Gothicpedia
Advertisement

Cor Kalom – jeden z najbardziej wpływowych guru w Obozie Bractwa i skazaniec w Górniczej Dolinie, a także prawa ręka Y'Beriona. On testuje nowych kandydatów na członków Bractwa. Można się do niego odezwać, ale nie wolno marnować jego cennego czasu. Ma negatywną opinię wśród magów wodySaturas nazwał go zbyt ambitnym, jadowitym wężem. Również sam Bezimienny nie przepada za nim, o czym świadczą jego wpisy w dzienniku. Jego uczniem i pomocnikiem jest Caine.

Charakter i osobowość[]

Kalom jest ambitnym i aroganckim człowiekiem. Próżny i nieszczery, zdolny jest do wszystkiego, aby osiągnąć swój cel, charakteryzuje się oschłością oraz ostracyzmem wobec innych. Jest niecierpliwy i nie znosi, kiedy marnuje się jego czas. Fanatyk, pozostaje ślepy i głuchy na wszystko, co mogłoby zachwiać jego niezmąconą wiarą w Śniącego. Z powodu swojej osobowości Kalom nie cieszy się zbyt dużym poważaniem wśród magów wody, co można wywnioskować z rozmowy z Cronosem i Saturasem.

Przed akcją gry[]

Nie wiadomo za co został skazany – być może nielegalnie zajmował się eksperymentami alchemicznymi. Gdy Y'Berion doznaje wizji Śniącego, Kalom przystępuje do jego wyznawców. Jest jego największym zwolennikiem, przez co staje się najważniejszym po Y'Berionie guru w Bractwie oraz otrzymuje tytuł Cor Kalom. Doznaje wielu wizji, w których dowiaduje się od Śniącego, że aby ten mógł się przebudzić wyznawcy muszą zdobyć odpowiednią ilość wydzieliny pełzaczy i przygotować rytuał. Cor Kalom nakazuje polować na pełzacze strażnikom świątynnym.

Eksperymenty Kaloma[]

Głównym celem Kaloma jest wytwarzanie eliksiru z wnętrzności pełzaczy kopalnianych. Oprócz tego tworzy mieszanki ziela o działaniu stymulującym, które ma pomóc guru nawiązywać wizje ze Śniącym. Warzy też bardzo silne napoje uzdrawiające.

Gothic[]

Życie przed Wielkim Przywołaniem[]

Cor Kalom doznaje wizji, w której Śniący mówi, że gdzieś są gromadzone większe ilości wydzieliny z pełzaczy. Szybko orientuje się, że odpowiedź kryje się w gnieździe pełzaczy w Starej Kopalni. Wysyła tam Bezimiennego, dając mu kilka eliksirów życia lub zwojów światła. Podczas nieobecności Bezimiennego postanawia wysłać jednego z nowicjuszy – Talasa do Arcymaga Ognia, imieniem Corristo. Mag miał sprzedać Bractwu starożytny almanach. Jednakże, podczas powrotu, Talasa napadły czarne gobliny i ukradły księgę. Po jakimś czasie bohater wraca z jajami pełzaczy. Kalom nakazuje mu odzyskać księgę, skradzioną przez gobliny. Gdy almanach już trafia w ręce guru, ten przygotowuje rytuał, podczas którego Śniący ma zesłać wizję wolności. Nie wszystko jednak toczy się zgodnie z myślami Kaloma. Wizja jest bardzo mglista i zobaczono w niej jedynie orka w jaskini. Sam Y'Berion traci przytomność, a na cmentarzysko orków zostaje wysłany oddział Świątynnych Strażników pod wodzą Baala Lukora. Niczego nie odnaleźli.

Poszukiwania Śniącego[]

Gdy okazało się, że Śniący jest demonem Beliara, Cor Kalom nie mógł w to uwierzyć, więc zbiera grupę nowicjuszy i strażników świątynnych, którzy nie porzucili wiary w Śniącego i wyrusza na jego poszukiwania. Być może demon zesłał mu kolejną wizję, w której wyjaśnia, iż znajduje się w świątyni pod miastem orków. Orkowie, poinformowani przez demona, że mają przepuścić Cor Kaloma i jego zwolenników, umożliwiają mu dotarcie do komnaty, w której przebywa Śniący zwany przez nich Krushakiem.

Śmierć Cor Kaloma[]

Cor Kalom w świątyni Śniącego

Xardas przewidział przebudzenie demona. Wysyła do świątyni Śniącego Bezimiennego. Wybraniec jest przygotowany na starcie z opętanymi członkami Bractwa. Dzięki mocy miecza Uriziela udaje się mu zabić Kaloma wraz z jego apokaliptycznymi strażnikami świątynnymi i opętanymi nowicjuszami, by stanąć oko w oko z Śniącym.

