Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Kardif – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II[]

Jest jednym z członków gildii złodziei. Prowadzi w porcie swoją gospodę, która jest ulubionym miejscem ludzi z portu, jeśli chodzi o miejsce relaksu po męczącym dniu. Cały czas sprząta swój dobytek lub stoi za ladą, obsługując klientów. Kardif może udzielić Bezimiennemu kilku informacji na temat portu w cenie 10 sztuk złota za każdą z nich; bohater może jednak się targować, dzięki czemu spadnie ona do 6, a nawet 5. To on powiadamia bohatera o zabójcy Attili, a także, zapytany o specjalne zlecenia, o możliwości pracy dla Nagura. Sprzedaje żywność i, o ile Bezimienny pokaże mu tajny znak gildii złodziei, wytrychy.

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 1 6
Ryba 4 15
Gin 2 15
Piwo 4 20
Wino 3 20
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Ryba 4 15
Gin 2 15
Piwo 4 20
Wino 3 20
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 1 6
Piwo 1 20
Wino 4 20
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 3 6
Ryba 1 15
Gin 4 15
Piwo 2 20
Wino 4 20
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 3 30
Zupa rybna 5 20
Smażone mięso 7 6
Ryba 8 15
Gin 3 15
Piwo 4 20
Wino 4 20

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, wyspa Khorinis została zaatakowana przez orków, tym samym Kardif został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Chce się pozbyć Moe, którego ma dosyć. Prosi o pomoc Bezimiennego. Jeśli ten wykona zadanie, będzie otrzymywać pensję od właściciela gospody. Bohater może zagrać z nim w kości.

Przeznaczenie[]

Podczas poszukiwań zdrajcy Czarnych Jastrzębi dla Oskara, Bezimienny będzie szukać Moe. Kardif zdradzi, że wraz z tajemniczym mężczyzną poszedł w siną dal.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Podczas pierwszej rozmowy z Velayą nie jest przyjaźnie nastawiony. Później proponuje jej zarobek. Otóż na dnie wraku Garvella znajduje się jego szkatułka ze złotem. Następnie ostrzega bohaterkę przed Nagurem i jego opryszkami, którzy znajdują się w drodze z miasta do farmy Akila. U niego później znajdują się Balam i Omid. Podczas epidemii opowiada Velayi o śmierci: Fenii, Borki i Nadji. Zleca wojowniczce kilka zadań. Pierwszym jest zabicie szczurów, które znajdują się w pobliżu Alwina, Eddy i Talbina oraz są w kanałach. Prosi ją też o zabicie zombie ze statku widmo, a także tych, które są w porcie. W końcu idzie przyjąć lekarstwo przeciwko ospie, dziękując serdecznie Velayi.

Straż miejska[]

Vester, rozwiązując śledztwa, musi wypytać Kardifa o świadka zdarzenia. Właściciel gospody, używając archaicznego języka, opowiada o jegomościu, co jadł u niego ryby, lecz sam te ryby ze sobą przynosił.

Ciekawostki[]

  • Chociaż jest karczmarzem, nosi strój kowala.
  • Gdy bohater dowie się od niego, kto może go nauczać w porcie i spyta, gdzie takie osoby się znajdują, karczmarz odpowie, że prędzej król wygra wojnę niż uda mu się wytłumaczyć gdzie oni są.
  • Istnieje możliwość, że w grze miało być zadanie związane z okradnięciem skrzyni w domu Zurisa, jednak po rozmowie na temat specjalnego zlecenia nie pojawia się żaden wpis (czyli nie rozpoczyna zadanie), a po wyczyszczeniu skrzyni Kardif nie ma żadnego dialogu z nią związanego. Zmienia się to w modyfikacji Przeznaczenie, gdzie zarówno aktywuje się zadanie polegające na kradzieży zawartości kufra maga jak i sprzedaży fantów. Co najważniejsze czyn ten nie przechodzi w mieście bez echa.
Advertisement