FANDOM

Ten artykuł przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Gothic Playable Teaser – wydany 13 grudnia 2019 roku grywalny zwiastun, wyprodukowany przez THQ Nordic Barcelona, której wydawcą ma być THQ Nordic. Jest to wprowadzenie do większego projektu, który ma być zupełnym odnowieniem pierwszej części gry.

Zapowiedź Edytuj

Wydawca THQ Nordic poinformował za pośrednictwem Twittera[1], iż remake pierwszej części Gothica będzie dostępny wkrótce. Jednocześnie wszyscy posiadacze dowolnej części serii Gothic, Risen bądź ELEX w serwisie Steam otrzymali dostęp do darmowego, dwugodzinnego dema gry[2], po którego ukończeniu wydawca prosi o wypełnienie ankiety dotyczącej przyszłości serii.

Fabuła Edytuj

Demo gry przedstawia intro, w którym Bezimienny zostaje spuszczony do kolonii karnej w Khorinis za nieznane przestępstwo. Na chwilę przed zesłaniem, otrzymuje on także czerwony zwój będący w istocie wiadomością kierowaną do magów ognia. Podczas spuszczania skazańca windą na placu wymian dochodzi do ataku. Poturbowany bohater wychodzi jednak cało z katastrofy windy będącej spowodowanej wybuchem i po chwili odnajduje złamany oręż na moście prowadzącym, wgłąb miejsca wymiany. Przechodząc jednak przez świątynię Beliara, zostaje zaatakowany przez grupę zębaczy. Z opresji ratuje go Diego, który, pokonawszy bestie, zabiera Bezimiennego do swojego obozu.

Gdy Bezimienny dochodzi do siebie po nieudanej walce, Diego wyjaśnia mu podstawowe zagadnienia związane z kolonią i wysyła w okolice placu wymian, aby ten znalazł sobie porządną broń. Gdy jednak spotyka na miejscu strażnika Caydena, ten zgadza się oddać mu miecz niegdyś należący do martwego wojownika Rufusa, gdy ten odzyska dla niego wisiorek skradziony przez Sarusa i Beriga. Bohater znajduje złodziei i w wybrany przez siebie sposób odzyskuje zgubę.

Gdy Bezimienny jest już zaopatrzony w nowy oręż od Caydena wraca do Diega, ten decyduje, iż pora iść do Starego Obozu. Gdy docierają do zachodniej bramy placu wymian strzeżonej przez Bloodwyna, ten wspomina o długu, który ma u szkodników. Bezimienny otrzymuje polecenie zdobycia kła wilka i mięsa zębacza, który kręcił się niedawno w okolicy wieży strażniczej nad opuszczoną kopalnią. Po przyniesieniu zdobyczy Bloodwyn okazuje swoją wdzięczność bohaterowi i mówi mu, że będzie mógł go później ochraniać w Starym Obozie po otrzymaniu odpowiedniej ilości bryłek rudy. Nie może on jednak otworzyć bramy, dopóki świeci się sygnał ogniowy na wieży, w której pobliżu znajdował się zębacz. Bohater udaje się tam z kluczem otwierającym furtkę i gasi ogień. Po spotkaniu z Diegiem czekającym przed wieżą demo się kończy.

Odbiór Edytuj

Odbiór wśród graczy był bardzo zróżnicowany. Od negatywnie nastawionych tradycjonalistów do pozytywnie zaskoczonych nowych graczy lub ludzi tęskniących za marką. Jedyna miarodajna ocena gry prezentuje się następująco:

  • 76% pozytywnych opinii w serwisie Steam.

Postacie Edytuj

  • Bezimienny – protagonista gry. Cechuje się charakterystycznym humorem i częstym używaniem ironii. Zwykle jest pomocny lecz dba również o swoje interesy.
  • Diego – przywódca cieni w Starym Obozie. Ratuje bohatera z opresji i zaznajamia go z kolonią.
  • Cayden – strzeże placu wymian na dziennej zmianie. Jest przebiegły i działa w fachu złodziejskim. Prowadził wspólny, nielegalny interes z Sarusem i Bergiem.
  • Sarus – były wspólnik Caydena w nielegalnym procederze okradania Starego Obozu.
  • Berig – kolejny wspólnik Caydena. Zostaje zabity przez Sarusa na jego zlecenie.
  • Bloodwyn – strażnik Starego Obozu. Wykorzystuje bohatera do swoich spraw i jest początkowo wobec niego nieuprzejmy.
  • Rufus – martwy strażnik placu wymian na dziennej zmianie. Zginął w trakcie ataku na windę.

Bestiariusz Edytuj

Świat gry i czas akcji Edytuj

Gra osadzona jest w tym samym czasie co pierwsza część serii Gothic, tworząc tym samym nową linię czasową. Jest to ten sam świat, także w trakcie rozgrywki można zobaczyć znane miejsca takie jak opuszczona kopalnia, czy plac wymian. Pojawiają się jednak również nowe np. obóz Diega lub świątynia Beliara. Obszar świata jest ograniczony przez naturalne bariery tak, aby dostosować go do zawartości teasera.

Zadania Edytuj

Patrz tutaj.

Osiągnięcia Edytuj

Patrz tutaj.

Galeria Edytuj

Pliki Wideo Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. https://twitter.com/THQNordic/status/1205531836316889088
  2. https://www.gry-online.pl/newsroom/thq-nordic-chce-stworzyc-remake-gothica-jest-trailer-i-demo/z01d236

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gothic Playable Teaser