Gothicpedia
Advertisement
To twardziel – silny niczym wół. Ledwo obezwładniło go czterech mężczyzn.
Gerold o Gornie

Gorn – jedna z głównych postaci występująca w każdej części serii Gothic. Jest to najemnik Lee, następnie łowca smoków, władca Gothy oraz strażnik barona w Stewark. Jest silny, zręczny oraz bardzo szybki, lubi również wiedzieć, co ma za plecami. Zawsze walczy ogromnymi toporami dwuręcznymi.

Charakter i osobowość[]

Gorn jest twardym człowiekiem o dość prostym charakterze. Lubi wiedzieć co ma za plecami i zwykle taktycznie planuje swoje bitwy, choć nie boi się polec w walce. Na Gorna zawsze można liczyć, czy to jako na oddanego przyjaciela, czy na kompana, kiedy trzeba ruszyć do walki.

Przed akcją gry[]

Gorn został zesłany do kolonii wraz z Lesterem, Diego i Miltenem. Początkowo przynależał do Starego Obozu, jednak postanowił przenieść się do Nowego Obozu.

Gothic: Der Comic[]

Gorn wszczyna burdę na arenie i zadziera z Barabackiem i jego strażnikami. Podczas samotnej wędrówki zostaje przez nich napadnięty, a przed śmiercią ratuje go Lester.

Gothic[]

Gorn jest skazańcem, który trafił do Górniczej Doliny za pobicie strażnika. Przyłączył się do najemników. Podczas pobytu Bezimiennego w kolonii karnej mieszka w jednej z chat w głównej jaskini Nowego Obozu. Pozwala bohaterowi zamieszkać w chacie należącej do najemników, jeśli ten wyrzuci z niej szkodnika Krzykacza, który bezceremonialnie ją zajął. Bierze udział w organizowanych przez szkodników napadach na konwoje ze Starego Obozu. W III rozdziale pomaga Bezimiennemu odnaleźć kamień ogniskujący znajdujący się w starym klasztorze mnichów, jest wówczas nieocenionym wsparciem w walce z zębaczami, cieniostworem oraz młodym trollem. Następnie w czwartym rozdziale odbija razem z Bezimiennym Wolną Kopalnię zajętą przez strażników ze Starego Obozu. Organizował wraz z Miltenem, Diegiem i Lesterem spotkania, na których przekazywali sobie informacje, co się dzieje w poszczególnych częściach kolonii.

Zlecane zadania[]

Gothic II[]

Po zniszczeniu magicznej bariery nad Górniczą Doliną uniemożliwiającej ucieczkę, próbował uciec, ale napadło go kilku kopaczy, którzy go spowolnili. Schwytali go paladyni i uwięzili w zamku należącym niegdyś do Gomeza. Według paladyna Gerolda z racji siły najemnika ledwo obezwładniło go czterech mężczyzn. Bezimienny wraz z obecnym w zamku Miltenem wykupuje go za 1000 sztuk złota, po czym Gorn udaje się na farmę Onara, aby znów pracować dla najemników. Po odpoczynku wyrusza wraz z Sylviem, Bullkiem, Cipherem i Rodem do Górniczej Doliny jako łowca smoków. Później zatrzymuje się na klifie u Gestatha, skąd obserwuje palisadę orków. Pomaga oczyścić Bezimiennemu drogę do górskiej fortecy. Pozostaje w obozie Gestatha, dopóki bohater nie zabije smoków. Po powrocie na farmę Bezimienny może namówić go do wzięcia udziału w wyprawie na wyspę Irdorath. Tam Gorn może nauczyć bohatera walki bronią dwuręczną. Po pokonaniu Smoka Ożywieńca wraz z Bezimiennym płynie Esmeraldą na kontynent.

