Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy zapowiedzianego remake'u gry Gothic. Zobacz też: grywalną wczesną zapowiedź projektu.

Gothic Remake – zapowiedziana gra action RPG przygotowywana przez studio Alkimia Interactive. Wydawcą odpowiedzialnym za jej produkcję w tej chwili THQ Nordic, a sam projekt ma być całkowitym odnowieniem pierwszej części serii Gothic. Data premiery jest nieznana.

Historia produkcji i najnowsze informacje[]

13 grudnia 2019 roku studio THQ Nordic wydało grę autorstwa THQ Nordic Barcelona pod tytułem Gothic Playable Teaser. Było to 2-godzinne demo, projektu Gothic Remake. Gracze mieli okazję odwiedzić wycinek Górniczej Doliny w odnowionej szacie graficznej, z bardziej współczesnymi mechanikami i nową treścią, której nie było w podstawowej wersji gry. Każdy zainteresowany mógł wziąć udział w ankiecie, w której mógł wyrazić swoje zdanie na temat gry oraz kwestii, czy projekt powinien być kontynuowany.

Fragment rozgrywki Gothic Playable Teaser. Na zdjęciu m.in. Diego i Bezimienny

19 lutego 2020 roku THQ Nordic wydało oświadczenie, w którym zakomunikowało, że odbiór teasera był wystarczająco pozytywny i wdraża pracę nad produkcją pełnej wersji. W tym samym wpisie zostały ujawnione wyniki ankiet, dzięki którym można było się dowiedzieć, jakie było zdanie społeczności nad konkretnymi aspektami rozgrywki oraz poznać demografię graczy serii[1].

19 lipca 2020 miał miejsce podcast z Reinhardem Pollice'em, który odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry[2].

Główne zagadnienia z podcastu z Reinhardem Pollice o nowym Gothic:
  • wszystko się zmieni względem Gothic Playable Teaser i będzie bliższe oryginałowi (w skali podobieństwa mechanik od 1 do 10 stwierdził, że Teaser będzie podobny do finalnej gry na poziomie 1,35).
  • Chcą sprawić, żeby bezużyteczne interaktywne obiekty, takie jak ławki, były ważniejsze i bardziej immersyjne.
  • Strategiczne podejście do walki w teaserze utraciło swoją gothicowość i nie działa za dobrze przeciwko zwierzętom.
  • Twórcy tworzą wiele prototypów dla nowych systemów walki – będzie on bardziej taktyczny niż skupiony na akcji.
  • Będą animacje jedzenia i picia.
  • Twórcy mają listę, względem której nowe pomysły są oceniane, czy nadają się do Gothica.
  • Nie będzie dysonansu między graczem a bohaterem pod względem dostępnej wiedzy i bycia prowadzonym w grze (nie będzie już mówiącego do siebie Bezimiennego).
  • Nie jest to jeszcze potwierdzone, ale twórcy nie chcą ponownie nagrywać istniejących dialogów z oryginału, ponieważ dubbing jest bardzo ważny dla wielu fanów.
  • Zespół liczy obecnie 20-25 osób.
  • Twórcy mają zamiar wznowić komunikację w roku 2020 i utrzymać przepływ informacji.

Concept art ścierwojada w Gothic Remake

11 marca 2021 THQ Nordic potwierdziło, że produkcją Remake'a zajmie się hiszpańskie studio Alkimia Interactive. 4 dni później, w 20-lecie Gothic'a, na oifcjalnym Twitterze i Discordzie gry pojawił się concept art przedstawiający ścierwojada, a gra otrzymała swoją stronę na platformie Steam. Pojawiło się też 5 zrzutów ekranów, które ujawniły wygląd gry na obecnym etapie produkcji[3].

Logo Alkimia Interactive

30 listopada 2021 studio potwiwerdziło, że prace nad grą nadal trwają oraz dodali, że pracuje nad nią 35 pracowników. Zaprezentowany też został concept art pełzacza.

Concept art pełzacza do Gothic Remake

Galeria[]

Linki zewnętrzne[]

Przypisy[]

Advertisement