Gothicpedia
Advertisement

Kopalnia Klanu Młotal – kopalnia występująca w Gothic 3.

Wygląd[]

Kopalnia jest rozległa, poprzecinana rozpadlinami, w których płynie rozżarzona lawa. Ściany kopalni pokrywają połyskliwe żyłki magicznej rudy. Znajduje się tu także starożytny piec wbudowany w ścianę.

Przed akcją gry[]

Kopalnia była chlubą Klanu Młota, wydobywano w niej rudę i w piecu wytapiano czystą rudę, z której wytwarzano najlepszą broń na świecie. Jednak kiedy Rhobar II rozpoczyna okupacje Nordmaru kopalnia wpada w ręce żołnierzy Myrtany, a później w łapy orków.

Gothic 3[]

W trakcie trwania trzeciej części gry, Bezimienny gdy przybywa do Klanu Młota dowiaduje się o okupacji kopalni przez orków. Wraz z Reto planuje odbić kopalnie z rąk okupanta – bohater zbiera ludzi i atakuje od dołu, zaś Reto od góry, odbijając w efekcie kopalnie. Później, bohater niszczy w piecu pięć boskich artefaktów. Sama kopalnia jest spora, długi, wielki szyb ciągnie się aż pod Klanem Wilka. mniej więcej w środku kopalni mieści się w głównej hali piec z rudy, w którym wytapia się sztabki czystej rudy.

Dalsze losy kopalni[]

Nieznane są dokładne dalsze losy kopalni. Prawdopodobnie dalej Nordmarczycy wydobywają w niej rudę, choć pewnie z udziałami dla Rhobara III z powodu paktu nordmarskiego.

Advertisement