FANDOM

Gothic: Der Film (pol. Gothic: Film) – pełnometrażowy film na podstawie fabuły gry Gothic, stworzony przez fanów gry. Obraz powstał z fragmentów rozgrywki i filmików z gry, z podłożoną doń muzyką pochodzącą z całej sagi Gothic i oryginalnymi aktorami dubbingowymi, którzy pojawili się w wersji elektronicznej gry. Jego premiera miała miejsce 20 września 2006.

Opis Edytuj

Film opowiada historię tajemniczego, bezimiennego skazańca, który zostaje wrzucony do Górniczej Doliny – kolonii karnej, otoczonej magiczną barierą, przez którą nikt nie może przejść żywy. Dolina jest częścią królestwa Myrtany, które za rządów króla Rhobara II, przeżywa poważny kryzys, związany z nową wojną, z orkami. Dla Rhobara jedynym ratunkiem jest magiczna ruda, która występuje tylko w jednym miejscu w królestwie – w Górniczej Dolinie na wyspie Khorinis. Tymczasem bezimienny bohater będzie musiał sprostać o wiele większemu zagrożeniu – oto w Górniczej Dolinie przebudził się potężny demon zwany Śniącym. Los Myrtany i całego świata zależy od Bezimiennego i jego tajemniczego sojusznika – nekromanty Xardasa.

Filmy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Na podstawie obrazu z filmu powstał popularny serial – Gothic: Prawdziwa Historia. Zmieniono jedynie oprawę dźwiękową na bardziej humorystyczną.
  • Jest to najstarsza znana machinima, powstała na silniku którejkolwiek gry z serii Gothic.

Linki zewnętrzne Edytuj