Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Kanion w Jarkendarze – ogromny kanion, znajdujący się w północnej części Doliny Budowniczych. Wejście do niego znajduje się nieopodal obozu piratów. Do Kanionu prowadzi jedna z platform teleportacyjnych.

Geografia miejsca[]

W kanionie są dwie oazy: jedna znajduje się przy wejściu, a druga jest nieco dalej od niej, przy rozwidleniu. W dalszej części naprzeciw wejścia znajduje się Biblioteka Uczonych i mały obóz orków. W małej odległości od owego obozu po prawej stronie znajduje się niewielka dolina, naturalny most i tunel prowadzący na bagna. W tym kanionie znajduje się opuszczona kopalnia, gdzie zakopana jest skrzynia ze skarbem.

Flora[]

Ziemia jest wyschnięta, przez co rosną na niej jedynie kaktusy i wyschnięte pustynne krzaki. Przy oazach można spotkać drzewa palmowe i bagienne ziele.

Fauna[]

Kanion zamieszkują tylko niebezpieczne stworzenia takie jak: wilki, brzytwiaki i pustynne szczury. Przy oazach można spotkać polne pełzacze i bagienne szczury, zaś w jaskiniach naturalne pełzacze. W niedużej dolince na prawo od drugiej oazy mieszkają krwawe ogary.

Skarby Grega[]

Na terenie kanionu znajdują się dwa miejsca, w których zakopane są skarby Grega. Jeden znajduje się we wspomnianej wcześniej opuszczonej kopalni, a drugi obok naturalnego mostu.

Ciekawostki[]

  • Kanion jest zmodyfikowaną częścią lokacji z anulowanej gry od Piranha Bytes, nad którą pracowano krótko po wydaniu Gothic. Z owego projektu zachował się screenshot przedstawiający kanion bardzo podobny do tego z Gothic II: Noc Kruka.
  • Nad kanionem znajduje się wrak samochodu.
  • W modyfikacji Dirty Swamp kanion jest niedostępny. Jednak po dostaniu się do niego z pomocą kodów lub bugów, można zobaczyć, że nie jest już pustynną, lecz zimową lokacją.
Advertisement