FANDOM

Gospoda pod Kuternogą – gospoda znajdująca się w dzielnicy portowej w Khorinis.

Właściciel Edytuj

Jej zarządcą jest Kardif, który całymi dniami sprząta swój dobytek bądź też stoi za szynkwasem.

Osoby, które można spotkać w gospodzie Edytuj

Jest to ulubione miejsce szumowin z portu. Całymi dniami przesiaduje tutaj morderca Nagur. Po uwolnieniu złodzieja Joe z jednej z wież strażniczych, również on tutaj przebywa. Gdy zapada noc, bohater może tutaj również spotkać Laresa oraz kwatermistrza Martina. Po polowaniach na smoki przebywa tutaj wysłannik Beliara, opętany przez poszukiwaczyMario. Jest to jedno z nielicznych miejsc, w którym znajduje się aż tylu członków Gildii Złodziei. Do środka w specjalny sposób zaprasza odźwierny Moe, który szuka zaczepki u wszystkich, którzy posiadają jakikolwiek dobytek pieniężny. Jeżeli Bezimienny nie będzie posiadać złota, wpuści go z wielką przyjemnością do środka.

Wystrój Edytuj

Gospoda jest dosyć przytulna, choć nie tak duża, jak pozostałe w Khorinis. W środku znajdują się stoły i stoliki dla klientów. Kardif zwykle stoi za ladą i podaje gościom żywność i piwo.

Budynki w sąsiedztwie Edytuj

Obok niej znajduje się mieszkanie kartografa – Brahima, stoisko handlarki Fenii, a także dom publiczny – Czerwona Latarnia.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning główny bohater ma możliwość zostania odźwiernym tej gospody.

Ciekawostki Edytuj

  • W dodatku Gothic II: Noc Kruka na dachu gospody znajdują się ciekawe rzeczy, przydatne na początku gry: skórzany mieszek i miód.