Gothic 3[]

Razem z Bezimiennym i pozostałymi członkami załogi przypływa na Esmeraldzie do Myrtany i bierze czynny udział w wyzwalaniu Ardei. Po tych wydarzeniach pokazuje głównemu bohaterowi kryjówkę buntowników w Reddock, a następnie rusza do Okary, aby wypełnić zlecone mu wcześniej przez Lee zadanie – ma odnaleźć kamień teleportacyjny do Vengardu. Na miejscu przyłącza się do grupy uderzeniowej, mającej na celu wyzwolić Gothę. Walka z demonem przerasta jednak Gorna oraz jego towarzyszy i zmuszony jest uciekać. W czasie odwrotu gubi wcześniej otrzymany magiczny pierścień i zostaje schwytany przez orków.

Gorn w niewoli u orków

Jakiś czas później zjawia się Bezimienny, który uwalnia byłego najemnika i razem z nim ponownie podejmuje próbę zabicia demona. Wspólnymi siłami udaje im się zniszczyć pomiot Beliara i wyzwolić twierdzę spod klątwy. Po wyzwoleniu zamku i otaczającej go wioski Gorn wraca do Gothy i postanawia wspólnie z buntownikami ją odbudować.

Gorn walczący z ożywieńcami w Gocie

Zlecane zadania[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Gorn staje na czele buntowników i zasiada w Gocie. Jako pierwszy atakuje Thorusa i jego armię. Kiedy do Gothy przybywa Bezimienny na polecenie braci Inoga i Anoga, próbuje się on dostać do zarządcy Gothy. Po wykonaniu zadań dla Errola bohater idzie na spotkanie z Gornem. Uważa on, że Thorus ma zamiar przejąć władzę w Myrtanie, więc dlatego go zaatakował. Prosi bohatera, by spotkał się ze szpiegiem z TrelisHectorem Oschem, który zostaje pojmany i uwięziony w świątyni koło lasu. Szpieg wyjawia, że Thorus ma rzeczywiście zamiar przejąć władzę w Myrtanie. Następnie Bezimienny na polecenie Gorna przyprowadza Lee z jego paladynami do obrony Gothy. Po walce z tajemniczą bestią Thorus ucieka, a Gorn udaje się do Vengardu. Po zakończeniu wojny z Thorusem i ostatecznym pokoju, Gorn zostaje jednym z generałów Bezimiennego, który koronuje się na króla Rhobara III.

ArcaniA[]

Lord Hagen – jeden z generałów Rhobara III – wygnał Gorna, Diega, Miltena i Lestera z dworu królewskiego, gdyż myślał, że są zdrajcami, po czym Gorn zaciągnął się do straży barona w Stewark. Zostaje tam kapitanem owej straży. Potem rezygnuje z pełnionej funkcji i udaje się do Thorniary, gdzie czeka na Bezimiennego przed bramą miasta oraz informuje go o sytuacji. Następnie na polecenie Xardasa miał oczyścić Bezimiennemu drogę do latarni, gdzie znajdował się portal teleportacyjny do wieży maga. Ostatni raz bohater spotyka go przed wejściem do tunelu prowadzącego do latarni.

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Wraz z Miltenem, Diegiem i Lesterem, Gorn stara się pomóc Bezimiennemu przejść przez zrujnowane miasto Setarrif. Miał na rozkaz lorda Hagena pilnować bram wraz z oddziałem paladynów i ich dowódcą Siefridem, lecz się sprzeciwił i postanowił rozprawić się z Thorusem i jego orkami. Po krótkiej, ale zaciętej walce Gorn wybija obstawę Thorusa, a jego samego zamyka w skrzyni. Daje bohaterowi Kamień Bogactwa, który potrzebny jest do otwarcia grobowca setarrifskich królów.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Kopalnia[]

Gorn znajduje się w obozie najemników przed Wolną Kopalnią. Opowiada bohaterowi o sytuacji dziejącej się po zniszczeniu Bariery. Zleca mu zadanie znalezienia ognistego miecza. Po wykonaniu zadania, Gorn prosi o jeszcze jedną przysługę w zamian za zwój teleportacji do Starej Kopalni. Gorn chce by Torak zdobył od jednego z najemników mapę kapitana jaszczuroczłeków. Gdy posiadacz nie chce oddać mapy, Gorn daje bohaterowi swój pierścień. Po zdobyciu mapy, mówi Torakowi gdzie znajduje się zwój teleportacji.

