FANDOM

Jarosław Boberek (ur. 14 czerwca 1963 w Szczecinku) – polski aktor filmowy, telewizyjny, teatralny i dubbingowy.

Jest jedną z czołowych postaci polskiego dubbingu. Jego najpopularniejszą i najbardziej popisową rolą jest Kaczor Donald (ma wyłączność na udzielanie głosu tej postaci w polskiej wersji językowej). Dubbingował także postać króla lemurów Juliana w filmie Madagaskar, jednocześnie nagrał utwór Wyginam śmiało ciało. Użyczył swojego głosu wielu postaciom z Cartoon Network, m.in. Edowi z Ed, Edd i Eddy, Czerwonemu z Krowy i Kurczaka. Od niedawna udziela głosu kilku postaciom w serialach 4fun.tv, m.in. w Troo. Usłyszeć można go także w filmie animowanym dla dorosłych Inspektor Erektor, gdzie jest narratorem.

Znany jest również polskim graczom komputerowym. Użyczył głosu w kultowej grze przygodowej The Longest Journey: Najdłuższa podróż, gdzie wcielił się w postać Kruka; w 2006 r. powrócił do tej roli w kontynuacji Najdłuższej podróży zatytułowanej Dreamfall: The Longest Journey. Dubbingował także tytułową postać w grze Prince of Persia: Dwa trony. Inne gry, w których użyczył głosu, to m.in. Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic III, Warcraft III, Baldur's Gate II, Neverwinter Nights 2, Heroes of Might & Magic V, Age of Empires III, Age of Empires III: The WarChiefs, Wiedźmin, Assassin's Creed.

Dubbing w grach komputerowych Edytuj