Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy zapowiedzianego remake'u gry Gothic. Zobacz też: grywalną wczesną zapowiedź projektu.

Gothic Remake – zapowiedziana gra action RPG przygotowywana przez studio Alkimia Interactive. Wydawcą odpowiedzialnym za jej produkcję w tej chwili THQ Nordic, a sam projekt ma być całkowitym odnowieniem pierwszej części serii Gothic. Data premiery jest nieznana.

Historia produkcji i najnowsze informacje[]

13 grudnia 2019 roku studio THQ Nordic wydało grę autorstwa THQ Nordic Barcelona pod tytułem Gothic Playable Teaser. Było to 2-godzinne demo, projektu Gothic Remake. Gracze mieli okazję odwiedzić wycinek Górniczej Doliny w odnowionej szacie graficznej, z bardziej współczesnymi mechanikami i nową treścią, której nie było w podstawowej wersji gry. Każdy zainteresowany mógł wziąć udział w ankiecie, w której mógł wyrazić swoje zdanie na temat gry oraz kwestii, czy projekt powinien być kontynuowany.

Fragment rozgrywki Gothic Playable Teaser. Na zdjęciu m.in. Diego i Bezimienny

19 lutego 2020 roku THQ Nordic wydało oświadczenie, w którym zakomunikowało, że odbiór teasera był wystarczająco pozytywny i wdraża pracę nad produkcją pełnej wersji. W tym samym wpisie zostały ujawnione wyniki ankiet, dzięki którym można było się dowiedzieć, jakie było zdanie społeczności nad konkretnymi aspektami rozgrywki oraz poznać demografię graczy serii[1].

19 lipca 2020 miał miejsce podcast z Reinhardem Pollice'em, który odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry[2].

Główne zagadnienia z podcastu z Reinhardem Pollice o nowym Gothic:
  • wszystko się zmieni względem Gothic Playable Teaser i będzie bliższe oryginałowi (w skali podobieństwa mechanik od 1 do 10 stwierdził, że Teaser będzie podobny do finalnej gry na poziomie 1,35).
  • Chcą sprawić, żeby bezużyteczne interaktywne obiekty, takie jak ławki, były ważniejsze i bardziej immersyjne.
  • Strategiczne podejście do walki w teaserze utraciło swoją gothicowość i nie działa za dobrze przeciwko zwierzętom.
  • Twórcy tworzą wiele prototypów dla nowych systemów walki – będzie on bardziej taktyczny niż skupiony na akcji.
  • Będą animacje jedzenia i picia.
  • Twórcy mają listę, względem której nowe pomysły są oceniane, czy nadają się do Gothica.
  • Nie będzie dysonansu między graczem a bohaterem pod względem dostępnej wiedzy i bycia prowadzonym w grze (nie będzie już mówiącego do siebie Bezimiennego).
  • Nie jest to jeszcze potwierdzone, ale twórcy nie chcą ponownie nagrywać istniejących dialogów z oryginału, ponieważ dubbing jest bardzo ważny dla wielu fanów.
  • Zespół liczy obecnie 20-25 osób.
  • Twórcy mają zamiar wznowić komunikację w roku 2020 i utrzymać przepływ informacji.

Concept art ścierwojada w Gothic Remake

11 marca 2021 THQ Nordic potwierdziło, że produkcją Remake'a zajmie się hiszpańskie studio Alkimia Interactive. 4 dni później, w 20-lecie Gothic'a, na oifcjalnym Twitterze i Discordzie gry pojawił się concept art przedstawiający ścierwojada, a gra otrzymała swoją stronę na platformie Steam. Pojawiło się też 5 zrzutów ekranów, które ujawniły wygląd gry na obecnym etapie produkcji[3].

Logo Alkimia Interactive

Galeria[]

Linki zewnętrzne[]

Przypisy[]

Advertisement