Gothicpedia
Advertisement

Klasztor zmiennokształtnych – ruiny klasztoru znajdujące się w Górniczej Dolinie.

Przed akcją gry[]

W przeszłości zamieszkiwany przez mnichów, wyznających bóstwo pozwalające jego wyznawcom na przemianę w dowolną bestię.

Gothic[]

Obecnie są to tylko ruiny, pozostałości po nieznanym kataklizmie. Wewnątrz nie znajduje się nic oprócz kilku zębaczy, cieniostwora i młodego trolla. Przez to, że brama jest zamknięta od środka, dostać się tam można tylko dzięki przemianie w chrząszcza i przejściu przez małą szczelinę w murze. Bezimienny wraz z Gornem znajdują tutaj jeden z pięciu kamieni ogniskujących, potrzebnych magowi wody, Saturasowi. Niewykluczone, że druidzi opuścili klasztor i wyruszyli do Myrtany.

Gothic II[]

W Gothic II Bezimienny nie ma możliwości zwiedzania klasztoru, gdyż ta część kolonii jest odgrodzona palisadą orków.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Klasztor zamieszkuje mała grupa uciekinierów z Obozu na Bagnie na czele z Baal Netbekiem. Pod klasztorem przesiaduje także grupa paladynów ukrywająca się przed orkami.

Ciekawostki[]

  • Jest możliwość, że mnisi byli druidami boga Adanosa, gdyż potrafili przybierać kształt zwierząt; rodzaj używanej przez nich magii jest jednak nieznany, bo aż do Gothic 3 jedyną metodą zmiany formy w zwierzęcą są magiczne zwoje.
  • Z niewiadomych powodów znajduje się tam posąg orka.
  • Na teren klasztoru można dostać się bez zużywania zwoju przemiany w chrząszcza. Należy w tym celu wspiąć się na szczyt skały znajdującej się po prawej stronie od kraty i zeskoczyć za bramą.
  • Wchodząc po półkach skalnych na szczyt klasztoru można zauważyć platformę ze skrzynią w pewnej odległości. Prawdopodobnie, według zamysłu twórców, można było dostać się tam, obalając kolumnę i przechodząc po niej. W wyniku błędu kolumna przewraca się jednak tylko w stronę przeciwną, tak więc jest bezużyteczna. Naprawia to modyfikacja Mroczne Tajemnice. Na platformę można jednak doskoczyć używając akrobatyki.
  • W Gothic II ze względu na to, że gracz i tak nie ma dostępu do części kolonii za palisadą, klasztor i wiele innych lokacji zostało usuniętych. W jaskini niegdyś znajdującej się pod klasztorem można znaleźć ciała niektórych NPC.
Advertisement