FANDOM

Kilof – narzędzie oraz oręż występujący w każdej części serii Gothic. Służy do walki i wydobywania minerałów.

Gothic Edytuj

Jest to proste, ciężkie narzędzie używane w górnictwie, składające się z obucha z dwoma ostrzami, oraz długiego drewnianego trzonu.

Jest na wyposażeniu każdego kopacza i kreta. Przez część z nich jest też używany jako broń.

Może być pierwszą bronią Bezimiennego. Główny bohater może go znaleźć koło opuszczonej kopalni oraz w innych miejscach. Bohater może użyć go do kopania magicznej rudy, lecz nie dostanie za to żadnych bryłek. Zadaje 7 punktów obrażeń i potrzebuje 5 punktów siły aby móc go używać. Jest warty 4 bryłki rudy, lecz przy sprzedaży cena spada do 2 bryłek. Pomimo jego powszechnej obecności, nie sprzedaje go żaden handlarz.

Znani użytkownicy broni Edytuj

Gothic II Edytuj

Jest ich zdecydowanie mniej. Jeden egzemplarz znajduje się za młynem na farmie Lobarta. Posiadają go skazańcy, którzy pracują dla paladynów w Górniczej Dolinie.

Obrażenia zostały mu zwiększone do 20 punktów, ale potrzeba 25 punktów siły aby móc go unieść. Jego wartość wynosi 20 sztuk złota, lecz przy sprzedaży spada do 6 sztuk złota.

Znani użytkownicy broni Edytuj

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest niezbędny do odłupywania bryłek złota oraz wykopywania czegoś w ziemi. Właśnie w tym celu wręcza go bohaterowi kapitan piratówGreg, aby mógł wykopać zakopane przez niego skarby. Kilof można również znaleźć w obozowisku niedaleko Pepe.

Poza skazańcami w Górniczej Dolinie, używają ich także kopacze wydobywający złoto w obozie bandytów Kruka. Po raz pierwszy w serii można je także kupić: u kowala Huno oraz kupca Scattyego w obozie bandytów, jak i również u pirata Garetta.

Zwiększono mu obrażenia do 30 punktów, zaś wymaganą siłę zmniejszono do 10 punktów, dzięki czemu Bezimienny może go używać już od samego początku przygody. Wartość również zwiększono do 300 sztuk złota, lecz Bezimienny może go sprzedać jedynie za 45 sztuk złota.

Znani użytkownicy broni Edytuj

Kilof (Carnage Graphics Patch)

Kilof w modyfikacji Carnage Graphics Patch

Gothic 3 Edytuj

Przedmiot posiada dwie funkcje. Służy do wydobywania rudy, złota oraz innych surowców w kopalniach. Używają go niewolnicy i górnicy do kopania złóż lub rozbijania gruzu. Kilofem można również walczyć jako bronią dwuręczną. Korzystają z tego niewolnicy podczas rewolucji. Występuje pospolicie na terenie świata gry. Przykładowo jeden egzemplarz znajduje się na arenie w Monterze. Sprzedają go też różni kupcy, na przykład Marlo z Reddock.

Jest warty 80 sztuk złota, lecz bohater może go sprzedać jedynie za 24 sztuki złota. Zadaje 50 punktów obrażeń. Do jego uniesienia wymagane jest 100 punktów siły.

Kilof składa się z drewnianego trzonu oraz czarnego, metalowego obuchu.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Kilof jest bezużytecznym przedmiotem. Można go znaleźć np. w opuszczonej kopalni. Nie posiada żadnego zastosowania, lecz możliwe jest, że w wypadku pojawienia się w grze rud surowców, Bezimienny mógłby przy jego pomocy je wydobywać. Nie można go też wyposażyć jako broń, tak jak w poprzednich częściach.

Jego wartość sprzedaży to 4 bryłki rudy, lecz w grze nie występuje system handlu.