FANDOM

Jack – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to latarnik, stary wilk morski mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry Edytuj

Wiele wie o żeglowaniu. Jack jest obywatelem Khorinis i pracuje jako latarnik w latarni morskiej nieopodal tego miasta. Dobrze wykonuje swoją pracę. Pewnego dnia na jego miejsce pracy najechało trzech uzbrojonych bandytów, którzy zmusili go do opuszczenia latarni. Od tamtego czasu, bez pracy, przesiadywał na ławce na przystani w dzielnicy portowej i wpatrywał się w morze.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gdy przybywa Bezimienny, Jack łaskawie prosi go o pomoc w tej sprawie. Bezimienny rozprawia się z bandytami i zawiadomia go o tym. Uradowany Jack wraca wtedy do latarni morskiej. Niedługo potem Bezimienny może poprosić żeglarza, aby został kapitanem jego okrętu. Jack zgodzi się, ale najpierw musi znaleźć kogoś, kto mógłby zaopiekować się latarnią w czasie jego nieobecności. Wybór pada na Briana, czeladnika kowala Harada. Brian kończył już terminowanie u swego mistrza, dlatego zostałby teraz bez pracy. W tej sytuacji Jack płynie Esmeraldą na dwór Irdorath. Po dopłynięciu do świątyni Beliara, Jack jest niespokojny, a po ataku orków na statek ogarnia go panika i grozi Bezimiennemu, że po kolejnym natarciu zielonoskórych odpływa z nim lub bez niego.

Harmonogram dnia Edytuj

W mieście Khorinis:

  • od 445 do 1945 siedzi na ławce w porcie;
  • od 1945 do 445 przebywa w burdelu.

Po powrocie do latarni morskiej:

  • od 800 do 2000 siedzi w fotelu;
  • od 2000 do 800 śpi.

Modyfikacje Edytuj

Przeznaczenie Edytuj

Po zabiciu bandytów z jego latarni opowiada jak został marynarzem. Pochodzi z Cape Dun na południu Myrtany. Zainspirowały go opowieści miejscowego latarnika i wraz z towarzyszem – Kilianem wyruszyli w podróż. Udali się do Vengardu i zatrudnili przy rozładunku towarów w jednej z gildii kupieckich. W taki sposób chcieli przybliżyć się do innych marynarzy i przypodobać się im. Kapitan zaoferował im podróż na wyspę Parktos gdzie mieści się cytadela, w której przetrzymywano skazańców, którzy wkrótce trafią do kolonii karnej na Khorinis. Bariera jeszcze nie istniała na obszarze Górniczej Doliny. Wyspa Parktos znajdowała się w pobliżu Jumangi. Zadaniem Jacka i Kilina na wyspie miało być rozdanie racji żywnościowych dla więźniów i strażników. Kapitan statku zapomniał o chłopcach i odpłynął, a Jack z Kilianem zostali na Parktos. Gwardia zgodziła się aby zamieszkali na wyspie, póki żaden statek nie przypłynie. Kilka tygodni później pojawił się okręt z Jumangi. Ledwo, ale jednak Jackowi i Kilianowi udało się przekonać kapitana. Udali się na Jumangę. Sytuacja na wyspie nie była zbyt ciekawa. Wszystko przez piratów. Oboje spędzili na wyspie dwa tygodnie, lecz piraci zaatakowali. Wszyscy łącznie z Jackiem i Kilianem ruszyli do walki. Przewaga liczebna przeciwników była znacznie większa i mieszkańcy Jumangi nie podołali. Piraci obrabowali wioskę, a wiele osób wywieźli na swoją wyspę do specjalnego obozu, gdzie nie byli lekko traktowani. Kilka dni później następna banda piratów pod dowództwem Johna zaatakowała piratów Stanislausa. Niestety, Stanislaus zabrał Jacka, Kiliana i parę innych osób na swój statek. Ich miejscem docelowym było Khorinis. Chcieli ubić interes z bandytami, których obóz znajdował się nieopodal słonecznego kręgu. Statek zacumował na plaży pod latarnią. Jack, Kilian i inni ludzie zostali zamknięci w jaskini. Stanislaus dogadał się z bandytami i ukrył swój skarb na wyspie Khorinis, pozostawiając przywiezionych ludzi na pastwę bandytów. Na krótko po tym straż miejska odnalazła siedzibę opryszków, ponieważ Jack i inni pojmani uciekli, powiadamiając strażników prawa. Jack zleca Bezimiennemu odnalezienie skarbu w pobliżu dawnego obozu. Po powrocie kontynuuje historię. Zapłacono im za informacje na temat bandytów i zamieszkali w mieście.

Jack zna latarnika z Doliny Przodków imieniem Pit. Jest zadowolony z informacji że Pitowi się układa. Ma również dług wdzięczności do Oskara, który kiedyś uratował go przed członkiem gildii złodziei za to, że Jack nie zapłacił pieniędzy za coś co kupił dawno temu. Oskar uratował go przed śmiercią, a latarnik odwdzięcza mu się, przygarniając go do swojej latarni po tym jak gildia Czarnych Jastrzębi ucieka z Khorinis przed strażą miejską.

Returning Edytuj

W Returningu podczas wykonywania misji „Fajka Jacka” Bezimienny dowiaduje się od Grega o pirackiej przeszłości marynarza. Bohater może także wysłuchać szanty Jacka. W zależności od opinii można dostać dodatkowe punkty doświadczenia.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Mieszka w swojej latarni wraz z Sarą i Brianem. Przy pierwszej rozmowie z Velayą opowiada o wyspie złodziei. Prosi również bohaterkę, aby przeszukała skrytkę dawnej organizacji i znalazła jego runę. Po znalezieniu dobrze ukrytego kamienia runicznego stary wilk morski jest uradowany. Później w jego skrzyni wojowniczka odnajduje K.A.R.A.B.I.N. Po zostaniu baronową latarnik prosi Velayę, aby pozbyła się ognika, który może zmylić statki zawijające do portu. Po wykonaniu zadania Jack jest zadowolony. W jego skrzyni znajduje się mapa morska dworu Irdorath.

Mroczny Legion Edytuj

Przeżył podbój miasta Khorinis przez orków. Pozostał w swojej latarni, gdzie schronienie znaleźli przyjaciele Bezimiennego.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane. Jeżeli Bezimienny weźmie go na statek, po przypłynięciu Esmeraldy do Myrtany Jack nie wychodzi z pokładu statku, prawdopodobnie zostaje zabity przez piratów, którzy napadają na statek. Jeżeli go zostawi, ginie podczas ataku orków lub zostaje niewolnikiem. Mógł też uciec, gdyż ze swojej wieży mógł zauważyć orków i zbiec do lasu.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazywa innych ludzi w porcie szumowinami, którzy tylko piją piwo i przepuszczają pieniądze w burdelu. Nie przeszkadza mu to jednak samemu przesiadywać wieczorami w zamtuzie Bromora.
  • W Gothic 3 występuje postać o imieniu Jack, który jest również marynarzem. Co więcej – również posiada latarnię morską i ma problem z bandytami.
  • W modyfikacji Requiem nosi na sobie ubranie kapitana.