Gniew Innosa – potężny oręż występujący we wszystkich częściach sagi Gothic.

Gothic[]

W pierwszej części jest to dwuręczny miecz należący do Gomeza. Wygląda identycznie jak wściekła stal. Bezimienny może go zdobyć dopiero po zabiciu jego właściciela w V lub VI rozdziale.

Wartość kupna miecza wynosi 570 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 285 bryłek. Wymaga on 90 punktów siły, aby móc go unieść i zadaje 110 punktów obrażeń, co czyni go najlepszą bronią zadającą obrażenia fizyczne i drugą najlepszą w ogóle wewnątrz bariery. Mocniejszy jest jedynie Uriziel, który zadaje obrażenia magiczne.

Gothic II[]

W drugiej części jest to błogosławiony oręż paladynów. Tym razem Gniew Innosa jest jednoręczny, zadaje 80 obrażeń i wymaga tylko 40 punktów siły. Pod względem obrażeń zadawanych przez bronie jednoręczne, Gniew Innosa jest przewyższany tylko przez magiczne ostrze na smoki dostępne tylko dla łowcy smoków. Bezimienny może otrzymać Gniew Innosa jedynie wstępując na służbę do paladynów. Aby stworzyć ten oręż, bohater musi konsekrować błogosławione ostrze magiczne za pomocą Łez Innosa przez modlitwę przy posągu Innosa.

Gothic II: Noc Kruka[]

W dodatku Noc Kruka obrażenia zwiększyły się do 140 punktów, a wymogi siły wzrosły do 100 punktów. Ponownie jedyną lepszą bronią jednoręczną jest magiczne ostrze na smoki, ponadto Gniew Innosa zadaje tyle samo obrażeń co Magiczne ostrze bojowe, jednak wymaga mniej siły. Wizualnie nie uległ żadnym zmianom.

Gothic 3[]

Występowanie[]

W trzeciej części miecz z powrotem staje się dwuręczny. Bezimienny może go zdobyć otwierając 48. z kolei ciężką skrzynię, które są rozsiane na terenie Myrtany, Nordmaru i Varantu. Nie posiada go żadna z postaci niezależnych ani handlarzy. Nie istnieje również przepis na ten miecz.

Wygląd[]

Jak łatwo zauważyć, Gniew Innosa w tej wersji ma bardzo nietypowe ostrze – lekko fioletowe (może to świadczyć, że jest on wykonany z magicznej rudy) i z charakterystycznym wycięciem w okolicach sztychu. Możliwe, że twórca miecza, kimkolwiek by nie był, chciał tym zminimalizować ciężar. Mimo iż takie ostrze wygląda na bardzo podatne na uszkodzenia i niezbyt solidne, nie niszczy się i nie pęka. Taszka jest łącznikiem ostrza z jelcem. Oba elementy są koloru złotego, tak samo jak głowica oręża. Trzon jest pokryty fioletowym materiałem z czarnym wcięciem pośrodku.

Statystyki[]

Broń ta jest od razu pobłogosławiona, bohater może ją również naostrzyć, zwiększając obrażenia z nominalnych 160 punktów obrażeń aż do maksymalnych 180, co czyni ją jedną z najlepszych broni w grze. Założenie jej daje umiejętność Paladyn, która pozwala zadawać dodatkowe obrażenia stworzeniom Beliara. Do jej używania wymagane jest 300 punktów siły oraz zdolność Duży oręż III.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W tej części miecz ten można zdobyć, zabijając orków, którzy nękają myśliwych na trasie MonteraCape Dun. W tymże dodatku nie stanowi tak potężnej broni dwuręcznej, w porównaniu do innych tej klasy oręży.

Edycja rozszerzona usuwa go stamtąd, można go zdobyć otwierając 24. z kolei ciężką skrzynię.

ArcaniA[]

W Arcanii można własnoręcznie wykuć Gniew Innosa. Jest to także broń dwuręczna, która dodaje 65 punktów do walki wręcz, 35 do many i 21 do umiejętności magicznej. Wygląda podobnie jak w Gothic 3 – posiada złotą głowicę, jelce zakrzywione w górę oraz ciemne ostrze, miejscami rozszerzające się i pokryte tajemniczymi wzorami, lecz nie posiada wycięć w ostrzu. Broń tę można konsekrować Łzami Innosa, stając się wtedy Rozbudzonym Gniewem Innosa.

Składniki[]

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Broń tę można zdobyć jedynie poprzez wczytanie stanu gry z ArcaniA. W tej części gry punkty do walki wręcz tym ostrzem spadają do 59, tracąc jednocześnie inne właściwości.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

L'HIVER Edition[]

W tej modyfikacji oprócz statystyk całkowicie zmienił się także wygląd broni.

Gniew Innosa w L'HIVER Edition

Ciekawostki[]

  • Gniew Innosa jest jedyną „imienną” bronią występującą we wszystkich częściach sagi pod tą samą nazwą. Jest też jedynym mieczem, który napotkał tyle zmian na przestrzeni rozwoju gry.
  • Broń ze skrzyni czterdziestej siódmej – topór Gniew Berserkera – także jest „powycinany” w środku i zadaje dokładnie tyle samo obrażeń – 150 – z tą różnicą, że Gniew Innosa jest od początku błogosławiony. Ta sytuacja zmienia się wraz z patchem 1.73, gdzie topór zadaje 180 obrażeń, a miecz aż 200.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice do gry Gothic występuje czar o nazwie Gniew Innosa. Zadaje aż 9999 punktów obrażeń. Jest to jedyny przedmiot, którym bohater może zabić Śniącego.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów Bezimienny może znaleźć ten miecz w jaskini niedaleko Montery, chroniony przez czarnego trolla. Podpisany jest Super potężny miecz Innosa, lecz nie można go podnieść.
  • Jest to jeden z niewielu przedmiotów, których nie posiada w ekwipunku Rockefeller (postać pomocnicza) w grze Gothic.