FANDOM

Star
Wzorowy artykuł
Ten artykuł jest wzorowy. Zobacz inne wzorowe artykuły.

Gildia Złodziei – tajna organizacja złodziejska, której siedziba znajduje się w kanałach pod miastem Khorinis.

Dostęp Edytuj

Aby Bezimienny mógł się dostać do kanałów, musi odebrać klucz od Attili. Klucz ten można otrzymać lub odebrać siłą, w zależności od postępowania względem członków Gildii poza kanałami.

Złodzieje w mieście Edytuj

Stojący na uboczu i nie wyróżniający się Rengaru obserwuje co się dzieje na placu targowym

Rengaru – złodziej na targowisku

  1. Rengaru ukradł pieniądze kupcowi Jorze. Bohater może go zgłosić u lorda Andre (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) lub puścić wolno (i odebrać część lub całość skradzionego złota).
  2. Nagur wysyła bohatera, by zastąpił zabitego przez niego posłańca kupca Baltrama, przechwycił przeznaczoną dla handlarza przesyłkę i dostarczył ją do Nagura. Bezimienny może wydać mordercę strażnikom (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) i oddać paczkę Baltramowi lub przechwycić przesyłkę i dostarczyć Nagurowi.
  3. Halvor jest paserem i rozprowadza zrabowane towary w mieście. Bohater może się o tym dowiedzieć z notatki zabranej bandytom za farmą Akila (zadanie dla kupca Hakona) i wydać Halvora straży (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) albo dojść z nim do porozumienia, dzięki czemu bohater będzie mógł nabyć ryby z niespodzianką.
  4. Joe podczas wkradnięcia się do wieży w mieście zostaje nieumyślnie zamknięty przez strażnika miejskiego. Kiedy bohater go znajdzie, ten dziękuje mu i udaje się w stronę gospody Kardifa.

Klucz do kanałów Edytuj

Klucz do kanałów – kryjówki Gildii Złodziei – Bezimienny może zdobyć na dwa sposoby:

  • Zabijając Attilę (jeżeli bohater zdecyduje się zamknąć któregokolwiek z członków Gildii, będzie musiał zabić Attilę). Dodatkowo za rozmowę bohater otrzyma 50 pkt. doświadczenia oraz 200 pkt. za jego zabicie.
  • Poprzez porozumienie (jeżeli Bezimienny nie wyda Rengaru, Nagura i Halvora, Attila przekaże mu klucz do kanałów i wyśle go do Cassi, szefowej Gildii). Dodatkowo bohater otrzyma 300 pkt. doświadcznia.
Długi korytarz podchodzący wodą z drzwiami na końcu

Wejście do kanałów, kryjówki Gildii

Decyzja w sprawie Gildii Złodziei Edytuj

Istnieją dwie możliwości. Bezimienny może albo zabić członków Gildii, albo dołączyć do nich.

Likwidacja Edytuj

Ubrany w skórzany pancerz mężczyzna z zarostem mający kuszę na plecach

Atilla czekający na Bezimiennego

Wybór pierwszej opcji jest niezbędny do wykonania zadania dla Lorda Andre, polegającego na odnalezieniu owej szajki. Za zlikwidowanie Gildii Bezimienny otrzymuje 500 punktów doświadczenia i 300 sztuk złota. Jeśli bohater powie Lordowi Andre o tym, że kryjówka Gildii złodziei jest w kanałach, ale nie zabije ich samodzielnie, po pewnym czasie zostaną zlikwidowani przez straż miejską. Można się o tym dowiedzieć od Meldora, jeśli zapytamy go na początku II rozdziału o to, czy działo się ostatnio coś ciekawego. Sam Lord Andre zapytany o to informuje bohatera, że wysłał kilku swoich ludzi do kanałów i ten nie musi się już tym zajmować.

Dołączenie Edytuj

Przekrojowy rzut na wnętrze pracowni, w którym znajduje się alchemik stojący przy stole. Od lewej: pulpit z książką, kominek, stół alchemiczny, szafa, kufer i łóżko

Wnętrze pracowni Constantina

Jeżeli Bezimienny zdecyduje się na dołączenie do Gildii, będzie musiał wykonać pierwsze zlecenie dla Cassi polegające na zdobyciu pierścienia alchemika Constantino, mistrza z dolnego miasta. Pierścień ten znajduje się w skrzyni w jego mieszkaniu. Po wykonaniu zadania, bohater stanie się pełnoprawnym członkiem Gildii Złodziei.

Korzyści z dołączenia Edytuj

Jeśli Bezimienny przyłączy się do Gildii, otrzyma możliwość nauczenia się umiejętności złodziejskich, a mianowicie: skradania się, kradzieży kieszonkowej, otwierania zamków oraz rozwijania zręczności. Jeżeli Attila wręczył bohaterowi klucz, nauka większości z nich będzie darmowa (Ramirez jedynie obniży cenę do 150 sztuk złota). W przeciwnym wypadku nauka będzie wymagała zapłaty:

  • 100 sztuk złota – umiejętność skradania się u Jespera;
  • 300 sztuk złota – otwieranie zamków u Ramireza;
  • 100 sztuk złota – zwiększanie zręczności u Cassii;
  • 100 sztuk złota – kradzież kieszonkowa u Cassii.

