Gothicpedia
Advertisement

Kanion trolli – kanion górski w Górniczej Dolinie występujący w Gothic. Znajduje się w nim jeden z kamieni ogniskujących.

Gothic[]

W III rozdziale, Bezimienny spotyka przed kanionem Diego. Znajdują tam notatkę, która została wyrwana z dziennika zmarłego łowcy trolli i parę magicznych zwojów, między innymi czar zmniejszenia potwora. Po użyciu go na trollu i naprawieniu kołowrota przez cienia, bohater może iść po artefakt. Kiedy Bezimienny szuka kła trolla potrzebnego do zrobienia Ulu-Mulu, ten na nowo pojawi się w kanionie.

Gothic II[]

W Gothic II kanion jest zasypany głazami, prawdopodobnie na skutek trzęsień ziemi przy zniszczeniu bariery. Przed niedostępnym obszarem żyje duże stado smoczych zębaczy.

Obszar przed zasypanym kanionem

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning, w okolicach kanionu znajduje się nowe miasto orków związane z ponownym wejściem bohatera do Świątyni Śniącego. Mieszkają w nim dziesiątki orków oraz ich wódz – Ur-Thrall.

Wasteland Mod[]

Modyfikacja Wasteland Mod przywraca kanion trolli. Dodatkowo wygląd kanionu jest przystosowany do krajobrazu Górniczej Doliny z Gothic II.

Ciekawostki[]

  • W kanionie troll znajduje się od samego początku gry, jednak jeżeli Bezimienny pokona go przed rozpoczęciem poszukiwań kamieni ogniskujących, to podczas nich w kanionie pojawi się kolejny troll.
Advertisement