Gothicpedia
Gothicpedia

Gospoda pod Martwą Harpią – gospoda występująca w Gothic II. Jej właścicielem jest Orlan.

Położenie[]

Gospoda znajduje się w centralnej części wyspy Khorinis. Ścieżki przebiegające w jej pobliżu prowadzą między innymi do:

Niedaleko znajduje się także obóz myśliwych. Aktualnie zajmuje go Dragomir, który może nauczyć Bezimiennego strzelania z kuszy.

Gothic II[]

Za pięćdziesiąt sztuk złota Bezimienny może wynająć w niej pokój, gdzie jest w stanie nocować za darmo, jeśli jest paladynem lub magiem ognia. Orlan oprócz jedzenia może zaoferować wszelakiego rodzaju broń i skórzany pancerz, jeżeli bohater takiego nie posiada. Większość klientów to okoliczni farmerzy oraz przejezdni kupcy. Wykorzystuje to Rukhar, wyzywając ich na nierówny pojedynek. W trzecim rozdziale Orlan zaczyna się poważnie obawiać poszukiwaczy, przez których ludzie boją się przychodzić do jego gospody. Bohater może kupić runę teleportacyjną do gospody.

Gothic II: Noc Kruka[]

Karczma jest główną siedzibą tajnej organizacji Wodnego Kręgu. Odbywają się w niej sekretne zebrania tej organizacji. Kiedy Bezimienny dołącza do kręgu, to właśnie tutaj zorganizowane jest jego oficjalne przyjęcie. Poza tym bohater może nocować w niej za darmo, jeśli pokaże Orlanowi pierścień z akwamarynem, będący symbolem rozpoznawczym Wodnego Kręgu. Spotkać tu można również Grega, przesiadującego na ławce przed budynkiem, niezadowolonego z bezowocnych interesów w mieście.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

W gospodzie oprócz stałych klientów zamieszkuje kilka nowych osób: Rega i Babera z farmy Sekoba, myśliwy Dragomir oraz Gaan, Pardos, Wilk i Angar z farmy Bengara. Velaya dopiero od trzeciego rozdziału może zamówić pokój, gdyż wcześniej wszystkie pomieszczenia były wynajęte. Koszt pokoju wzrósł do siedemdziesięciu sztuk złota (dziesięć sztuk za dzień). W tej modyfikacji da się otworzyć drugie wejście.

Przeznaczenie[]

W gospodzie przebywa kilka innych postaci oraz są z nią związane nowe zadania.

  • Guy;
  • Sambor;
  • Florencjusz;
  • Mort (pojawia się podczas późniejszych etapów zadania „Starożytny Kult”);
  • Rumbold i Rick (tylko w godzinach popołudniowych pod warunkiem, że bohater podejmie się zadania przegnania strażników miejskich z farmy Bengara, ale zadanie ostatecznie wykona Cord);
  • Ulf (w trzecim rozdziale pod warunkiem, że Bezimienny należy do innej gildii niż mag ognia);
  • Tireon.

Returning[]