FANDOM

Ian – zarządca Starej Kopalni, zajmujący się organizacją pracy oraz zaopatrzeniem. Występuje w pierwszej części gry.

Gothic Edytuj

Mimo, iż oficjalnie kopalnia należy do Gomeza, to właśnie Ian sprawuje realną władzę w Starej Kopalni. Jeśli Bezimienny decyduje się dołączyć do Starego Obozu, musi dostarczyć jego listę towarów do Diego. Potem w zamian za wyrażenie zgody na otwarcie bramy, prosi bohatera o znalezienie zębatki do jednej z maszyn. Po pokonaniu królowej pełzaczy daje mu również – jako wyraz uznania – skrzynkę mocnego piwa. Ginie, kiedy Stara Kopalnia zostaje zawalona.

Modyfikacje Edytuj

Kopalnia Edytuj

Ian nadal jest szefem kopalni. Prosi Toraka o uspokojenie wszystkich kopaczy, którzy są zmartwieni ich dalszym losem. Następnie musi naprawić 6 podpór młotkiem, przybijając deski, które odpadły. Następnie każe bohaterowi zanieść chleb kopaczom, jednak dowiaduje się, że ten został skradziony. Bohater dostaje od Iana wolną rękę i każe mu zapędzić kopaczy do pracy. Po wykonaniu pracy informuje Toraka, że takie metody są zbyt brutalne i mówi bohaterowi, że przyda się kopaczom jakaś rozrywka. W tym celu rozpoczynają się walki na arenie. W pierwszej Ian staje do pojedynku z Asghanem. Po wygranej walce każe Aaronowi odebrać byłemu przywódcy strażników zbroję i tytuł. Od tamtej pory Asghan będzie wydobywał rudę. W 3 rozdziale Ian ukazuje swoje prawdziwe oblicze, budując posąg Beliara w kopalni na widoku. Grimes uważnie mu się przypatrywał i słuchał, co mówi, zawodowo symulując chorobę.

Ciekawostki Edytuj

  • Po zawaleniu się kopalni wszyscy tak samo jak Ian żyją, lecz brama jest zamknięta.
  • Jest jednym z dwóch wrogo nastawionych cieni (drugim jest Scatty), który nie ucieka przed Bezimiennym w czwartym rozdziale.
  • W polskim tłumaczeniu jego imię jest błędnie wymawiane. Czytane jest jan, podczas gdy tak naprawdę powinno się je czytać ijan.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów również występuje postać o imieniu Ian, który jest buntownikiem.
  • Mimo że ma jedną z najważniejszych ról w Starym Obozie, nie nosi zbroi cienia. Zmieniają to modyfikacje Mroczne Tajemnice i Edycja Rozszerzona.
  • Podczas rozmowy z nim, cień wspomina o nordmarskiej sztuce wytapiania rudy.