Gniew berserkera – broń dwuręczna występująca w Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów oraz ArcaniA: Upadek Setarrif.

Gothic 3 Edytuj

Jest to niesamowicie potężny topór. Już sam jego kształt i wyprofilowanie powinno wśród przeciwników wzbudzać respekt. Wnętrze obuchu jest puste, przez co ostrze tworzy lekki i zabójczy obwód, którym łatwo manewrować. Trzon jest zrobiony z drewna, pod obuchem posiada dwa krótkie kolce skierowane w dół, oraz jeden długi szpikulec na górze.

Można go znaleźć w 47. ciężkiej skrzyni, które są rozmieszczone na terenie Myrtany, Nordmaru i Varantu. Żadna z postaci niezależnych ani handlarzy go nie posiada.

Topór zadaje 150 punktów obrażeń. Do jego uniesienia wymagane jest 290 punktów siły i zdolność Duży oręż III. Można go sprzedać za 19 500 sztuk złota, lecz przy odkupywaniu jego wartość wzrośnie do 65 000 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd topora nie uległ zmianie. Lekko zmieniły się natomiast jego statystyki: do uniesienia go potrzeba dwadzieścia punktów siły więcej, lecz zadaje o aż dziesięć punktów mocniejsze obrażenia. Bohater może go znaleźć w dwudziestej trzeciej ciężkiej skrzyni, ze wszystkich, które są porozrzucane na obszarze Myrtany.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

W dodatku do czwartej części gry wygląd oraz statystyki topora gwałtownie się zmieniły. Jest on teraz podobny do skrzydlatego topora, a mianowicie posiada obosieczne ostrze z grawerunkami po bokach, a wokół niego roztacza się energia. Jego opis podaje, że dawniej należał do pirata Agnira Rekinożercy, który po odkryciu, że oręż mu skradziono, zrównał z ziemią pewne miasto. Gniew Berserkera dodaje punkty do wytrzymałości, umiejętności łowieckiej i zdrowia, a także daje możliwość sparaliżowania wroga na krótki okres. Bezimienny może go znaleźć w skrzyni na plaży, na której panoszą się opętane ogniste jaszczury, nieopodal farmy Armina.

Ciekawostki Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.