Hakon – postać występująca w Gothic II. Jest to handlarz bronią mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Oferuje głównie miecze i topory, które są wykuwane przez Harada. Broń sprzedaje także Sara, która trafia potem do więzienia. Ma kłopoty z bandytami, którzy zaszyli się w jaskini za farmą Akila. Zleca Bezimiennemu zadanie pozbycia się ich, a po wykonaniu zadania płaci głównemu bohaterowi 100 sztuk złota.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Mówi protagoniście o Joe, którego widział ostatnio kręcącego się koło wież z bronią. Jak się potem okazuje, Joe znajduje się w wieży koło Constantina, do której klucz posiada strażnik miejski, Peck.

Zlecane zadania Edytuj

Towary Edytuj

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Krótki miecz 1 500
Wilczy kieł 1 550
Kostur sędziego 1 600
Kiepski miecz półtoraręczny 1 850
Buława 1 1000
Topór marynarski 1 600
Topór wojenny 1 1400
Skórzany pas 1 259
Pas straży 1 250
Amulet pancerza 1 800
Surowa stal 5 10

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 5 10

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Buława 1 1000
Topór bojowy 1 1100
Topór obosieczny 1 900
Orkowa zguba 1 1300
Pas obrony 1 500
Surowa stal 5 10

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Pas ochrony 1 1000
Pas strażnika 1 2000
Surowa stal 5 10

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 5 10

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Hakon nadal sprzedaje towary na targowisku. Przy pierwszej rozmowie z Velayą prosi ją, aby odnalazła jego pierścień. Mówi, że zgubił go niedaleko drogi prowadzącej z tawerny do farmy Akila. Po odnalezieniu pobojowiska ze zniszczonym wozem, bohaterka na próżno szuka pierścienia. Podczas kolejnej rozmowy kupiec oznajmia, że się pomylił i stwierdza, iż zguba leży na schodach prowadzących na farmę Akila. Po kolejnej porażce poszukiwań wojowniczka dowiaduje się od kupca, że pierścień miał cały czas przy sobie. W ramach przeprosin Hakon proponuje aby wojowniczka za darmo wzięła jedną z jego rzeczy: pierścień magicznego pancerza, amulet dębowej skóry, skórzany pas, pas siły lub bułat. Od Sary bohaterka dowiaduje się, że jedynym sposobem na zdobycie głosu dla Hanny jest przyniesienie unikatowej broni handlarzowi. Hakon jednak mimo wszystko głosuje na właścicielkę gospody.

Przeznaczenie Edytuj

Można mu sprzedać unikatowe i rzadkie bronie. Ma również informacje w sprawie Hanny i Gasparda. Nie wierzy w winę Hanny i twierdzi, że nie przepadała za Gaspardem. Dała mu nawet zakaz wstępu do swojej gospody.

Hakon (G2P)

Hakon w modyfikacji Przeznaczenie

Złote Wrota Edytuj

Występuje w modyfikacji Złote Wrota.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Hakon został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II bez nocy Kruka powinien sprzedawać Topór bojowy od trzeciego rozdziału, lecz kod na przedmiot jest źle zapisany, przez co przedmiot nie wyświetla się w ekwipunku handlarza.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.