FANDOM

Gothic 3 (muzyka)

Odsłuchaj muzykę do artykułu (informacje o pliku)

Gothic 3: Zmierzch Bogów (niem. Gothic 3: Götterdämmerung, ang. Gothic 3: Forsaken Gods) – samodzielny dodatek dziejący się w świecie znanym z Gothic 3, wyprodukowana przez indyjską firmę Trine Games oraz niemiecką grupę modderską Community Patch Team, oraz wydany przez JoWooD Productions. Polonizacją oraz wydaniem dodatku w Polsce zajął się, tak jak w przypadku poprzednich gier z serii, CD Projekt.

Fabuła rozszerzenia Edytuj

Fabularnie dodatek stanowi pomost między Gothic 3 a ArcaniĄ.

Minęły dwa lata od wydarzeń z Gothic 3. Myrtana została podzielona na cztery części rządzone przez dawnych przyjaciół bezimiennego bohatera. Gorn zajął twierdzę paladynów – Gothę, Thorus przejął zamek w Trelis i okoliczne tereny oraz zjednoczył orków, Generał Lee przejął wschodnią część kraju oraz stolicę – Vengard, zaś bracia Inog i Anog odsunęli się od konfliktu wojennego i zarządzają Silden oraz Geldern.

Konflikt toczy się pomiędzy Gornem i Thorusem. Orkowie napadają na kupców oraz obywateli Myrtany, a buntownicy zawzięcie przeciw temu protestują. Zaczyna się tu rola bohatera, który po wyczerpującej walce z Xardasem zamierza ponownie zjednoczyć Myrtanę.

Świat gry Edytuj

Twórcy oddali graczom do eksploracji jedynie Myrtanę, pozostałych krain nie można eksplorować, bowiem przejścia do nich są zastawione skałami lub niewidzialnymi ścianami. Wiele miast uległo znacznym zmianom, odbudowano świątynie i zamki, a kraj powoli budzi się po wojennych przejściach. Po przejściu gry można kontynuować rozgrywkę.

Odbiór Edytuj

Dodatek został bardzo chłodno przyjęty zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Za jego największą wadę uznano liczne błędy (przez co gra wyrobiła sobie w Polsce przydomek zmierzch bugów) i niedopracowania gry oraz braki fabularne i nudną rozgrywkę. Gra ma na przykład problemy ze śledzeniem poczynań gracza – w niektórych rozmowach zdarzają się kwestie dotyczące wydarzeń, do których nie doszło lub postaci, o których bohater jeszcze nigdy nie słyszał, a wie kim są. Poza tym silnik wciąż nie doczekał się optymalizacji, w związku z czym gra bardzo długo ładuje dane. Ponadto, Zmierzch Bogów działa gorzej niż podstawowa wersja Gothic 3.

To wszystko sprawiło, że Zmierzch Bogów dostał dosyć niskie oceny. Średnia na Metacritic wyniosła 44. W czasopiśmie CD-Action wystawiono mu ocenę 4/10, a w serwisie Gry-Online 5/10.

W związku z takim przyjęciem gry, JoWood, wydawca dodatku, przeprosił graczy za to, że wydał niesatysfakcjonujący produkt i zapewnił, że razem z Trine Games pracują w pocie czoła, by naprawić błędy tytułu. Do grudnia 2008 roku sprzedano jedynie 20 000 egzemplarzy gry.

Wersja polska Edytuj

Polonizacja została przygotowana przez Start International Polska na zlecenie CD Projekt Localalisation Centre

Głosu użyczyli:

Ciekawostki Edytuj

  • W produkcji dodatku pomagała grupa modderska Community Patch Team.
  • W polskiej i niemieckiej wersji tytuł to Zmierzch Bogów, a angielskie Forsaken Gods oznacza Zapomniani Bogowie.

Linki zewnętrzne Edytuj