FANDOM

Kardif – postać występująca w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest jednym z członków gildii złodziei. Prowadzi w porcie swoją gospodę, która jest ulubionym miejscem ludzi z portu, jeśli chodzi o miejsce relaksu po męczącym dniu. Cały czas sprząta swój dobytek lub stoi za ladą, obsługując klientów. Kardif może udzielić Bezimiennemu kilku informacji na temat portu w cenie 10 sztuk złota za każdą z nich; bohater może jednak się targować, dzięki czemu spadnie ona do 6, a nawet 5. To on powiadamia bohatera o zabójcy Attili. Sprzedaje żywność i, o ile Bezimienny pokaże mu tajny znak gildii złodziei, wytrychy.

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 1 6
Ryba 4 15
Gin 2 15
Piwo 4 20
Wino 3 20

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Ryba 4 15
Gin 2 15
Piwo 4 20
Wino 3 20

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 1 6
Piwo 1 20
Wino 4 20

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 2 30
Zupa rybna 3 20
Smażone mięso 3 6
Ryba 1 15
Gin 4 15
Piwo 2 20
Wino 4 20

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Kiełbasa 3 30
Zupa rybna 5 20
Smażone mięso 7 6
Ryba 8 15
Gin 3 15
Piwo 4 20
Wino 4 20

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Chce się pozbyć Moe, którego ma dosyć. Prosi o pomoc Bezimiennego. Jeśli ten wykona zadanie, będzie otrzymywać pensję od właściciela gospody.

Przeznaczenie Edytuj

Podczas poszukiwań zdrajcy Czarnych Jastrzębi dla Oskara, Bezimienny będzie szukać Moe. Kardif zdradzi, że wraz z tajemniczym mężczyzną poszedł w siną dal.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Podczas pierwszej rozmowy z Velayą nie jest przyjaźnie nastawiony. Później proponuje jej zarobek. Otóż na dnie wraku Garvella znajduje się jego szkatułka ze złotem. Następnie ostrzega bohaterkę przed Nagurem i jego opryszkami, którzy znajdują się w drodze z miasta do farmy Akila. U niego później znajdują się Balam i Omid. Podczas epidemii opowiada Velayi o śmierci: Fenii, Borki i Nadji. Zleca wojowniczce kilka zadań. Pierwszym jest zabicie szczurów, które znajdują się w pobliżu Alwina, Eddy i Talbina oraz są w kanałach. Prosi ją też o zabicie zombie ze statku widmo, a także tych, które są w porcie. W końcu idzie przyjąć lekarstwo przeciwko ospie, dziękując serdecznie Velayi.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, wyspa Khorinis została zaatakowana przez orków, tym samym Kardif został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż jest karczmarzem, nosi strój kowala.
  • Gdy bohater dowie się od niego, kto może go nauczać w porcie i spyta, gdzie takie osoby się znajdują, karczmarz odpowie, że prędzej król wygra wojnę niż uda mu się wytłumaczyć gdzie oni są.
  • Istnieje możliwość, że w grze miało być zadanie związane z okradnięciem skrzyni w domu Zurisa, jednak po rozmowie na temat specjalnego zlecenia nie pojawia się żaden wpis (czyli nie rozpoczyna zadanie), a po wyczyszczeniu skrzyni Kardif nie ma żadnego dialogu z nią związanego. Zmienia się to w modyfikacji Przeznaczenie, gdzie zarówno aktywuje się zadanie polegające na kradzieży zawartości kufra maga jak i sprzedaży fantów. Co najważniejsze czyn ten nie przechodzi w mieście bez echa.