Khaled – postać występująca w Gothic II. Jest to najemnik mieszkający na farmie Onara.

Przed akcją gry[]

Na farmę Onara przybył wraz z Sylviem i innymi z południa, gdzie walczył z orkami.

Gothic II[]

Mimo, że przybył wraz z Sylviem, nie wykonuje ślepo jego rozkazów. Bardziej ufa Lee, który ustanowił go jednym ze swoich ochroniarzy i przebywa ciągle w jego towarzystwie. Może sprzedać Bezimiennemu broń bardzo dobrej jakości, którą produkuje Bennet. Handluje niezależnie od gildii bohatera, jednak aby tego dokonać, trzeba przyjąć lub ukończyć zadanie Jeden z najemników, co jest możliwe tylko do momentu wstąpienia do dowolnej gildii. Ze względu na asortyment Khaled jest jednym z najlepszych handlarzy bronią w Khorinis.

Towary[]

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Ciężka pałka z kolcami 1 600
Lekki topór bojowy 1 800
Kiepski miecz półtoraręczny 1 850
Buława 1 1000
Miecz dwuręczny 1 1050
Topór bojowy 1 1100
Ciężki miecz dwuręczny 1 1350
Barbarzyński topór bojowy 1 1500
Topór berserkera 1 3000
Krótki łuk 1 100
Łuk myśliwski 1 400
Długi łuk 1 1000
Łuk dębowy 1 1400
Smoczy łuk 1 240
Kusza bojowa 1 225
Strzała 30 1
Skórzany pas 1 250
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Strzała 50 1
Bełt 30 1
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Strzała 70 1
Bełt 50 1
Pas obrony 1 500
Bryłka rudy 1 200
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Strzała 80 1
Bełt 60 1
Surowa stal 1 10
Pas ochrony 1 1 500
Pas ochrony 2 1 1000
Bryłka rudy 2 200
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Strzała 100 1
Bełt 70 1

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Nadal sprzedaje bronie na farmie Onara. Od Jarvisa można się dowiedzieć, że Khaled planuje podróż poza farmę. Velaya ma szansę dołączyć do owej podróży. Kiedy się zgodzi wyruszają do grobu Inubisa, lecz zastają pustkę. W pewnym etapie treningu z Cordem ten przysyła Velayę po lekką i dobrą broń. Okazuje się nim rapier, który Khaled nazywa wykałaczką. Broń może tylko sprzedać, a nie podarować, czego się wojowniczka spodziewała. Najemnik może powiedzieć też wskazówki odnośnie amunicji do broni o nazwie Ka.R.A.B.I.N.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Khaled został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.