Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
To twardziel – silny niczym wół. Ledwo obezwładniło go czterech mężczyzn.
Gerold o Gornie

Gorn – jedna z głównych postaci występująca w każdej części serii Gothic. Jest to najemnik Lee, następnie łowca smoków, władca Gothy oraz strażnik barona w Stewark. Jest silny, zręczny oraz bardzo szybki, lubi również wiedzieć, co ma za plecami. Zawsze walczy ogromnymi toporami dwuręcznymi.

Charakter i osobowość[]

Gorn jest twardym człowiekiem o dość prostym charakterze. Lubi wiedzieć co ma za plecami i zwykle taktycznie planuje swoje bitwy, choć nie boi się polec w walce. Na Gorna zawsze można liczyć, czy to jako na oddanego przyjaciela, czy na kompana, kiedy trzeba ruszyć do walki.

Przed akcją gry[]

Gorn został zesłany do kolonii wraz z Lesterem, Diego i Miltenem. Początkowo przynależał do Starego Obozu, jednak postanowił przenieść się do Nowego Obozu.

Gothic: Der Comic[]

Gorn wszczyna burdę na arenie i zadziera z Barabackiem i jego strażnikami. Podczas samotnej wędrówki zostaje przez nich napadnięty, a przed śmiercią ratuje go Lester.

Gothic[]

Gorn jest skazańcem, który trafił do Górniczej Doliny za pobicie strażnika. Przyłączył się do najemników. Podczas pobytu Bezimiennego w kolonii karnej mieszka w jednej z chat w głównej jaskini Nowego Obozu. Pozwala bohaterowi zamieszkać w chacie należącej do najemników, jeśli ten wyrzuci z niej szkodnika Krzykacza, który bezceremonialnie ją zajął. Bierze udział w organizowanych przez szkodników napadach na konwoje ze Starego Obozu. W III rozdziale pomaga Bezimiennemu odnaleźć kamień ogniskujący znajdujący się w starym klasztorze mnichów, jest wówczas nieocenionym wsparciem w walce z zębaczami, cieniostworem oraz młodym trollem. Następnie w czwartym rozdziale odbija razem z Bezimiennym Wolną Kopalnię zajętą przez strażników ze Starego Obozu. Organizował wraz z Miltenem, Diegiem i Lesterem spotkania, na których przekazywali sobie informacje, co się dzieje w poszczególnych częściach kolonii.

Zlecane zadania[]

Gothic II[]

Po zniszczeniu magicznej bariery nad Górniczą Doliną uniemożliwiającej ucieczkę, próbował uciec, ale napadło go kilku kopaczy, którzy go spowolnili. Schwytali go paladyni i uwięzili w zamku należącym niegdyś do Gomeza. Według paladyna Gerolda z racji siły najemnika ledwo obezwładniło go czterech mężczyzn. Bezimienny wraz z obecnym w zamku Miltenem wykupuje go za 1000 sztuk złota, po czym Gorn udaje się na farmę Onara, aby znów pracować dla najemników. Po odpoczynku wyrusza wraz z Sylviem, Bullkiem, Cipherem i Rodem do Górniczej Doliny jako łowca smoków. Później zatrzymuje się na klifie u Gestatha, skąd obserwuje palisadę orków. Pomaga oczyścić Bezimiennemu drogę do górskiej fortecy. Pozostaje w obozie Gestatha, dopóki bohater nie zabije smoków. Po powrocie na farmę Bezimienny może namówić go do wzięcia udziału w wyprawie na wyspę Irdorath. Tam Gorn może nauczyć bohatera walki bronią dwuręczną. Po pokonaniu Smoka Ożywieńca wraz z Bezimiennym płynie Esmeraldą na kontynent.

