Gothicpedia
Advertisement

Huno – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to kowal mieszkający w Starym Obozie, a później w obozie bandytów w Jarkendarze.

Gothic[]

Jest kopaczem, ale pracuje jako kowal. Swoją kuźnię posiada w okolicach areny Scatty'ego. Wykuwa miecze dla cieni, między innymi dla Świstaka. Jeden z kopaczy jest jego pomocnikiem.

Może pokazać Bezimiennemu, jak wykuć niewykończony miecz, a także sprzedać artykuły kowalskie niezbędne do jego wykonania: stal, rozgrzaną stal, rozgrzane ostrze oraz ostrze. Początkowo ma na stanie po 10 sztuk każdego z nich, natomiast można się u niego zaopatrywać w nieskończoność, ponieważ przy każdym rozpoczęciu handlu z kowalem, ma on w ekwipunku przynajmniej 5 sztuk każdego z artykułów.

Gothic II: Noc Kruka[]

Podczas burzy w Starym Obozie uderza w niego piorun, a następnie znajduje go Thorus i zabiera ze sobą na okręt piratów. W Jarkendarze nadal zajmuje się kowalstwem, pamięta Bezimiennego ze Starego Obozu. Huno jest podejrzanym w sprawie usiłowania zabójstwa Estebana. Może sprzedać ciężki pancerz bandyty za 2100 sztuk złota lub 1400, jeżeli bohater pomoże Fiskowi. Bezimienny może odzyskać dla niego paczkę stali, którą miał dostać od piratów, lecz na zlecenie Estebana przechwycił ją bandyta Juan.

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Lekki topór bojowy 1 800
Długi miecz 1 850
Buława i łańcuch 1 900
Kilof 5 300
Pierścień siły 1 500
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Bandyci[]

Jest zajęty naprawą lub wytwarzaniem nowych przedmiotów dla obozu, toteż nie ma zbyt dużo czasu do rozmowy z Vincem. Jest związany z zadaniem od Fiska i Toma. Sprzedaje Vincowi kilof, potrzebny do zadania. W epilogu kowal razem z Fiskiem zlecają zabójstwo Estebana.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Huno wraz z innymi bandytami przekroczył portal prowadzący do Khorinis. Osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Jest tam jednym z dwóch dostawców broni dla bandytów. Sentenza zabronił mu sprzedaży broni dla więźniów, przez co Velaya nie może z nim pohandlować. Później wyrusza do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam po walce z bohaterką.

Huno w modyfikacji Returning 2.0

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar został zaatakowany przez orków, tym samym Huno został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Zarówno w Gothic, jak i w Gothic II: Noc Kruka, rozmowę z nim Bezimienny rozpoczyna słowami „Widać, że znasz się na swoim fachu”.
  • Mimo, że w Gothic II: Noc Kruka pamięta Bezimiennego z czasów pierwszej części gry, to nie zdaje sobie sprawy, że to właśnie on jest poszukiwany przez bandytów.
  • W Gothic II: Noc Kruka posiada dialog, w którym twierdzi, że wciąż słyszy piorun, który go uderzył. W plikach gry można zauważyć, że po wypowiedzeniu tego dialogu miał zostać odegrany dźwięk pioruna który byłby wypowiedziany przez Huno, lecz funkcja ta jest wyłączona.
Advertisement