Odsłuchaj muzykę do artykułu (informacje o pliku)

Gothic 3: The Beginning – chronologicznie pierwsza (lecz niekanoniczna), premierowo czwarta gra z serii Gothic i jedyna, jaka została wydana na telefony komórkowe.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Akcja gry toczy się 140 lat przed czasem akcji pierwszej części Gothic. Gracz wciela się w rolę młodego Xardasa, którego pewnej nocy nawiedza duch Buthomara. Prosi go, by odnalazł czterech wybrańców. To z ich pomocą można przywrócić zamkniętą magię na wyspie Khorinis. Niestety siły zła starają się wykorzystać okrutnych orków, aby przejąć nieskończoną moc zakazanych kamieni runicznych.

W grze mamy możliwość między innymi otwierania zamków wytrychem, handlowania z innymi kupcami czy naukę u najlepszych nauczycieli w Khorinis. Do zdobycia jest 30 poziomów postaci. Mamy duży arsenał broni i zbroi. Znajdziemy także różne rodzaje magicznych napojów i ziół. W czasie akcji gry najprawdopodobniej wiara w Beliara była wprowadzona najwcześniej, w Adanosa nieco później, natomiast w Innosa na samym końcu.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Według Piranha Bytes – oryginalnych twórców serii do oficjalnego kanonu należą tylko gry zrobione przez nich samych, co wyklucza Gothic 3: The Beginning które zostało wyprodukowane przez studio Handy Games.
  • Mimo iż tytuł zawiera prefiks Gothic 3, to gra nie toczy się w realiach trzeciej części gry.
  • Po sukcesie gry Handy Games planowało stworzyć kolejną część, jednak JoWooD Productions zawarło porozumienie z Piranha Bytes dotyczące praw do marki Gothic, w wyniku którego prawa do serii wróciły do Piranha Bytes, a Jowood mógł jeszcze wydać jedynie Gothic 4 oraz dodatek do trzeciej i czwartej części serii.
Miasto Khorinis w Gothic 3 The Beginning (SpY).png
Mapa wyspy Khorinis w Gothic 3 The Beginning (SpY).png
Spotkanie Losowe w Gothic 3 The Beginning (by SpY).png
Gothic_3_The_Beginning_-_Reklama_TV

Gothic 3 The Beginning - Reklama TV

Reklama wyemitowana w telewizji.