Odsłuchaj muzykę do artykułu (informacje o pliku)

Klan Młota – osada występująca w Gothic 3. Znajduje się w Nordmarze i słynie z wytapianej tam czystej rudy.

Przed akcją w Gothic 3[edytuj | edytuj kod]

Klan Młota zajmował się tworzeniem najlepszych oręży na całym świecie oraz wytapianiem rudy. Król Rhobar II wraz z paladynami zaatakował Nordmar. Ludność z krain wiecznego lodu myślała, że jest to sojusz z Myrtaną. Jednak zrozumieli, że to był atak, gdy okazało się, że władca zielonych krain zajął kopalnie oraz piec klanu Młota. Niedługo po zajęciu przez królewskie oddziały, miejsca wydobycia magicznego kruszcu zostały zaatakowane przez oddziały orków, tym samym paladyni zostali wyparci z zimnych ziem. Zielonoskórzy po długich i krwawych walkach z ludnością Nordmaru opanowali krainę wiecznego lodu. Nordmar stał się celem dalszej ekspansji w głąb kontynentu. Król Rhobar II został odcięty od dostaw z północnych ziem, zostając sprowokowanym do desperackich czynów.

Gothic 3[edytuj | edytuj kod]

Mieszkańcy klanu Młota nadal słyną z wyrobu najlepszych oręży na całym świecie. W tej wiosce nadal przebywają najdoskonalsi kowale czy też wytapiacze rudy. Chociaż kopalnia wciąż jest zajęta przez orków, a wejście do niej jest obstawione przez kilkunastu najlepszych wojowników klanu w wypadku ataku zielonoskórych na miejsce zamieszkania mieszkańców wioski. Ludność ma wciąż nadzieje na odbicie ich kopalni, a wszystko zależy od jednej bezimiennej osoby.

Gospodarka[edytuj | edytuj kod]

Zimny górzysty Nordmar nie sprzyja w uprawianiu roli. Tym samym głównym dochodem wioski jest najdoskonalszy wyrób oręża na całym świecie oraz wytapianiu rudy znanym w całym królestwie oraz na Wyspach Południowych. Ponadto mieszkańcy klanu utrzymują się z małych polowań na zwierzynę.

Wyzwolenie[edytuj | edytuj kod]

Jeśli Bezimienny wybrał drogę Innosa czy też Adanosa, wyrusza do mieszkańca wioski Reta. Nordmarczyk opowiada o orkach stacjonujący w kopalni. Mówi byłemu skazańcowi z Górniczej Doliny o próbach odbicia miejsca wydobywania oraz wytopu rudy. Prosi bohatera by ten znalazł ochotników z wszystkich klanów. W tym celu pomoże Mort. Wybraniec bogów wyrusza do Morta, Nordmarczyk mówi przyszłemu królowi Myrtany, że wyruszą do klanu Ognia oraz Wilka. Z klanu Wilka pomogą Jorn oraz Lisk, a z klanu Ognia Thorald. Po zdobyciu ochotników, Bezimienny wyrusza do dolnego wejścia kopalni. Po zamordowaniu ogromnej ilości orków, kopalnia zostaje wyzwolona, a klan Młota może powrócić do zajęć sprzed lat.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Dalsze losy Klanu Młota nie są znane. Ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów przejście do Nordmaru jest zablokowane, nie wiadomo co się dzieje z ludnością zimnych ziem. Prawdopodobnie nadal żyją tak spokojnie, jak dotąd.

Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Teleport[edytuj | edytuj kod]

W Klanie Młota znajdują się dwa teleporty, pierwszy znajduje się w chacie Ingvara, drugi zaś w chacie Tjalfa.