  • Szalony Cor Kalom: Nareszcie. Znów się spotykamy. Mój pan uprzedził mnie o twoim przybyciu. On potrafi wyczuć, że jesteś w pobliżu.
  • Bezimienny: Wkrótce znajdę się bliżej niego, niż mógłby sobie tego życzyć.
  • Szalony Cor Kalom: Nie pozwolimy, byś pokrzyżował nasze plany. Świat doświadczy wkrótce przebudzenia wielkiego odkupiciela i nikt nie jest w stanie temu zapobiec. Wszyscy niewierni zapłacą słoną cenę, a ty będziesz miał zaszczyt być pierwszym z nich!
  • Szalony Cor Kalom: ŚNIĄCY, ZBUDŹ SIĘ!

Jest to ostatni dialog w pierwszej odsłonie gry.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Dolina Zombie[]

Cor Kalom razem z wybranymi członkami Bractwa Śniącego dołącza do Kruka i wyrusza na cmentarzysko orków, gdzie z kilkoma wojownikami cienia pilnuje przejścia. Gdy Bragus przybywa w celu znalezienia wysłannika Beliara, którym był Kruk, ten pyta się Cor Kaloma dlaczego zdradził członków Bractwa Śniącego. Cor Kalom mówi, że oni byli gówno warci, a następnie on i wojownicy cienia atakują bohatera, który ich zabija.

Aktualizacja modyfikacji Ewolucja zmienia fabułę gry i nie pojawia się on w grze.

Global Mod[]

Kalom pojawia się jako duch. Bezimienny musi przyzwać go, by dawny guru pomógł w przejęciu okrętu paladynów. Bohater wraz z postępem wątku ze Starożytnym Kultem wchodzi w posiadanie tajemniczych pierścieni pozwalających manipulować umysłami. Niestety ani Milten, ani Lester nie są w stanie posiąść mocy pierścieni, więc bohater musi przyzwać kogoś kompetentnego. Lester radzi, by przyzwać właśnie ducha Cor Kaloma.

Bezimienny za radami Lestera znajduje miejsce przyzwania ducha, którym okazuje się jego zrujnowany dom niedaleko gospody Orlana. Bohater dowiaduje się też o przeszłości guru sekty. Mianowicie Kalom był dawniej magiem ognia w klasztorze w Khorinis, a jeszcze wcześniej zajmował się zielarstwem. Mieszkał wraz z konkubiną o imieniu Irena w chacie niedaleko gospody Orlana, zaraz obok obozu, w którym przebywa Dragomir. Kalom od zawsze zajmował się nietypową, podejrzaną oraz nielegalną magią. Wraz z człowiekiem o imieniu Berion i prawdopodobnie razem z konkubiną przeprowadzali eksperymenty na zaklęciach mających manipulować umysłem. Niedługo przed ukończeniem czaru Irena zmarła, a Kalom wraz z Berionem przeprowadzili testy na jednym z magów ognia. Mag doznał bardzo poważnego uszczerbku na zdrowiu psychicznym i nigdy nie ozdrowiał, stając się upośledzonym do końca życia. Za ten czyn Kalom został wydalony z zakonu i wraz z Berionem zesłany pod barierę. Jakiś czas później jako Cor Kalom oraz Y'Berion założyli Bractwo.

Bohater przyzywa Kaloma w jego zrujnowanym domu. Były guru początkowo jest wściekły na niego, że niepokoi go nawet po śmierci i jest oburzony prośbą o pomoc. Jednakże w zamian za iskrę życia zgadza się pomóc Bezimiennemu. Kalom doskonale wie, czym są i jak działają pierścienie znalezione przez Wybrańca. Wie o Wygnanych, zna ich historię, kulturę oraz wie, że bohater jest ich potomkiem. Twierdzi, że dzięki Śniącemu zdobył ogromną wiedzę z dawnych czasów. Kalom wyjaśnia Bezimiennemu działanie pierścieni oraz pomaga zyskać małą boskość jemu oraz Miltenowi, przygotowując dla nich napój z Łez Innosa. Po wypiciu mikstury mogą oni posługiwać się pierścieniami manipulującymi umysłami. Po wszystkim Kalom znika ze świata żywych. Wcześniej informuje bohatera, że dusze nie są wieczne i ostatecznie po stuleciach ulegają rozpadowi. Żegna bohatera mówiąc, że spotkają się w zaświatach.

Requiem[]

Pojawia się jako duch w świątyni Śniącego.

Returning 2.0[]

Cor Kalom zostaje przywrócony do życia jako demon przez nekromantę Hoshkara. Sprzymierza się z Haniarem i zapewnia mu moc Beliara w zamian za dostarczanie nowicjuszy Bractwa Śniącego do jego eksperymentów. Koniec końców zostaje zabity przez Bezimiennego w siedzibie Cieni Masjafu.

Ciekawostki[]

  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów występuje puchar (zwany również kociołkiem) Cor Kaloma. Jego odnalezienie zleca Bezimiennemu Osch. Nie wiadomo w jaki sposób znalazł się w Myrtanie. Prawdopodobnie jest to związane z jego przeszłością.
  • Jest jedynym guru, z którym bohater może sam zacząć rozmowę w początkowej fazie gry.
  • W VI rozdziale w świątyni Śniącego jest podpisany Szalony Cor Kalom.
Advertisement