Gothic 3[]

Razem z Bezimiennym i pozostałymi członkami załogi przypływa na Esmeraldzie do Myrtany i bierze czynny udział w wyzwalaniu Ardei. Po tych wydarzeniach pokazuje głównemu bohaterowi kryjówkę buntowników w Reddock, a następnie rusza do Okary, aby wypełnić zlecone mu wcześniej przez Lee zadanie – ma odnaleźć kamień teleportacyjny do Vengardu. Na miejscu przyłącza się do grupy uderzeniowej, mającej na celu wyzwolić Gothę. Walka z demonem przerasta jednak Gorna oraz jego towarzyszy i zmuszony jest uciekać. W czasie odwrotu gubi wcześniej otrzymany magiczny pierścień i zostaje schwytany przez orków.

Gorn w niewoli u orków

Jakiś czas później zjawia się Bezimienny, który uwalnia byłego najemnika i razem z nim ponownie podejmuje próbę zabicia demona. Wspólnymi siłami udaje im się zniszczyć pomiot Beliara i wyzwolić twierdzę spod klątwy. Po wyzwoleniu zamku i otaczającej go wioski Gorn wraca do Gothy i postanawia wspólnie z buntownikami ją odbudować.

Gorn walczący z ożywieńcami w Gocie

Zlecane zadania[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Gorn zasiada w Gocie, którą rządzi. Pod swoim panowaniem ma też Faring, które razem z Gothą tworzą frakcję północną w wojnie domowej. Jako pierwszy zaatakował Thorusa i jego armię. Bezimienny może do niego trafić na kilka sposobów:

Gorn w Gocie

  • Na polecenie braci Inoga i Anoga, którzy chcą, aby Gorn wsparł zbrojnie ich karawany przed atakami Thorusa. Wtedy trzeba zapłacić jego osobistemu odźwiernemu 50 000 sztuk złota łapówki. Gorn mówi, że nie może pomóc braciom z frakcji zachodniej, ponieważ wszystkie wojska są oddelegowane do walki z Thorusem.
  • Wykupując się z niewoli u Ignatiusa i wykonując wszystkie misje dla Garika, który wyśle wtedy bohatera z wiadomością o stanie szkolenia. Gorn każe przekazać wiadomość zwrotną, aby wojska szykowały się do bitwy.
  • Wykonując wszystkie zadania dla Raika, który wyśle bohatera z informacją do Gorna na temat sytuacji w obozie wojennym.
  • Dostarczając list ze zdobytymi przez Oscha informacjami, a następnie wykonując wszystkie zadania dla Errola. Wtedy odźwierny wpuści Bezimiennego, który będzie mógł przekazać mu list.

Można mu przekazać ofertę kupna mikstury przemiany w demona wynalezioną przez Vikrama. Gorn jest gotowy zapłacić 2 razy tyle, co Thorus. Finalnie transakcja nie dochodzi do skutku, ponieważ Thorus zabija alchemika. Gorn naucza też zdolności bojowych.

Uważa, że Thorus miał zamiar podstępem przejąć władzę w Myrtanie, więc musiał go zaatakować. Informacje te dostarczyli mu jego szpiedzy. Prosi bohatera, by spotkał się z jednym z nich, który przebywa w Okarze. On dostarcza informacji, że szczątki Smoka Ożywieńca, których poszukuje Thorus, są nic nie warte. Mimo to nadal zbiera inne artefakty i radzi się magów, więc Bezimienny razem z Gornem dochodzą do wniosku, że trzeba coś z tym zrobić. Zleca on zadanie sprowadzenia wojsk Lee do Gothy, które mają ich wesprzeć.

Po sprowadzeniu wojsk Lee Gorn ma kolejną misję. Jego szpieg, Hector Osch, musi wrócić do Gothy. Gorn zleca zadanie sprowadzenia go. Kiedy Osch wróci wraz z Miltenem, bohater może się od niego dowiedzieć, że nie może się doczekać walki z orkami i samym Thorusem. Każe Bezimiennemu udać się do Miltena po dalsze informacje.

Po walce z prastarą bestią Thorus ucieka, a Gorn udaje się do Vengardu. Po zakończeniu wojny z Thorusem i ostatecznym pokoju, Gorn zostaje jednym z generałów Bezimiennego, który koronuje się na króla Rhobara III.

