FANDOM

Hanna – postać występująca w Gothic II oraz w Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatelka mieszkająca w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jest właścicielką hotelowej gospody naprzeciwko koszar o nazwie „Gospoda pod Senną Sakiewką”. Paladyni opłacają noclegi dla nowo przybyłych w jej gospodzie. Może przekazać bohaterowi kilka informacji na temat miasta i jego ludzi. Jest członkinią gildii złodziei, w jej gospodzie jest jedno z dwóch wejść prowadzących do kanałów gildii złodziei. Bezimienny może z niego skorzystać tylko wtedy, kiedy będzie członkiem tej gildii lub gdy zabije Cassię i zabierze jej klucz. Po tym, gdy bohater to zrobi, Hanna udaje zaskoczenie. Po przyniesieniu jej księgi dłużników Lehmara, w prezencie Bezimienny otrzyma od niej klucz do skrzyni na wyspie ze skarbami gildii złodziei. W trzecim rozdziale zleca zadanie polegające na przyniesieniu ważnego dokumentu od człowieka sprzedającego mapy, Brahima.

Zlecane zadania Edytuj

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Podczas pierwszej rozmowy Hanna informuje Velayę, że ma jeszcze wolne łóżka. Mówi też, że interes prowadzi sama, od kiedy jej mąż zginął w myrtańskich lasach. Informuje bohaterkę o tym, że miasto zostało podzielone na cztery dzielnice, o władzy w mieście i osobliwościach, z którymi nie warto zadzierać. Kiedy wszyscy mistrzowie odmawiają przyjęcia bohaterki na czeladnika, właścicielka noclegowni zgadza się, dzięki czemu Velaya może wejść do górnego miasta. Warunkiem jest, że bohaterka będzie jej winna przysługę. Tą obietnicą jest pomoc Hannie w dostaniu się do rady miasta Khorinis. W wyborach mogą startować wszyscy, lecz tylko mężczyźni mogą głosować. Po zdobyciu głosów Wulfgara, Carla, Tilla, Thorbena, Hakona, Baltrama, Alwina, Zurisa, Matteo, Harada i Constantino, Hanna zostaje radną w swoim mieście. Jest niezmiernie wdzięczna, przez co wręcza jej nagrodę. Kiedy wojowniczka pyta się o złamany miecz mistrzowski, okazuje się, że należał on do Cassii. Hanna, jako że była jej najlepszą przyjaciółką odkupuje miecz za 50 sztuk złota. Kiedy podczas gonienia Rengaru ten znika w gospodzie kobiety, ta mówi, że nic nie widziała. Informuje, że klucz do skrytki gildii złodziei posiada jeden z członków nieistniejącej organizacji.

Przeznaczenie Edytuj

W drugim rozdziale Hanna nie przepada za Lottą – żoną Sędziego. Nazywa ją wywłoką i idiotką, ponieważ zdradziła męża z Valentino. Podejrzewa, że Lotta należy do jakiegoś kultu. Hanna planuje wrobić Lottę w drobne przestępstwo. Ponieważ Abuyin jest jej winny przysługę, zamierza wykorzystać jego eliksir berserkera. Po wypiciu tego napoju osoba podlega rozkazom najbliżej znajdującej się persony. W ten sposób Hanna chce wrobić Lottę w kradzież talii kart Abuyina. Hanna jest zadowolona, gdy Lord Andre aresztuje Lottę. Dawno temu Hanna pomogła Abuyinowi rozkręcić interes w mieście za co wróżbita jest jej wdzięczny.

W III rozdziale ktoś wpłacił kaucję i Lotta wychodzi z więzienia. Hanna boi się, że kobieta coś kombinuje, ponieważ opuściła miasto parę dni temu. Na farmie Lobarta jeden z rolników widział ją w pobliżu kamiennego kręgu, podczas rozmowy z Poszukiwaczem. Wręczył Lottcie runę teleportacyjną i świetlisty miecz, następnie kobieta użyła runy i zniknęła.

Returning Edytuj

Po powrocie z Jarkendaru okazuje się, że za ladą w gospodzie Senna sakiewka nie stoi Hanna, tylko Gaspard. Uważa się za nowego właściciela przybytku. Hanna została oskarżona o kradzież rzeczy Hakona i aresztowana. Lord Andre nie chce wierzyć w winę Hanny, ale dowody przemawiają przeciwko niej. Hakon także nie wierzy przesłankom. Mówi, że podobno Hanna grzebała w kufrze Gaspara, ale nienawidziła go i na pewno nie wpuściła by go do swojej gospody. Jedyną cenną rzeczą jaka zniknęła to pierścień. Nie było go wśród znalezionych rzeczy. Bezimienny musi skierować się z pomocą do siostry Hanny – Abigail, która jest piratką w obozie Grega. Kobieta twierdzi, że kiedyś w pobliżu gospody kręcił się Gaspar i próbował przejąć jej hotel, więc Hanna zabroniła mu wchodzić do środka. Gaspar cały czas wypiera się prawdy. Coragon wyzna, że Joe zamiast zapłaty pieniężnej wyrównał wartość pierścieniem. Zmuszony Joe mówi, że dostał pierścień za wykonanie pewnego zadania dla Gaspara. Tamtego feralnego dnia Joe odwrócił uwagę Hanny, a Gaspar podrzucił jej kradzione przedmioty Hakona. Bezimienny zdradza fakty Lordowi Andre. Gaspar jest aresztowany, a Hanna oczyszczona z zarzutów.

Abigail prosi również protagonistę, by oddał Hannie złoty naszyjnik.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Hanna została prawdopodobnie przez nich zabita, bądź zniewolona. Mogła również ukryć się w kanałach, do których wejście znajdowało się w jej gospodzie.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji opisanej wyżej podczas przedstawiania obecnego władcy miasta mówi o Lordzie Andre: „Jeśli chcesz zobaczyć przystojnego rycerza, MUSISZ udać się do górnego miasta (…) Te oczy, ten nos ten podbródek! (…) A jak jest zbudowany!”, co może świadczyć, że Hanna podkochuje się w paladynie.