Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Klucze do świątyni w Mora Sul – przedmioty występujące w Gothic 3.

Gothic 3[]

Jest to zestaw pięciu kluczy, którymi można otworzyć wrota świątyni Mora Sul. Przez lata były one zapomniane przez ludność Mora Sul, jednakże gdy przybyli orkowie i zaczęli przeprowadzać wykopaliska w świątyni, stały się one głównym obiektem zainteresowania populacji miasta, ponieważ zielonoskórzy są gotowi za nie dużo zapłacić.

Pierwszy klucz[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Pierwszy klucz do świątyni w Mora Sul
Pierwszy klucz do świątyni Mora Sul (ikonka) (by Kubar906).png

Pierwszy klucz do świątyni znajduje się w rękach orka Kalescha, zarządcy wykopalisk w świątyni. Strzeże go on jak oka w głowie. Gdy Bezimienny proponuje mu powierzenie klucza w jego ręce, ork stanowczo odmawia, mówiąc, że dopóki bohater nie przyniesie mu pozostałych czterech kluczy, nie ma nawet co myśleć o otrzymaniu artefaktu. Kiedy Bezimienny oznajmia Kaleschowi, że udało mu się wejść w posiadanie pozostałych kluczy, okazuje się, że ork kłamał i nie wyda mu artefaktu, ponieważ zależy mu na sławie wśród pobratymców. Bohater zabiera mu go więc siłą.

Drugi klucz[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Drugi klucz do świątyni w Mora Sul
Drugi klucz do świątyni Mora Sul (ikonka) (by Kubar906).png

Drugi klucz posiada asasyński kupiec o imieniu Ilja. Może on wydać go Bezimiennemu, pod warunkiem, że ten przyniesie mu pewną wazę ze świątyni.

Dam ci klucz, a ty przyniesiesz mi wazę. Co o tym sądzisz?
Ilja

Jeżeli bohater przystanie na jego propozycję, odda mu klucz za darmo, jednak jeśli po otworzeniu świątyni waza nie zostanie dostarczona do Ilji, to bohatera zaczną ścigać asasyni.

Trzeci klucz[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Trzeci klucz do świątyni w Mora Sul
Trzeci klucz do świątyni Mora Sul (ikonka) (by Kubar906).png

Trzeci klucz posiada zbiegły niewolnik Yussuf. Tylko ten mu pozostał, resztę sprzedał on bogaczom z Mora Sul. Bezimienny może go od niego dostać, jeżeli złoży mu obietnicę darowania życia. Jeżeli go zabije, klucz będzie znajdować się w jego truchle.

Czwarty klucz[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Czwarty klucz do świątyni w Mora Sul
Czwarty klucz do świątyni Mora Sul (ikonka) (by Kubar906).png

Czwarty klucz do świątyni znajduje się w posiadaniu samego Gonzalesa, zarządcy Mora Sul. Bezimienny może go od niego wykupić za 10 000 sztuk złota, lub zabrać mu go siłą, wzniecając tym samym rewolucję w mieście.

No dobra, obaj jesteśmy biznesmenami, więc nie będę owijał w bawełnę. Mam jeden z kluczy. Orkowie chcą artefaktu Pradawnych, przeczesują całą pustynię. Zapłacą każdą cenę, żeby się dostać do najtajniejszych sanktuariów starożytnego ludu. Biorąc pod uwagę rozwój wypadków, wyceniam go na dziesięć tysięcy złotych monet. Moim zdaniem to atrakcyjna oferta. Jak sądzisz?
Gonzales

Jeśli Bezimienny nabędzie klucz drogą kupna, Gonzales wyraża nadzieję, że zapłaconą sumę bohater odbije sobie na orkach.

Piąty klucz[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Piąty klucz do świątyni w Mora Sul
Piąty klucz do świątyni Mora Sul (ikonka) (by Kubar906).png

Piąty klucz posiada orkowy najemnik o imieniu Kirk. Za informację o kluczu żąda od bohatera 500 sztuk złota. Gdy dostaje pieniądze, mówi, że klucz posiadają pustynni rabusie, którzy osiedlili się koło miasta. Razem z bohaterem podążają do bandytów. Po dotarciu na miejsce okazuje się, że Kirk jest ich sprzymierzeńcem i zwiódł bohatera, by go zabić, zyskując pozostałe klucze. Wywiązuje się walka, w której Bezimienny zabija Kirka i rabusiów, a ze zwłok najemnika wydobywa ostatni klucz.

Mapa[]

Mapa z zaznaczonym położeniem i właścicielami kluczy

Zadania powiązane z kluczami[]

Advertisement