Hakon – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to handlarz bronią mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II Edytuj

Oferuje głównie miecze i topory, które są wykuwane przez Harada. Broń sprzedaje także Sara, która trafia potem do więzienia. Ma kłopoty z bandytami, którzy zaszyli się w jaskini za farmą Akila. Zleca Bezimiennemu zadanie pozbycia się ich, a po wykonaniu zadania płaci głównemu bohaterowi 100 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Mówi protagoniście o Joe, którego widział ostatnio kręcącego się koło wież z bronią. Jak się potem okazuje, Joe znajduje się w wieży koło Constantina, do której klucz posiada strażnik miejski, Peck.

Towary Edytuj

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Krótki miecz 1 500
Wilczy kieł 1 550
Kostur sędziego 1 600
Topór marynarski 1 600
Dobry krótki miecz 1 750
Surowa stal 5 10

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Lekki miecz dwuręczny 1 750
Oskard 1 800
Topór obosieczny 1 900
Surowa stal 5 10

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Buława 1 1000
Topór bojowy 1 1100
Dobry miecz półtoraręczny 1 1100
Surowa stal 5 10

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Ciężki młot wojenny 1 1200
Orkowa zguba 1 1300
Topór wojenny 1 1400
Surowa stal 5 10

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Smocza Zguba 1 2900
Surowa stal 5 10

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Hakon nadal sprzedaje towary na targowisku. Przy pierwszej rozmowie z Velayą prosi ją, aby odnalazła jego pierścień. Mówi, że zgubił go niedaleko drogi prowadzącej z tawerny do farmy Akila. Po odnalezieniu pobojowiska ze zniszczonym wozem, bohaterka na próżno szuka pierścienia. Podczas kolejnej rozmowy kupiec oznajmia, że się pomylił i stwierdza, iż zguba leży na schodach prowadzących na farmę Akila. Po kolejnej porażce poszukiwań wojowniczka dowiaduje się od kupca, że pierścień miał cały czas przy sobie. W ramach przeprosin Hakon proponuje aby wojowniczka za darmo wzięła jedną z jego rzeczy: pierścień magicznego pancerza, amulet dębowej skóry, skórzany pas, pas siły lub bułat. Od Sary bohaterka dowiaduje się, że jedynym sposobem na zdobycie głosu dla Hanny jest przyniesienie unikatowej broni handlarzowi. Hakon jednak mimo wszystko głosuje na właścicielkę gospody.

Przeznaczenie Edytuj

Można mu sprzedać unikatowe i rzadkie bronie. Ma również informacje w sprawie Hanny i Gasparda. Nie wierzy w winę Hanny i twierdzi, że nie przepadała za Gaspardem. Dała mu nawet zakaz wstępu do swojej gospody.

Hakon (G2P)

Hakon w modyfikacji Przeznaczenie

Złote Wrota Edytuj

Występuje w modyfikacji Złote Wrota.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Hakon został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.