FANDOM

Kilof – narzędzie oraz oręż występujący w każdej części serii Gothic. Służy do wydobycia minerałów.

Gothic Edytuj

Może być pierwszą bronią Bezimiennego. Jest na wyposażeniu każdego kopacza i kreta. Przez część z nich jest używany jako broń. Główny bohater może go znaleźć koło opuszczonej kopalni oraz w innych miejscach. Bohater może użyć go do kopania magicznej rudy oraz walki. Jest warty 4 bryłki rudy, lecz przy sprzedaży cena spada do 2 bryłek.

Występowanie Edytuj

  • Przy kratach przy pierwszej opuszczonej kopalni.
  • Każdy kopacz i kret posiada w wyposażeniu.

Gothic II Edytuj

Jest ich zdecydowanie mniej. Jeden egzemplarz znajduje się za młynem na farmie Lobarta. Posiadają go skazańcy, którzy pracują dla paladynów w Górniczej Dolinie. Jego wartość wynosi 20 sztuk złota, lecz przy sprzedaży spada do 6 sztuk złota.

Występowanie Edytuj

  • Za młynem na farmie Lobarta.
  • Każdy skazaniec posiada w ekwipunku.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest niezbędny do odłupywania bryłek złota oraz wykopywania czegoś w ziemi. Właśnie w tym celu wręcza go bohaterowi kapitan piratówGreg, aby mógł wykopać zakopane przez niego skarby. Kilof można również znaleźć w obozowisku niedaleko Pepe. Jest warty 300 sztuk złota, lecz Bezimienny może go sprzedać jedynie za 45 sztuk złota.

Występowanie Edytuj

  • W obozowisku niedaleko Pepe.
  • Otrzymujemy od Grega.
  • Każdy skazaniec posiada w ekwipunku.
Kilof (Carnage Graphics Patch)

Kilof w modyfikacji Carnage Graphics Patch

Gothic 3 Edytuj

Służy głównie do wydobywania rudy, złota oraz innych surowców w kopalniach. Używają go niewolnicy do kopania złóż, rozbijania gruzu oraz walki podczas rewolucji. Bezimienny może nim walczyć oraz wydobywać surowce. Jeden egzemplarz znajduje się na arenie w Monterze. Sprzedają go różni kupcy, na przykład Marlo z Reddock. Jest warty 80 sztuk złota, lecz bohater może go sprzedać jedynie za 20 sztuk złota.

Występowanie Edytuj

  • W posiadaniu niektórych niewolników.
  • Dostępny u kupców.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Kilof jest bezużytecznym przedmiotem. Można go znaleźć np. w opuszczonej kopalni. Nie posiada żadnego zastosowania, lecz możliwe jest, że w wypadku pojawienia się w grze rud surowców, Bezimienny mógłby przy jego pomocy je wydobywać. Nie można go też wyposażyć jako broń, tak jak w poprzednich częściach.

Jego wartość sprzedaży to 4 bryłki rudy, lecz w grze nie występuje system handlu.