Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Powód: Wpływ poszczególnych dowodów na nagrodę zadania (w postaci PD); możliwość przyjęcia łapówki od Fernando; brak sekcji "Krok po kroku"

Handlarz bronią dla bandytów – zadanie poboczne występujące w Gothic II: Noc Kruka. Jest zlecane Bezimiennemu przez VatrasaMaga Wody z Khorinis.

Przebieg zadania[]

Miejski wspomagacz bandytów[]

Vatras opowiada bohaterowi, że od upadku bariery pojawiły się nowe zagrożenia – największe z nich to bandyci, którzy sprawiają, że swobodna podróż po wyspie jest niebezpieczna. Vatras twierdzi także, że są oni wspomagani przez kogoś z miasta. Martin – kwatermistrz paladynów zajmuje się tą sprawą.

Wskazówki Martina[]

Martin sugeruje, że człowiek zamieszany w tą sprawę musi być z górnego miasta. Podpowiada też, że wśród bandytów mogą być wskazówki, jeśli Bezimienny będzie gotów na potyczkę z grupą przynajmniej 5 bandytów.

Dowody zbrodni[]

Bohater może znaleźć trzy dowody:

  1. Pałasz bandytów, na którym wycięto literę F. Często można go znaleźć przy ciałach pokonanych bandytów (choć oni sami używają innej broni do walki), w ich obozach lub na drogach na wyspie;
  2. Pierścień zamorskiej gildii Araxos – znajduje się on w obozie bandytów koło farmy Bengara.
  3. List w obozie bandytów w lesie za farmą Sekoba, opisujący dostawę broni i żywności podpisany imieniem Fernando;

W przypadku posiadania jednego z dwóch pierwszych dowodów Bezimienny może naciskać na Fernanda, by ten przyznał się do nielegalnych interesów. Jednak według Martina samo przyznanie się kupca do handlu z bandytami oraz posiadanie pierwszych dwóch dowodów będzie niewystarczające, aby wsadzić go do więzienia, więc bohater będzie musiał ostatecznie zdobyć list w obozie bandytów za farmą Sekoba, żeby wykonać zadanie.

Oskarżenie kupca o handel z bandytami nie będzie możliwe, jeżeli w III rozdziale, będąc magiem ognia, Bezimienny odkryje, że Fernando jest opętany, gdyż po walce z nim kupiec nie będzie chciał rozmawiać z bohaterem.

Fernando w więzieniu[]

Po zdobyciu listu a także pozostałych dowodów, bohater idzie do Martina i prezentuje je. Kwatermistrz jest zaskoczony, gdyż Fernando wydawał się praworządnym obywatelem, lecz zagwarantuje, że nie wyjdzie on z więzienia. Bezimienny idzie do Vatrasa i mówi mu, że handlarz został aresztowany. Mag wody jest zadowolony, a zadanie kończy się powodzeniem.

Jeśli zadanie to zostanie wykonane przed zadaniem Sprawa Fernanda, to ukończenie wspomnianej misji będzie niemożliwe, gdyż po oskarżeniu kupca lub wtrąceniu go do więzienia ten nie będzie chciał rozmawiać z bohaterem.