Oprócz możliwości szkolenia, Bezimienny może wykonać cztery zadania, na których może nieco zarobić. Są to:

  1. Pierścień Constantina – wymagany do dowiedzenia swej wartości i przyjęcia do Gildii.
  2. Krwawe puchary – pozwala wybrać jedną z kilku nagród, w tym 400 sztuk złota.
  3. Sekstans – nagrodą jest 750 sztuk złota.

Jesper, jeśli spytany o zamknięte drzwi w kanałach w III rozdziale, opowie Bezimiennemu historię mistrza zamków, który został wrzucony za barierę. Skrzynia jego projektu stanowiła od tamtej pory wyzwanie, któremu nie podołał jeszcze żaden złodziej. Kombinacja do zamku skrzyni to: PPPLPPPLPLPLPPLLLPPL. Zawiera ona 300 sztuk złota, 5 srebrnych pucharów, 1 złoty puchar, amulet siły i eliksir zręczności. Z otwarciem skrzyni nie jest powiązana żadna misja w dzienniku, ale powiadomienie Jespera o sukcesie przynosi 150 punktów doświadczenia.

Na dodatek istnieje charakterystyczny złodziejski znak - kiwnięcie głową - dzięki któremu członkowie Gildii rozpoznają się nawzajem. Pozwala on bohaterowi na zakup specjalnych towarów, sprzedaż niektórych przedmiotów po lepszych cenach, czy zdobycie dodatkowych informacji.

Jaskinia prowadząca do skarbca na końcu z pułapką po drodze. W tle widać beczki i kufry

Skarbiec gildii znajdujący się na wyspie niedaleko miasta

Członkowie Gildii: Edytuj

  • RamirezPrzejdź do Ramirez (złodziej)
  • JesperPrzejdź do Jesper
  • HalvorPrzejdź do Halvor
  • NagurPrzejdź do Nagur
  • JoePrzejdź do Joe (postać)
  • KardifPrzejdź do Kardif
  • HannaPrzejdź do Hanna
  • OgrodnikPrzejdź do Ogrodnik
  • Cassia – szefowa Gildii. To ona rekrutuje nowych członków oraz daje im zlecenia. Naucza kradzieży kieszonkowej i zręczności.
  • Ramirez – jeden z trzech członków Gildii przebywających w kanałach. Uczy otwierania zamków. Zdradza imię strażnika z górnego miasta, który za odpowiednią sumę przymyka oko na nocne wypady. Ramirez zleca też zadanie, polegające na dostarczeniu mu sekstansu, który można zdobyć w Jarkendarze i w skarbcu Pedrakhana.
  • Jesper – przebywa w kanałach. Może nauczyć bohatera skradania się. Umożliwia on również próbę otworzenia zamka mistrza.
  • Attila – posłaniec Gildii. Może spróbować zabić Bezimiennego lub odda mu klucz do drzwi prowadzących do kanałów. Jego postawa wobec bohatera zależy od postępowania Bezimiennego w stosunku do pozostałych członków Gildii.
  • Rengaru – pospolity kieszonkowiec. Przebywa na targowisku. Ukradł sakiewkę kupca Jory. Można wydać go straży lub puścić wolno, uzyskując poparcie Gildii. Po pokazaniu złodziejskiego znaku zwiększa zręczność bohatera.
  • Halvor – sprzedawca ryb z dzielnicy portowej, który jest również paserem. Gdy Bezimienny zostanie członkiem Gildii, może sprzedawać Halvorowi srebrne puchary i talerze.
  • Nagur – klient gospody „Pod Kuternogą”. Zleca bohaterowi zadanie polegające na dostarczeniu paczki z żywnością z farmy Akila. Zadanie zleci tylko, gdy bohater nie będzie członkiem żadnej Gildii bądź zostanie najemnikiem (jeśli Bezimienny będzie członkiem innej Gildii, nie będzie mógł porozmawiać z Nagurem). Po pokazaniu złodziejskiego znaku Nagur radzi bohaterowi słuchać się Cassii.
  • Joe – przebywa zamknięty w wieży strażniczej nieopodal domu stolarza Thorbena. Po pokazaniu złodziejskiego znaku wręcza bohaterowi pięć wytrychów.
  • Kardif – właściciel gospody położonej w porcie. Opowiada Bezimiennemu o wpływowych obywatelach, pracy, zaginionych mieszkańcach i nauczycielach. Sprzedaje napoje alkoholowe. Może zaopatrywać bohatera w wytrychy.
  • Hanna – właścicielka gospody na placu targowym. W jej gospodzie znajduje się wejście do siedziby szefostwa Gildii.
  • Ogrodnik – przebywa w górnym mieście w pobliżu ratusza. Po pokazaniu złodziejskiego gestu mówi o tajnych skrytkach w domach bogaczy.

Ciekawostki Edytuj

  • Łupy Gildii znajdują się w jaskini na wyspie nieopodal portu.
  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że członkiem Gildii był także Rączka, zanim trafił pod barierę.
  • Jeśli bohater dostanie się do kanałów za pomocą kodów, będzie traktowany tak, jakby zabił Attilę, jednak nauka umiejętności złodziejskich nie będzie wymagała większych wpłat.
  • W modyfikacji Requiem Gildia Złodziei ma własne uniformy.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice jeden z przemytników – Monk – także był członkiem Gildii.