FANDOM

Golemy – magiczne istoty, wcielenie żywiołów występujące w świecie Gothic.

Opis Edytuj

Wykonane są z pojedynczego skupiska materii nieorganicznej uformowanego w człekokształtną formę, które następnie zostało ożywione przez zaklęcia potężnych magów. W czasie wędrówki Bezimienny może natknąć się na zwoje i runy z czarem pozwalające na przywołanie tej potężnej istoty. Takie golemy służą swojemu panu i są mu posłuszne aż do śmierci.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo, co się działo z tymi istotami przed akcją gry. Jednakże od nowicjusza Garwiga bohater może usłyszeć historię walki Rhobara I z jednym z golemów na Wyspach Południowych.

Gothic Edytuj

Bezimienny może spotkać w sumie cztery golemy – mostowego, kamiennego, lodowego i ognistego. W tej części golemy pełnią role strażników wieży Xardasa, których serca bohater musi przynieść demonowi ognia. Ponadto w bibliotece magów wody w Nowym Obozie można znaleźć dwie księgi Arcanum Golum, które zawierają krótkie informacje o poszczególnych golemach i sposoby na walkę z nimi.

Gothic II Edytuj

Stały się pospolitsze wraz z przybyciem smoków do Górniczej Doliny. W zależności od żywiołu, z którego czerpią siłę, mogą być spotkane przez Bezimiennego przy poszczególnych smokach. Kamienne Golemy przy smoku kamiennym, ogniste przy ognistym, a lodowe przy smoku lodowym. W tej części także występuje legendarny magiczny golem, który jest niewrażliwy na jakiekolwiek ataki. Jedynie święty młot jest w stanie zniszczyć tego stwora.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W mrocznych bagnach Jarkendaru występuje jeszcze jeden gatunek golema – bagienny. Strzeże on resztek ruin dawnej kultury budowniczych.

Gothic 3 Edytuj

Golemy występują w każdej krainie – Myrtanie, Varancie i Nordmarze. Stwory te zostały przydzielone wraz z klimatem krain podobnie jak w Gothic II: ogniste golemy bohater spotyka na pustyniach Varantu, lodowe na śnieżnych stokach Nordmaru, zaś kamienne w krainie Myrtany.

ArcaniA Edytuj

W tej odsłonie gry Bezimienny może znaleźć nowego golema, jakim jest obsydianowy golem, zbudowany ze skał obsydianu. Kilka służy jako straż przyboczna Dantera czy Xeshy oraz dziko w Czarnych Jarach. Poza tym bohater może tu spotkać unikalnego golema Iar-bael.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Pasterz z Feshyr może natknąć się w tej części na nową odmianę golema – magmowego. Jest on jednym z przeciwników, z którymi przyjdzie mu się zmierzyć w walce z Arcydemonem.