Gothicpedia
Advertisement

Harad – postać występująca w Gothic II. Jest to kowal mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry[]

Podczas wojny z orkami walczył jako żołnierz, z czego jest dumny.

Gothic II[]

Przebywa w dolnym mieście. Razem z czeladnikiem Brianem prowadzi kuźnię Świetliste Kowadło. Towary wykute przez Harada, sprzedaje na targowisku Hakon. W czasie, gdy lord Hagen przebywa w Khorinis, Harad dostaje zlecenie wykuwać miecze z magicznej rudy dla paladynów. Bezimienny ma możliwość zostania czeladnikiem, gdyż Brian wkrótce kończy u niego terminowanie. Naucza go kowalstwa, a dokładniej wykuwania zwykłych mieczy. Czeladnikowi płaci za każdy wykuty miecz. Aby Bezimienny mógł zdobyć zgodę na terminowanie u niego albo pozwolenie na naukę u innego mistrza, musi udowodnić mu swoją siłę, wykonując jego polecenia. Zleca bohaterowi zadanie polegające na przyniesieniu orkowej broni lub pokonanie bandytów koło farmy Akila, którzy dają się we znaki kupcowi Hakonowi. Jeśli Bezimienny zostanie przyjęty, będzie mógł nocować w jego domu, a także uczyć się siły. W trzecim rozdziale, jeżeli Bezimienny został paladynem, może kupić od niego ostrze z magicznej rudy na własność. Do wyboru jest wersja jednoręczna oraz dwuręczna.

Zlecane zadania[]

Harmonogram dnia[]

  • od 700 do 2200 pracuje w kuźni;
  • od 2200 do 700 śpi w swoim domu.

Gothic II: Noc Kruka[]

Harad może nauczyć bohatera wykuwania dobrego miecza, dobrego długiego miecza, Rubinowego ostrza oraz El Bastardo.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Po zostaniu czeladnikiem Harad udziela darmowego treningu Bezimiennemu oraz wręcza mu strój kowala. Dodatkowo może nauczyć bohatera przekuwania tego stroju. W II rozdziale niezależnie od gildii wspomina o wyjątkowym orężu w walce przeciwko orkom – orkowej zgubie. Aby dostać od kowala ów miecz, bohater musi przynieść mu orkowy amulet jako znak doświadczenia w boju. Może go zdobyć, zabijając elitarnego wojownika w lesie nieopodal farmy Akila. Ginie w trakcie ataku orków na miasto.

Harad w modyfikacji Returning 2.0

Przeznaczenie[]

Harad, w III rozdziale, opowiada swój życiorys. Jego przodkowie mieli swoją kuźnię tuż obok cmentarza za karczmą Orlana. Pewnego razu, gdy skazańcy mieli zostać zesłani do kolonii karnej, korzystając z nieuwagi strażników, cała grupa uciekła. Zaatakowali kuźnię rodziny Harada, gdy ten był jeszcze młodym chłopcem. Jego ojciec został poważnie ranny, a matka pchnięta nożem i zabita. Harad uciekł do Khorinis gdzie zaopiekował się nim miejscowy kowal, a smykałkę po nim przejął właśnie obecny Harad. Niesprzyjające warunki pogodowe zniszczyły doszczętnie starą kuźnię, ale w jej zgliszczach znajduje się plan miecza, który ojciec Harada próbował stworzyć. Od wieków rodzina Harada praktykowała kowalstwo, a Harad chce podtrzymać tradycję i prosi o odzyskanie receptury.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Harad samotnie prowadzi kuźnię. Narzeka na zawyżone ceny towarów. Zdradza Velayi swój pomysł na ulepszenie pancerzy. Bohaterka zgadza się przynieść potrzebne do owego projektu pięć bryłek rudy, jednak kowal musi sprzedawać jej swoje towary po niższej cenie. Po przyniesieniu bryłek kowal jest pod wrażeniem. Nie chce przyjąć wojowniczki na czeladnika. Pod wpływem Vanji, z której usług korzysta, zgadza się zagłosować w wyborach na Hannę.

L'HIVER Edition[]

W modyfikacji L'HIVER Edition wygląd Harada uległ nieznacznym zmianom, ma on teraz długie włosy. Bezimienny może się również u niego nauczyć wykuwania nowych mieczy, np. Flamberga.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Harad został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Harad przyjmie każdą orkową broń oprócz orkowego miecza wojennego.
  • W modyfikacji Jaktyl również występuje postać o imieniu Harad, lecz nie jest to ta sama osoba.
  • W modyfikacji Returning przy drzwiach wejściowych do jego domu wiszą sierp i młot kowalski niemożliwe do podniesienia. Jest to odniesienie do symboliki Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
  • Jeżeli Harad będzie martwy, to zdaniem mistrza Marduka, rytuał konsekracji miecza nie będzie się mógł odbyć, a Bezimiennemu pozostanie tylko poczekać na powrót na kontynent wraz z innymi paladynami.
Advertisement