FANDOM

Kosa (niem. Blade) – postać występująca w Gothic. Jest to najemnik mieszkający w Nowym Obozie.

Gothic Edytuj

Mieszka niedaleko Wilka. Uważa, że jeśli szkodnicy nadal będą atakowali konwoje ze Starego Obozu, to Gomez się wścieknie i zrobi się gorąco. Mówi, że w obozie bardzo często dochodzi do sprzeczek pomiędzy szkodnikami a najemnikami. Mówi, że Lee przyjmuje tylko doświadczonych wojowników, biegłych w walce bronią, sugeruje, aby Bezimienny udał się do Gorna, który naucza nowoprzybyłych. Może wskazać bohaterowi drogę do Lee, Gorna oraz magów wody.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice jego imię brzmi Kosiarz, gdyż Kosa pilnuje wejścia do obozu Quentina. Poza tym nie mówi nic specjalnego.

Golden Mod Edytuj

W IV rozdziale gubi swój topór, a po jego odzyskaniu rusza z Bezimiennym do opuszczonej kopalni. Na miejscu obaj walczą z hordami ożywieńców, jednak po spotkaniu bohatera z niewrażliwym na ciosy księciem demonów, obaj wojownicy uciekają z kopalni.

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

Stoi na drodze z placu wymian do Starego Obozu, nieopodal Ratforda i Draxa. Zaczepia bohatera, proponując mu przystanie do Nowego Obozu jako kret i tym samym dołożenie cegiełki do planu zniszczenia bariery opracowanego przez magów wody. Propozycja jest jednorazowa – jeśli bohater odmówi, wówczas najemnik wróci do Nowego Obozu. Jeśli natomiast Bezimienny przyjmie ofertę, Kosa odeskortuje go do Wolnej Kopalni. Nie wymusza to faktycznego zostania kretem i rezygnacji z przyłączenia się do innych obozów.

Otrzymał od Orika zlecenie zabójstwa Blizny. Bohater po wykonaniu zadania od Mila polegającego na oznaczeniu magnata poprzez dostarczenie mu specjalnego płaszcza może pomóc najemnikowi, wywabiając Bliznę z siedziby magnatów. Po śmierci celu Bezimienny i Kosa uciekają ze Starego Obozu, po czym bohater dostaje od Kosy 1000 bryłek rudy i dowiaduje się, kto zlecił zabójstwo.

Przeznaczenie Edytuj

Występuje w modyfikacji Przeznaczenie jako jeden z najemników na farmie Onara.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo, co się z nim stało po upadku bariery, lecz prawdopodobnie został bandytą lub zginął, mógł też dołączyć do Najemników wraz z Lee.

Ciekawostki Edytuj