Kostur maga wody – magiczny kostur występujący w Gothic II: Noc Kruka oraz Gothic 3.

Gothic II: Noc Kruka[]

Jest to średniej jakości broń dwuręczna zaliczana do kosturów. Bezimienny może go kupić od maga wody Cronosa, lecz dopiero po dotarciu do Jarkendaru. Wartość tego kostura wynosi 950 sztuk złota. Nie używa go żaden z kapłanów Adanosa. Zadaje 65 punktów obrażeń, a wymaga 35 punktów siły; zapewnia także dodatkowe 4% umiejętności w posługiwaniu się bronią dwuręczną.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Kostur wykonany jest z ciemnego drewna. Posiada złote wstawki, a na czubku umieszczony jest niebieski kryształ.

Występowanie[]

Znajduje się w 45. z kolei otwartej starej skrzyni, które porozrzucane są po Myrtanie, Nordmarze i Varancie. Nie sprzedaje go żaden handlarz ani nie posiada go żadna z postaci niezależnych.

Statystyki[]

Zadaje 40 punktów obrażeń. Aby z niego korzystać wymagane jest 160 punktów prastarej wiedzy oraz umiejętność Kostury magiczne. Gdy jest wyposażony zapewnia 40 punktów ochrony przed lodem, dodatkowe 50 punktów many oraz umiejętność Mag wody. Jego wartość sprzedaży wynosi 9000 sztuk złota, lecz przy odkupie wartość rośnie do 30 000 sztuk złota.

Ciekawostki[]

  • Jeśli w Gothic II: Noc Kruka Bezimienny wyrzuci go z ekwipunku, to przedmiot będzie podpisany jako Wodny kostur.