FANDOM

Grompelork występujący w Gothic 3. Jest to jedyny szaman orków mieszkający w Silden.

Gothic 3 Edytuj

Zamieszkuje chatę niedaleko strażnika Denpoka. Gdy widzi po raz pierwszy Bezimiennego, mówi, że widział go już kiedyś w swoich snach, gdzie Bezimienny walczył i pokonał wielu przeciwników. Uważa, że przyszłość bohatera jest niejasna, i że różni się od pozostałych morr. Opowiada o Umbraku, wielkim herszcie Silden. Grompel uważa się za zastępcę Umbraka, służy mu radą i jasnowidzeniem. Kiedy Bezimienny pyta się o Xardasa, szaman bez wahania zdradzi położenie wieży nekromanty w Nordmarze.

Ork Zapotek zleca bohaterowi zabicie szamana, gdyż wtedy będzie mógł wyzwać na pojedynek Umbraka, który bez doradztwa szamana będzie słabszy. Na polecenie szefa Grompel wskazuje Bezimiennemu drogę, gdzie atakują buntownicy. Jest to dobra okazja dla bohatera na atak, jeśli zdecyduje się zgładzić szamana, ponieważ w okolicy nie ma żadnego orka.

Sprzedaje mikstury, rośliny i przepisy alchemiczne. Mówi bohaterowi, że będzie nauczał go tylko wtedy, kiedy zdobędzie odpowiedni szacunek wśród orków i porozmawia z Umbrakiem (po osiągnięciu 75% reputacji w Silden), naucza Bezimiennego prastarej wiedzy i sztuki alchemii.

Zlecane zadania Edytuj

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są zależne od decyzji Bezimiennego. Może zostać zabity na polecenie Zapoteka lub zginąć w wyzwoleniu Silden. W przeciwnym wypadku jego dalsze losy są nieznane, ponieważ nie pojawia się w Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Content Mod Edytuj

Wygląd Grompela ulega drobnym zmianom kosmetycznym.

Grompel (Content Mod)

Grompel w Content Mod 2.4