Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy kasty występującej w Gothic. Zobacz też: postać z Gothic 3.

Guru – najwyższa kasta w obozie Bractwa Śniącego.

Gothic[]

W pierwszej części guru mieszkają w obozie na bagnie. Są to bardzo religijni członkowie obozu, którzy dzień w dzień głoszą słowa Śniącego. Niestety nie można zostać jednym z nich. Większość z nich posiada przydomek Baal, poprzedzający imię. Nie można się do nich odezwać, guru musi pierwszy zagadać daną osobę (wyjątkiem jest Kalom). Za ich zgodą, bohater może zostać przyjęty w poczet Nowicjuszy. Posługują się magią Śniącego (przeważnie manipulacją umysłu), więc można stwierdzić, że to odpowiednicy pozostałych dwunastu magów. Najwyższym z nich jest „Jaśnie Oświecony” Y'Berion, duchowy przywódca obozu, po nim jest Cor Kalom, alchemik. Kapłani Śniącego zajmują się swoimi codziennymi sprawami, czyli w większości nauczają starożytnej magii, oraz zlecają nowicjuszom pracę (np. obróbka wstępna bagiennego ziela). W ich oddanej służbie pozostają niezwykle lojalni Strażnicy Świątynni, główni obrońcy guru. Noszą szaty wykonane z solidnych tkanin, zdobione tajemniczym pismem, pasami i innymi ozdobami. Do walki używają przede wszystkim zaklęć (Pirokineza, Sen, Uderzenie wiatru), ale niektórzy posługują się jednoręczną bronią obuchową, bądź mieczami.

Spis guru[]

Lista i krótki opis guru, z jakimi można mieć kontakt w czasie gry.

  • Y'Berion – przywódca obozu, przebywa wraz ze swymi kurtyzanami (Chani, Natalia) w świątyni.
  • Cor Kalom – prawa ręka „Jaśnie Oświeconego”, alchemik oraz prawdziwy gbur.
  • Baal Namib – jeden z bardziej wpływowych guru, mentor Lestera, przebywający przy głównej bramie. Aby go przekonać, bohater potrzebuje pomocy Lestera.
  • Baal Cadar – jeden z nauczycieli, handlarz artefaktami. Bezimienny może go przekonać do siebie, usypiając jednego z jego uczniów.
  • Baal Tondral – wyjątkowo miły guru, poszukuje nowych uczniów. Pomoże Bezimiennemu w dołączeniu do Bractwa, gdy przyprowadzi do niego Dusty'ego.
  • Baal Orun – nadzoruje prace nowicjuszy, którzy przygotowują bagienne ziele. Wstawi się za bohaterem, gdy pomoże Ghorimowi i dostarczy ziele do Cor Kaloma.
  • Baal Tyon – najmłodszy z guru, marzy o wizji na temat Śniącego. Wyśle Bezimiennego do Cor Kaloma, gdy ten da mu specjalnie przygotowany „zew nocy” od Baal Kagana.
  • Baal Lukor – guru wysłany z misją poszukiwania Śniącego na cmentarzysko orków.

Gothic II[]

W drugiej części gry bohater nie spotyka żadnego guru, ponieważ Bractwo przestało istnieć po upadku bariery i pokonaniu Śniącego, a wszyscy jego członkowie (poza Lesterem, Angarem i Fortuno) polegli bądź zamienili się w poszukiwaczy.

Gothic 3[]

W trzeciej części gry (w patchu 1.7) pojawia się zadanie „Gdzie jest Guru?” będące zagadką podobną do Chromanina z pierwszej części gry. Polega na odnalezieniu czterech skrzyń. W każdej z nich znajduje się jedna część księgi „Dziedzictwo Dziadunia” z których Bezimienny dowiaduje się więcej o poszukiwanej postaci. Po otwarciu każdej ze skrzyń pojawiają się unikalne potwory. Posiadają one niezwykłe przedmioty (np. Łzy Adanosa, Gniew Beliara, Ukojenie Innosa). Przy zwłokach jednego z potworów, które pojawiły się po otwarciu ostatniej skrzyni, bohater znajduje zwój teleportacji, po użyciu którego przenosi się na półkę skalną za wodospadem pod Silden, gdzie znajduje się poszukiwany guru. Jest on do Bezimiennego wrogo nastawiony i atakuje go zaraz po zobaczeniu. Nosi szatę druida oraz walczy kosturem. Nie wiadomo o nim nic więcej.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

W modyfikacji pojawia się kolejny guru — Baal Kolis

Returning[]

Baal Parvez staje się guru. Dodatkowo okazuje się, że wszyscy guru (z wyjątkiem Baala Tondrala i tych, którzy zginęli w Gothic) przeżyli. Bezimienny dostaje możliwość zostania jednym z guru.

Golden Mod[]

Podobnie jak w Returning, Bezimienny może zostać jednym z guru.

Die Sekte[]

Guru przewodzą nowemu bractwu Tyona. Ponadto Parvez oraz Kagan zostają guru.

Ciekawostki[]

  • Jednym z guru miał zostać także nowicjusz Joru, jednak nie zdążył z powodu upadku bariery.
  • Baal Kagan z Nowego Obozu twierdzi, że jest jednym z młodszych guru. Jest to najprawdopodobniej tytuł przeznaczony dla nowicjuszy, którym powierzono działalność misyjną w innych obozach, razem z tytułem Baala.
Advertisement