FANDOM

Halvor – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Jest kupcem z Khorinis, handlującym rybami w dzielnicy portowej. Jest także członkiem gildii złodziei, zajmuje się paserstwem. Jeżeli Bezimienny znajdzie notatkę w jaskini bandytów koło farmy Akila, w której napisane jest, że kupiec zaopatruje bandytów, bohater może zaszantażować kupca. Ten w zamian za milczenie może zaoferować specjalne towary - ryby z ukrytymi przedmiotami:

Po pokazaniu złodziejskiego gestu może odkupić od Bezimiennego srebrne kosztowności (puchary lub talerze) za cenę 50 sztuk złota za każdą sztukę. Jeżeli jednak Bezimienny odniesie notatkę do lorda Andre, Halvor pójdzie siedzieć do więzienia. Ma żonę imieniem Fenia, lecz mimo to regularnie odwiedza Czerwoną Latarnię. Za jego domem czeka na Bezimiennego Attila. Bohater może zaproponować mu rejs na kontynent, lecz Halvor odmawia.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Halvor nadal handluje rybami. Fenia nie jest w stanie namówić męża do głosowania na Hannę, ale wspomina wojowniczce o jego niedawnej przynależności do gildii złodziei i interwencji Bezimiennego. Kiedy Velaya idzie do jaskini, w której znajduje się list obciążający handlarza, ten zjada dokument na oczach bohaterki. Po śmierci Fenii odbiera kondolencje od baronowej.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Halvor został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli Bezimienny przyniesie mu srebrne puchary i talerze warte łącznie ponad 1000 sztuk złota, Halvor ich nie przyjmie mówiąc, że bohater przyniósł zbyt dużo i nie zdoła sprzedać wszystkiego na raz.
  • Halvor nie przyjmie także towarów, jeśli Bezimienny ubił już z nim interes wcześniej tego samego dnia.
  • Halvor nie przyjmuje innych srebrnych przedmiotów, takich jak świeczniki, pierścienie, naszyjniki czy naczynia (w tym srebro Coragona).