FANDOM

Lord Hathon II – postać występująca w ArcaniA. Jest on osobistym doradcą oraz nadwornym Arcymagiem Wody króla Ethorna VI.

Przed akcją gry Edytuj

Na rozkaz króla Ethorna VI Hathon został wysłany wraz z kilkunastoma innymi magami wody na wybrzeże w dżungli niedaleko Setarrif gdzie miał odprawić rytuał, który uniemożliwiłby otoczenie Setarrif przez Myrtańczyków.

ArcaniA Edytuj

Niedługo przed przybyciem pasterza z Feshyr do dżungli, Hathon i jego uczniowie odprawiają rytuał mający na celu rozpętanie wielkiego sztormu, w skutek czego zatapiają część floty Myrtańczyków. Jednak niedługo potem paladyni i magowie ognia, którzy zginęli w katastrofie, powstają z morza jako ożywieńcy. Ponad połowa uczniów Hathona ginie, a on i garstka pozostałych przy życiu nowicjuszy ucieka do pobliskiego posągu, gdzie nieumarli nie mogą wejść, ponieważ jest to święta ziemia. Wtedy pojawia się Pasterz z Feshyr, który po usłyszeniu wszystkiego zgadza się pokonać ożywieńców i odnaleźć przyczynę ich powstania. Po zniszczeniu nieumarłych znajduje on na wraku okrętu umierającego maga ognia, Varalda, posiadającego złowieszczy posążek Beliara, za sprawą którego powstali ożywieńcy. Bohater zabiera posążek i zanosi go Hathonowi, który niszczy go za pomocą chramu żywiołów. Jest bardzo wdzięczny Bezimiennemu za pomoc. Później idzie razem z uczniami przesłuchać Varalda, uważa bowiem że jest on fałszywym magiem ognia.

W ArcaniA: Upadek Setarrif Bezimienny może znaleźć jego sygnet.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane, gdyż nie występuje w dodatku ArcaniA: Upadek Setarrif. Prawdopodobnie wrócił do Setariff lub zginął.