Hakon – postać występująca w Gothic II. Jest to handlarz bronią mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II[]

Oferuje głównie miecze i topory, które są wykuwane przez Harada. Broń sprzedaje także Sara, która trafia potem do więzienia. Ma kłopoty z bandytami, którzy zaszyli się w jaskini za farmą Akila. Zleca Bezimiennemu zadanie pozbycia się ich, a po wykonaniu zadania płaci głównemu bohaterowi 100 sztuk złota.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze z dodatkiem „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Krótki miecz 1 60
Wilczy kieł 1 150
Kostur sędziego 1 250
Topór marynarski 1 400
Dobry krótki miecz 1 200
Surowa stal 5 10
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Lekki miecz dwuręczny 1 220
Oskard 1 300
Topór obosieczny 1 500
Surowa stal 5 10
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Buława 1 600
Topór bojowy 1 1200
Dobry miecz półtoraręczny 1 1000
Surowa stal 5 10
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Ciężki młot wojenny 1 1200
Orkowa zguba 1 1500
Topór wojenny 1 2000
Surowa stal 5 10
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Smocza Zguba 1 3000
Surowa stal 5 10

Gothic II: Noc Kruka[]

Mówi protagoniście o Joe, którego widział ostatnio kręcącego się koło wież z bronią. Jak się potem okazuje, Joe znajduje się w wieży koło Constantina, do której klucz posiada strażnik miejski, Peck.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Krótki miecz 1 500
Wilczy kieł 1 550
Kostur sędziego 1 600
Kiepski miecz półtoraręczny 1 850
Buława 1 1000
Topór marynarski 1 600
Topór wojenny 1 1400
Skórzany pas 1 250
Pas straży 1 250
Amulet pancerza 1 800
Surowa stal 5 10
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 5 10
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Oskard 1 800
Topór obosieczny 2 900
Buława 1 1000
Orkowa zguba 2 1300
Pas obrony 1 500
Surowa stal 5 10
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Pas ochrony (typ 2) 1 500
Pas strażnika 1 2000
Surowa stal 5 10
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 5 10

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Hakon nadal sprzedaje towary na targowisku. Przy pierwszej rozmowie z Velayą prosi ją, aby odnalazła jego pierścień. Mówi, że zgubił go niedaleko drogi prowadzącej z tawerny do farmy Akila. Po odnalezieniu pobojowiska ze zniszczonym wozem, bohaterka na próżno szuka pierścienia. Podczas kolejnej rozmowy kupiec oznajmia, że się pomylił i stwierdza, iż zguba leży na schodach prowadzących na farmę Akila. Po kolejnej porażce poszukiwań wojowniczka dowiaduje się od kupca, że pierścień miał cały czas przy sobie. W dzienniku Velaya nie kryje irytacji jego zachowaniem, nazywając go pijakiem. W ramach przeprosin Hakon proponuje aby wojowniczka za darmo wzięła jedną z jego rzeczy: pierścień magicznego pancerza, amulet dębowej skóry, skórzany pas, pas siły lub bułat. Od Sary bohaterka dowiaduje się, że jedynym sposobem na zdobycie głosu dla Hanny jest przyniesienie unikatowej broni handlarzowi. Hakon jednak mimo wszystko głosuje na właścicielkę gospody.

Przeznaczenie[]

Można mu sprzedać unikatowe i rzadkie bronie. Ma również informacje w sprawie Hanny i Gasparda. Nie wierzy w winę Hanny i twierdzi, że nie przepadała za Gaspardem. Dała mu nawet zakaz wstępu do swojej gospody.

Hakon w modyfikacji Przeznaczenie

Złote Wrota[]

Występuje w modyfikacji Złote Wrota.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Hakon został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • W Gothic II bez nocy Kruka powinien sprzedawać Topór bojowy od trzeciego rozdziału, lecz kod na przedmiot jest źle zapisany, przez co przedmiot nie wyświetla się w ekwipunku handlarza.