Gothicpedia
Advertisement

Grokork występujący w Gothic 3. Jest on jednym z najwyższych rangą orkowych szamanów oraz zarządcą Geldern.

Przed akcją gry[]

Wraz z innymi orkami przybył z północy. Potem, gdy orkowie zdobyli Geldern, Grok stanął na czele miasta. Stał się najważniejszym szamanem w Myrtanie. Opiekę nad sprawami świeckimi powierzył pułkownikowi Nemrokowi.

Gothic 3[]

Jest głównym nadzorcą wszystkich wykopalisk i poszukiwań artefaktów pradawnych. Nakazał ich mu szukać sam nekromanta Xardas. Osobiście Grok nie przepada za nim – sądzi, iż siedzi on w swojej ciepłej wieży i grzeje nogi przy kominku, a on i jego najlepsi wojownicy urabiają sobie ręce po łokcie w poszukiwaniu relikwii Pradawnych. W przeciwieństwie do pozostałych przywódców, Grok zajmuje się sprawami magicznymi – poszukuje starożytnych artefaktów, chce poznać moce najpotężniejszych z druidówTorna i Runaka, oraz zdobyć wszystkie 12 ognistych pucharów, zanim zrobią to magowie ognia, którzy dzięki nim mogliby odzyskać magię runiczną. Jeśli bohater dostarczy mu puchary to Grok stwierdzi, że dawny skazaniec z Górniczej Doliny oddał ogromną przysługę orkowemu narodowi i godnie go za to wynagrodzi.

Przy pierwszym spotkaniu wykazuje zniecierpliwienie i pogardę wobec Bezimiennego. Przekazuje mu mapę z zaznaczonymi wszystkimi lokacjami, gdzie orkowie prowadzą wykopaliska oraz zleca mu zadania związane z ognistymi pucharami i łowcami druidów. Może nauczać bohatera prastarej magii.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są zależne od Bezimiennego. Może zginąć w wyzwoleniu Geldern. W przeciwnym wypadku dalsze losy szamana są nieznane, ponieważ nie występuje w Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Wygląd Groka uległ drobnym zmianom kosmetycznym.

Grok w Content Mod 3.0

Advertisement