Zlecane zadania[]

ArcaniA[]

Lord Hagen – jeden z generałów Rhobara III – wygnał Gorna, Diega, Miltena i Lestera z dworu królewskiego, gdyż myślał, że są zdrajcami, po czym Gorn zaciągnął się do straży barona w Stewark. Zostaje tam kapitanem owej straży. Potem rezygnuje z pełnionej funkcji i udaje się do Thorniary, gdzie czeka na Bezimiennego przed bramą miasta oraz informuje go o sytuacji. Następnie na polecenie Xardasa miał oczyścić Bezimiennemu drogę do latarni, gdzie znajdował się portal teleportacyjny do wieży maga. Ostatni raz bohater spotyka go przed wejściem do tunelu prowadzącego do latarni.

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Wraz z Miltenem, Diegiem i Lesterem, Gorn stara się pomóc Bezimiennemu przejść przez zrujnowane miasto Setarrif. Miał na rozkaz lorda Hagena pilnować bram wraz z oddziałem paladynów i ich dowódcą Siefridem, lecz się sprzeciwił i postanowił rozprawić się z Thorusem i jego orkami. Po krótkiej, ale zaciętej walce Gorn wybija obstawę Thorusa, a jego samego zamyka w skrzyni. Daje bohaterowi Kamień Bogactwa, który potrzebny jest do otwarcia grobowca setarrifskich królów.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Gorn/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W Gothic 3 Gorn posiada pancerz Nordmarczyka, którego nie powinien mieć. Poprawia to modyfikacja Quest Pack 4 gdzie nosi ciężki pancerz najemnika, natomiast Content Mod daje mu pancerz łowcy smoków.
  • Na krótko przed wydarzeniami z Gothic nabawił się paskudnej blizny na prawej połowie klatki piersiowej na skutek walki z bandytami. Zranił go siwy, długowłosy mężczyzna. Ukazane zostało to w Gothic: Der Comic.
  • W tym samym komiksie Gorn twierdzi, że tam skąd pochodzi, przeciwnicy są zapraszani na ucztę, zanim zostaną zabici.
  • W Gothic II w ruinach otaczających zamek w Górniczej Dolinie znaleźć można sakiewkę Gorna. Przydatna jest podczas uwalniania go z więzienia. Gdy Bezimienny porozmawia z Miltenem o uwięzionym Gornie (mając w ekwipunku mniej niż 1000 sztuk złota), młody mag napisze list do najemnika. W odpowiedzi bohater usłyszy, że Gorn zostawił sakiewkę ze złotem w jednej z zawalonych wież.
  • W ArcaniA Pasterz z Feshyr dowiaduje się od Aldricha, że w Stewark Gorn jest znany jako słynny bohater Gothy.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów kilka osób mówi, że Gorn walczył ramię w ramię z Thorusem w niejednej bitwie, może to oznaczać, że przed wtrąceniem do kolonii karnej Gorn i Thorus się znali i walczyli w królewskim wojsku.
  • Tylko on, Lee oraz Milten wystąpili we wszystkich częściach serii Gothic.
  • W Gothic podczas odbijania Wolnej Kopalni, Gorn może zaatakować głównego bohatera, gdy on zaatakuje strażnika, lub na odwrót.
  • Jest jednym z niewielu najemników, którzy w pierwszej części nie używają broni dystansowej. Innym jest np. Baloro.
  • W opowiadaniach pt. Zasłyszane w Rozdartej Dziewicy można się dowiedzieć, że Gorn pochodzi z Torgaan.
  • W zakończeniu Gothic 3: Zmierzch Bogów Gorn nosi na sobie ciężki pancerz Nordmarczyka.
  • W ArcaniA: Upadek Setarrif przez pewien moment jest grywalną postacią.
  • Według dokumentów projektowych z Gothic Sequel – nieukończonego dodatku do Gothic, Gorn ma 29 lat.
Advertisement