Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Gdybyś wiedział, co osiągnąłem, to ze strachu wlazłbyś pod kamień.
Greg do Bezimiennego

Greg – postać występująca jedynie w Gothic II: Noc Kruka. Jest to kapitan piratów mających swoją kryjówkę na plaży w Jarkendarze. Nosi ubranie kapitana, piracki kordelas i opaskę na prawym oku.

Charakter i osobowość[]

Greg jest twardym, nieznoszącym głupoty człowiekiem. Oschły, skąpy i nieuprzejmy, nie lubi niekompetencji i nie ma cierpliwości dla innych. Ceni ciężką pracę i ludzi, którzy potrafią coś osiągnąć, choć sam raczej stara się wysługiwać innymi. Niełatwo obdarza innych swoim szacunkiem.

Przed akcją gry[]

Greg wraz ze swoją załogą był postrachem mórz. Za czasów bariery plądrował statki handlowe. Po upadku magicznej bariery statki przestały pływać na morzu, więc Greg stał się bezrobotny. Gdy zauważył Esmeraldę na horyzoncie nie tracąc czasu zaatakował, nie wiedząc, że to statek paladynów. Zorientował się zbyt późno, a walka nie była długa. Statek został zatopiony, załoga wybita, a kapitan na kawałku deski podryfował w stronę Khorinis.

Gothic II: Noc Kruka[]

Bezimienny napotyka go na drodze do miasta Khorinis przy schodach prowadzących na farmę Lobarta. Greg znalazł się tam po spotkaniu z galeonem paladynów. Teraz szuka on sposobu na dostanie się do miasta i chce do tego celu wykorzystać pomoc bohatera. Zgadza się włożyć strój farmera uzyskany od Lobarta, by wejść do miasta bez wzbudzania podejrzeń. Przez jakiś czas przebywa na placu targowym, a następnie wynajmuje pokój w gospodzie „Pod Martwą Harpią”, czym sprawia trochę kłopotów Orlanowi. Podczas ponownego spotkania żąda od Bezimiennego pomocy w odnalezieniu skarbów, które zakopał w okolicy. Później wyjawia bohaterowi również, że szuka człowieka o imieniu Dexter. Gdy dochodzi do spotkania Bezimiennego z przywódcą bandytów, kapitan nagle pojawia się w obozie i bierze udział w walce. Kiedy w końcu bohater dostaje się do Jarkendaru, a Grega jeszcze tam nie ma, obozem piratów rządzi Francis. Kapitan pojawia się tam dopiero, kiedy bohater opuszcza jego chatę. Od razu daje reprymendę skarbnikowi oraz rozdziela nowe zadania. Zleca on bohaterowi różne misje, takie jak oczyszczenie kanionu z brzytwiaków i szpiegowanie bandytów Kruka. Po ukończeniu misji w kanionie każe odebrać od Bonesa bandycki pancerz potrzebny do szpiegowania bandytów. Zapytany, w jaki sposób udało mu się wrócić do Jarkendaru, odpowiada, że przeszukując grobowce w piramidach odkrył przypadkiem portal otwarty przez magów wody. Gdy główny bohater zabija Kruka i informuje o tym pirata, Greg daje mu 500 sztuk złota i nabiera do bohatera ogromnego szacunku.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath Jarkendar został zaatakowany przez orków, po czym Greg został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Możliwe też, że on i jego załoga zbudowali nowy statek i opuścili wyspę przed tym wydarzeniem.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Greg/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • Greg to jedna z nielicznych osób, która zwraca się do Bezimiennego per pan (choć wyraźnie widać, że używa tego określenia ironicznie). Jednak później jest z bohaterem na ty (rzec by można, że potem zwraca się do niego obraźliwie, np. „Ty pyszałku”).
  • Jest jedną z dwóch osób (drugą jest Skip), która nosi piracką bandanę.
  • Gdy po rozmowach z przedstawicielami Wodnego Kręgu bohater będzie już dysponował wiedzą o portalu, a po zabiciu Dextera powie kapitanowi piratów o możliwości dotarcia do Jarkendaru właśnie przez teleport, Greg wyśmieje ten pomysł, wyraźnie uznając go za niedorzeczny. Mimo to później przedostaje się do doliny właśnie tą drogą.
Advertisement