Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Pomiędzy odwagą a głupotą jest tylko cienka linia.
Gomez

Gomez – postać występująca w Gothic oraz wspomniana w Gothic Playable Teaser. Przywódca Starego Obozu i najpotężniejszy z magnatów.

Charakter i osobowość[]

Gomez jest żądnym władzy dyktatorem, rządzącym żelazną ręką i wyzyskującym słabszych. Jako megaloman i despota ma wysokie mniemanie o sobie, nie jest jednak głupcem i w miarę możliwości unika otwartego konfliktu z Nowym Obozem. Przyparty do muru traci wszelkie zahamowania i podejmuje gwałtowne, desperackie decyzje.

Przed akcją gry[]

Gomez przybywa do Górniczej Doliny wraz z innymi skazańcami do pracy w kopalni. Powód jego osadzenia nie jest znany. Od samego początku wykazuje się charyzmą, zyskując szacunek i posłuch u współwięźniów. Korzystając z komplikacji przy stawianiu Bariery i chaosu przez nie wywołanego, wznieca bunt. W jego wyniku strażnicy króla Rhobara II zostają zabici, a Gomez i jego ludzie przejmują władzę nad zamkiem, który wraz z zewnętrznym pierścieniem staje się Starym Obozem. Wkrótce też wykształca się podział na kasty. Na czele obozowej hierarchii stają magnaci – Gomez i jego najbliżsi współpracownicy. Król toczący wojnę na kontynencie i pilnie potrzebujący rudy, zawiera układ z Gomezem – Stary Obóz dostarcza magiczną rudę, a król towary ze świata zewnętrznego jakimi są jedzenie, kobiety i inne wymagania jakie postawił Gomez. Handel z Myrtaną przynosi Gomezowi pozycję najbardziej wpływowego człowieka pod Barierą, a przy okazji bogactwo miastu Khorinis. Od tej pory Gomez staje się wielką szychą pod barierą i osobą, która ma najwięcej do powiedzenia w całej Kolonii. Jego ochroniarzami są Arto i Blizna, prawą ręką Kruk, zaś kwatermistrzem Bartholo. Usługują mu również trzy niewolnice: Velaya, Sira i Serafia.

Gothic: Der Comic[]

Organizuje Wielki Turniej Gladiatorów na arenie w Starym Obozie. Na arenie towarzyszy mu kobieta, którą ten dla rozrywki bije.

Gothic[]

Włada Starym Obozem. Bezimienny chcąc zostać cieniem musi przekonać Gomeza do swojej przydatności. Gdy zawala się Stara Kopalnia, Gomez staje w sytuacji bez wyjścia – bez dostaw rudy, nie będzie towarów ze świata zewnętrznego, tym samym jego autorytet może runąć w każdej chwili. Zdesperowany nakazuje najechać Strażnikom Wolną Kopalnię. Atakowi sprzeciwiają się magowie ognia, za co Gomez każe ich wymordować. Z Kręgu Ognia śmierci unika jedynie Milten, który w tym momencie przebywał poza obozem, szukając z Bezimiennym kamieni ogniskujących. Sam bohater zostaje uczyniony głównym winowajcą klęsk i wygnany. Gomezowi udaje się zająć Wolną Kopalnię, jednak Bezimienny wraz z Gornem wkrótce ją odbijają. Na wieść o tym Gomez przygotowuje się na kontratak – obstawia kwaterę magów ognia strażnikami z Bartholo na czele; wsadza również do więzienia kowala Stone'a, posądzając go o spiskowanie z magami ognia. Gdy Bezimienny przenosi się za pomocą runy teleportacyjnej do pentagramu w siedzibie Magów, pokonuje Bartholo, Arto, Bliznę i Kruka, po czym zabija Gomeza.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Jego dokładne przedstawienie następuje gdy Bezimienny zapyta o niego Diega w jego obozie. Można się wtedy dowiedzieć, że jest on przywódcą magnatów i Starego Obozu, oraz że jest uważany za najpotężniejszego człowieka w kolonii. Odpowiada za zapewnianie dostaw rudy oraz dba o ogólny porządek. Diego twierdzi, że Gomez ma wyrafinowany gust i drogie zachcianki.

Jest też kilkakrotnie wspominany przez mieszkańców kolonii. Najczęściej są to przekazywane w jego imieniu rozkazy i informacje np. kiedy Diego mówi, że Gomez zaostrzył środki bezpieczeństwa po ataku na windę lub gdy Bloodwyn wspomina go, mówiąc że Szakal pilnuje południowej części obszaru.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Gomez/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W pierwotnej wersji gry Bezimienny mógł mu powiedzieć że zna się z Lee, co kończyło się agresją magnata. Dialog wciąż można znaleźć w skryptach gry, lecz jest "zakomentowany" przez co nie jest uwzględniany przez grę.
  • Jeśli w pierwszej części sagi bohater chce dołączyć do cieni, musi odpowiedzieć mu na kilka pytań. Pyta Bezimiennego o jego znajomości w różnych obozach. Jeśli bohater wymieni Y'Beriona, Gomez zaatakuje go, ponieważ w I rozdziale spotkanie z nim jest niemożliwe.
  • Jedynym śladem po nim jest klucz, który znajduje się w obleganym zamku w Gothic II. Gdy bohater otworzy tym kluczem drzwi w korytarzu, który prowadzi do największej wieży w Starym Obozie, znajdzie tam skrzynię, a gdy ją otworzy i zabierze zawartość, pojawi się pomniejszy szkielet.
  • W intro pierwszej części król Rhobar II ma taki sam pancerz, jak Gomez.
  • Jeżeli za pomocą kodu kamery wnikniemy w jego głowę tak, aby było widać jego uzębienie, można dostrzec, że ma jeden sztuczny ząb, zrobiony ze złota.
  • W wywiadzie udzielonym dla serwisu Gothicz.net Michael Hoge przyznał, że Gomez był zbyt znaczącą postacią i wielu graczy czerpało przyjemność z zabijania go, przez co nie był głównym wrogiem w dodatku do Gothic II.
  • Na napierśniku jego zbroi przedstawiona jest scena ukrzyżowania.
  • Obraz znajdujący się nad jego tronem w Gothic II można znaleźć w komnacie prowadzącej do najwyższej wieży.
  • Gomez staje się śmiertelny dopiero w momencie, gdy Bezimienny zostaje wysłany przez Xardasa do jego starej wieży.
  • Jeżeli bohater w Gothic pójdzie do Gomeza, a nie porozmawiał wcześniej z Krukiem, ten go zaatakuje.
  • Dawny przywódca Starego Obozu zostaje wspomniany w oficjalnym dodatku do gry Gothic II – Noc Kruka, kiedy to Bezimienny odbywa rozmowę z magiem wody imieniem Vatras, na placu świątynnym w mieście Khorinis. Mag otrzymuje od bohatera nowe informacje na temat działalności herszta zorganizowanej grupy bandytów, Dextera, działającego pod przewodnictwem dawnego magnata Kruka. Bezimienny informuje maga, że spotkał Dextera w czasie swojego pobytu w Kolonii Karnej, gdzie ten sprawował funkcję jednego z Cieni i wykonywał rozkazy Gomeza.
Advertisement