Gorn przed wejściem do Wolnej Kopalni

Dolina Zombie[]

Gorn razem z Okylem, Pastro i dwoma innymi najemnikami polowali na pełzacze we wnętrzu Wolnej Kopalni. Kiedy wyszli na zewnątrz zobaczyli zombie dookoła. Uciekli do obozowiska na drodze do Wolnej Kopalni, lecz ci dwaj najemnicy zginęli. Gdy widzi po raz pierwszy Bragusa pyta się go w jakim celu tu przybywa. Bragus odpowiada, że przybywa z rozkazu Gomeza, w celu sprawdzenia, czy ktoś w Nowym Obozie przeżył. Gorn martwi się o Diego, Miltena i Lestera, ale nie wie czy w ogóle oni żyją. Bragus przyjmuje na siebie zadanie odnalezienia ich. Gorn nakazuje Bragusowi najpierw zabezpieczyć ich miejsce spotkań przy krypcie na południe od Nowego Obozu. Po wykonaniu zadania przez Bragusa Gorn idzie w stronę miejsca spotkań, a po sprowadzeniu Diega, Miltena i Lestera Gorn jest bardzo uradowany, po czym dziękuje Bragusowi.

Czas Zapłaty Prolog[]

Gdy strażnicy Starego Obozu atakują Nowy Obóz Gorn jako jedyny nie zostaje obezwładniony. Biegnie do wieży strażniczej i zabija Orewusa oraz Antusa, którzy się tam dostali.

Mroczny Legion[]

Podobnie jak reszta przyjaciół Bezimiennego przeżył sztorm oraz podbój Khorinis. Wraz z grupą ocalałych przebywa w latarni morskiej Jacka. Może uczyć bohatera siły. Potem dołącza do ruchu oporu. Ma wiedzę o łowcach smoków oraz ludziach Nikolasa.

VisiGothic[]

Gorn przebywa wraz z Syrą na wyżynie po drodze do Wolnej Kopalni. Pomagał on gwardzistce uciec. Według Syry Gorn rzucił toporem w demona, lecz broń odbiła się od skóry potwora.

Przebudzenie[]

Gorn podobnie jak reszta jego kompanów pojawia się w Górniczej Dolinie. Może pomóc bohaterowi w przełamaniu oblężenia Tum-Archa.

Imperium Popiołów[]

Gorn jest jednym z załogantów Esmeraldy. Z czasem opuszcza okręt.

W drodze na Myrtanę[]

Po wydarzeniach z Dworu Irdorath okręt uległ uszkodzeniom podczas sztormu i załoga musiała ewakuować się na pobliską wyspę. Bohater po rozmowie z Diego sprawdza, jak miewa się załoga. Gorn śmieje się z bohatera, że ten spał dwa tygodnie, ale cieszy się, że w końcu wybudził się ze śpiączki. Gorn uważa także, że na wyspie nie jest bezpiecznie i planuje zrobić zwiad.

Velaya - Historia wojowniczki[]

Gorn jest poszukiwany wraz z Lesterem, Bezimiennym, Diego i Laresem za kradzież Esmeraldy oraz uprowadzenie Miltena i Vatrasa.

Złote Wrota[]

Po wydarzeniach z Gothic 3 przybył do Jarkendaru, gdzie dołączył do orkowych najemników. Jest tamtejszym mistrzem areny. Bohater musi go pokonać w walce o tytuł. Poza tym Gorn może nauczyć bohatera jak zwiększyć siłę.

Kolonia Żywych Trupów[]

Gorn stoi na drodze do Wolnej Kopalni. Kiedy spotyka Jack'a okazuje do niego nienawiść, która jest obustronna. Chce zemsty na nieumarłym zbieraczu ryżu za zabicie jego bliskich przyjaciół. Jack ma jednak zamiar pokazać Gornowi prawdziwe człowieczeństwo przez co dochodzi do wymagającej walki, w której Gorn ginie z ręki Jack'a.

