta, ponieważ w krainie skutej wiecznie lodem trudno o urodzajną ziemię. Mieszkańcy Nordmaru żyją głównie z polowania, w tej krainie rozwija się tylko górnictwo. W wiosce Klan Młota znajduje się największa kopalnia magicznej rudy na całym kontynencie oraz zamieszkują ją najlepsi kowale na świecie. W wiosce Klanu Wilka żyją najlepsi myśliwi, jej mieszkańcy zajmują się w większości polowaniem. Sprzedają potem swoje skóry i trofea innym klanom i na nizinach.

Siły zbrojne Królestwa Myrtany Edytuj

Główną siłę zbrojną państwa stanowią Paladyni. Rhobar III utrzymuje również regularną armię, ma ponadto do dyspozycji potężną flotę wojenną. Dysponuje również siłami pomocniczymi – milicją, która pomaga mu utrzymać porządek w miastach. Ponadto Myrtana utrzymywała na służbie oddział najemników nazywanych Krwawe Żmije, dopóki ich przywódca Drurhang nie zdradził króla Rhobara III.

Myrtańska Armia:

Myrtana ma również dobry system obrony. Posiada kilka zamków, które mogą wytrzymać wielomiesięczne oblężenie, a nawet kilkuletnie. Są to: