Gothicpedia
Advertisement

Królestwo Argaanii – państwo wyspiarskie, położone na Wyspach Południowych. Królestwo Argaanii obejmuje niemal całą Argaanię, prócz Thorniary, która została podbita przez wojska Myrtany w czasie wojny oraz Feshyr. Stolica królestwa to Setarrif.

Historia[]

Wieki temu, kiedy ludzie jeszcze nie rządzili światem, istniał kult Bogini. Kult Bogini był starszy niż kult trzech bogów. W tym czasie dwie grupy służebnic Bogini, Ahn'Bael i Ahn'Nosiri żyły w pokoju, jednak ich wizje świata doprowadziły do konfliktu, przez co Ahn'Bael wymordowały wszystkie Ahn'Nosiri. Tylko Selenie udało się uciec, natomiast Xesha pogrążyła się w śnie.

Geografia[]

Argaan leży daleko na południowy wschód od Myrtany. Można go podzielić na dwa klimaty zimowy który panuje na paśmie górskim przechodzącym przez Argaan i umiarkowany na nizinach. W Północno zachodniej części Argaan klimat jest podobny do tego na Khorinis i w Myrtanie, są tam duże okolice pełne lasów i łąk korzystnych do rolnictwa, a po zachodniej stronie są bagna rozciągające się wokół drzewa Tooshoo. Po środku wyspy umiejscowione jest jezioro Srebrowód, które swą nazwę zawdzięcza czystej i przeźroczystej wodzie.

Siły zbrojne oraz fortyfikacje obronne[]

Argaańska armia jest jedną z najlepiej wyszkolonych i wyposażonych armii w świecie Gothic. Argaańczycy posiadają trzy zamki, które mogą bronić się przez wiele miesięcy. Są to:

  • Stewark
  • Srebrowód
  • Setarrif

Na wyspie umieszczone są w różnych miejscach na linii brzegowej setarrifskie wieże strażnicze, które mają za zadanie ostrzec przed wrogimi okrętami.

Argaańskie miasta[]

Nazwa Informacje Herb
Setarrif Stolica Królestwa. Miasto założone prawdopodobnie przez pierwszego króla Argaani, Ethorna I. Jest to siedziba obecnego władcy Argaanii, Ethorna VI.
Herb Setarrif (by Vultus123).png
Srebrowód Zamek położony niedaleko jeziora Srebrowód. Jest to rezydencja Lorda Gawaana i byłego gubernatora Myrtany, Lorda Trontera. Jest to jedyny zamek umiejscowiony pośrodku wyspy Argaan.
Herb Srebrowodu (by Vultus123).png
Stewark Miasto położone jest na zachodnim brzegu wyspy. Jest ono umiejscowione na klifie. Jest to siedziba barona Stewark. Jako jedyne miasto Argaanii nie jest oblegane przez wojska Myrtany.
Herb Stewark (by Vultus123).png
Advertisement