Rozdroże[]

Podczas podróży na Myrtanę Esmeralda zaczęła pękać, a to z powodu ciężkiego ładunku w ładowni. Gorn nawet próbował wyrzucić część złota za burtę, ale Bezimienny powstrzymał go od tego. Bohaterowie zatrzymują się na pewnej wyspie, aby zapobiec zatonięciu. Po dopłynięciu na ląd okazuje się, że Gorn zjadł cały zapas żywności, więc Vatras zleca Lesterowi zapolować na zwierzęta w lesie. Tymczasem Gorn razem z Bezimiennym i Diegiem płyną na sąsiednią wyspę w celu zwiedzenia jej. Na miejscu łowca smoków tańczy na koncercie In Extremo, a Bezimienny i Diego słuchają muzyki. Protagonista modyfikacji – Lester, nie może z nim porozmawiać. Po naprawie Esmeraldy on wraz z całą załogą rusza w dalszą drogę.

Returning 2.0[]

Wygląd Gorna uległ zmianie. Na zapomnianej wyspie zleca bohaterowi uzupełnić zapasy żywności.

Gorn w Returning 2.0

Content Mod[]

Wygląd Gorna uległ zmianie, aby przypominał siebie z poprzednich części gry.

Gorn w Content Mod 3.0

Ciekawostki[]

  • W Gothic 3 Gorn posiada pancerz Nordmarczyka, którego nie powinien mieć. Poprawia to modyfikacja Quest Pack 4 gdzie nosi ciężki pancerz najemnika, natomiast Content Mod daje mu pancerz łowcy smoków.
  • Na krótko przed wydarzeniami z Gothic nabawił się paskudnej blizny na prawej połowie klatki piersiowej na skutek walki z bandytami. Zranił go siwy, długowłosy mężczyzna. Ukazane zostało to w Gothic: Der Comic.
  • W tym samym komiksie Gorn twierdzi, że tam skąd pochodzi, przeciwnicy są zapraszani na ucztę, zanim zostaną zabici.
  • W Gothic II w ruinach otaczających zamek w Górniczej Dolinie znaleźć można sakiewkę Gorna. Przydatna jest podczas uwalniania go z więzienia. Gdy Bezimienny porozmawia z Miltenem o uwięzionym Gornie (mając w ekwipunku mniej niż 1000 sztuk złota), młody mag napisze list do najemnika. W odpowiedzi bohater usłyszy, że Gorn zostawił sakiewkę ze złotem w jednej z zawalonych wież.
  • W ArcaniA Pasterz z Feshyr dowiaduje się od Aldricha, że w Stewark Gorn jest znany jako słynny bohater Gothy.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów kilka osób mówi, że Gorn walczył ramię w ramię z Thorusem w niejednej bitwie, może to oznaczać, że przed wtrąceniem do kolonii karnej Gorn i Thorus się znali i walczyli w królewskim wojsku.
  • Tylko on, Lee oraz Milten wystąpili we wszystkich częściach serii Gothic.
  • W Gothic podczas odbijania Wolnej Kopalni, Gorn może zaatakować głównego bohatera, gdy on zaatakuje strażnika, lub na odwrót.
  • Jest jednym z niewielu najemników, którzy w pierwszej części nie używają broni dystansowej. Innym jest np. Baloro.
  • W opowiadaniach pt. Zasłyszane w Rozdartej Dziewicy można się dowiedzieć, że Gorn pochodzi z Torgaan.
  • W zakończeniu Gothic 3: Zmierzch Bogów Gorn nosi na sobie ciężki pancerz Nordmarczyka.
  • W ArcaniA: Upadek Setarrif przez pewien moment jest grywalną postacią.
  • Według dokumentów projektowych z Gothic Sequel – nieukończonego dodatku do Gothic, Gorn ma 29 lat.
  • Występuje w modyfikacji Złote Wrota, gdzie jest najemnikiem orków.
  • W modyfikacji Left 4 Gothic on, Diego, Milten i Lester są postaciami grywalnymi.
  • W modyfikacji Requiem przebywa w lochach paladynów wraz ze Stone'em.
Advertisement