Gothicpedia
Advertisement
Star.png
Wzorowy artykuł
Ten artykuł jest wzorowy. Zobacz inne wzorowe artykuły.

Gildia Złodziei – tajna organizacja złodziejska zrzeszająca różnej maści przestępców w Khorinis. Jej siedziba znajduje się w kanałach pod miastem.

Wstęp do siedziby[]

Aby Bezimienny mógł się dostać do kanałów, musi odebrać klucz od Attili. Klucz ten można otrzymać lub odebrać siłą, w zależności od postępowania względem członków Gildii poza kanałami.

Złodzieje w mieście[]

Stojący na uboczu i nie wyróżniający się Rengaru obserwuje co się dzieje na placu targowym

Rengaru – złodziej na targowisku

  1. Rengaru ukradł pieniądze kupcowi Jorze. Bohater może go zgłosić u lorda Andre (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) lub puścić wolno (i odebrać część lub całość skradzionego złota).
  2. Nagur wysyła bohatera, by zastąpił zabitego przez niego posłańca kupca Baltrama, przechwycił przeznaczoną dla handlarza przesyłkę i dostarczył ją do Nagura. Bezimienny może wypełnić polecenie złodzieja lub wydać mordercę strażnikom (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) i oddać paczkę Baltramowi.
  3. Halvor jest paserem i rozprowadza zrabowane towary w mieście. Bohater może się o tym dowiedzieć z notatki zabranej bandytom ukrywającym się w jaskini w lesie za farmą Akila (zadanie dla kupca Hakona) i wydać Halvora straży (otrzyma 100 pkt. doświadczenia i 100 sztuk złota) albo dojść z nim do porozumienia, dzięki czemu bohater będzie mógł nabyć ryby z niespodzianką.
  4. Joe po tym, jak wkradł się do jednej z wież w mieście, zostaje zamknięty w niej przez straż. Kiedy bohater go znajdzie, ten dziękuje mu, po czym udaje się w stronę gospody Kardifa.

Klucz do kanałów[]

Klucz do kanałów – kryjówki Gildii Złodziei – Bezimienny może zdobyć na dwa sposoby:

  • Zabijając Attilę, jeżeli bohater wydał straży któregokolwiek z członków Gildii. Dodatkowo za rozmowę otrzyma 50 pkt. doświadczenia oraz 200 pkt. za jego zabicie.
  • Podczas rozmowy, jeżeli Bezimienny nie wydał Rengaru, Nagura ani Halvora, Attila przekaże mu klucz do kanałów i wyśle go do Cassii, szefowej Gildii). Dodatkowo bohater otrzyma 300 pkt. doświadczenia.
Długi korytarz podchodzący wodą z drzwiami na końcu

Wejście do kanałów, kryjówki Gildii

Decyzja w sprawie Gildii Złodziei[]

Istnieją dwie możliwości. Bezimienny może albo zabić członków Gildii, albo dołączyć do nich.

Likwidacja[]

Ubrany w skórzany pancerz mężczyzna z zarostem mający kuszę na plecach

Atilla czekający na Bezimiennego

Wybór pierwszej opcji jest niezbędny do wykonania zadania dla lorda Andre, polegającego na odnalezieniu owej szajki. Za zlikwidowanie Gildii Bezimienny otrzymuje 500 punktów doświadczenia i 300 sztuk złota. Jeśli bohater powie lordowi Andre o tym, że kryjówka Gildii złodziei jest w kanałach, ale nie zabije ich samodzielnie, po pewnym czasie zostaną zlikwidowani przez straż miejską. Można się o tym dowiedzieć od Meldora, pytając go na początku II rozdziału o to, czy działo się ostatnio coś ciekawego. Sam lord Andre informuje bohatera, że wysłał kilku swoich ludzi do kanałów i ten nie musi się już tym zajmować.

Dołączenie[]

Przekrojowy rzut na wnętrze pracowni, w którym znajduje się alchemik stojący przy stole. Od lewej: pulpit z książką, kominek, stół alchemiczny, szafa, kufer i łóżko

Wnętrze pracowni Constantina

Jeżeli Bezimienny zdecyduje się na dołączenie do Gildii, będzie musiał wykonać pierwsze zlecenie dla Cassii polegające na zdobyciu pierścienia alchemika Constantino, mistrza z dolnego miasta. Pierścień ten znajduje się w skrzyni w jego mieszkaniu. Po wykonaniu zadania bohater stanie się pełnoprawnym członkiem Gildii Złodziei.

Korzyści z dołączenia[]

Jeśli Bezimienny przyłączy się do Gildii, otrzyma możliwość nauczenia się umiejętności złodziejskich, a mianowicie: skradania się, kradzieży kieszonkowej, otwierania zamków oraz rozwijania zręczności. Jeżeli Attila wręczył bohaterowi klucz, nauka większości z nich będzie darmowa (Ramirez jedynie obniży cenę do 150 sztuk złota). W przeciwnym wypadku nauka będzie wymagała zapłaty:

  • 100 sztuk złota – umiejętność skradania się u Jespera;
  • 300 sztuk złota – otwieranie zamków u Ramireza;
  • 100 sztuk złota – zwiększanie zręczności u Cassii;
  • 100 sztuk złota – kradzież kieszonkowa u Cassii.

Oprócz możliwości szkolenia, Bezimienny może wykonać kilka zadań, na których może nieco zarobić. Są to:

  1. Pierścień Constantina – stanowi inicjację przyjęcia do Gildii.
  2. Krwawe puchary – pozwala wybrać jedną z kilku nagród, w tym 400 sztuk złota.
  3. Sekstans – nagrodą jest 750 sztuk złota.

Jesper, spytany w III rozdziale o zamknięte drzwi w kanałach, opowie Bezimiennemu historię mistrza zamków, który został wrzucony za barierę. Skrzynia z zamkiem jego patentu stanowiła od tamtej pory wyzwanie, któremu nie podołał jeszcze żaden złodziej. Kombinacja do zamku skrzyni to: PPPLPPPLPLPLPPLLLPPL. Zawiera ona 300 sztuk złota, 5 srebrnych pucharów, 1 złoty puchar, amulet siły i eliksir zręczności. Z otwarciem skrzyni nie jest powiązana żadna misja w dzienniku, ale powiadomienie Jespera o sukcesie przynosi 150 punktów doświadczenia.

Na dodatek istnieje charakterystyczny złodziejski znak - kiwnięcie głową - dzięki któremu członkowie Gildii rozpoznają się nawzajem. Pozwala on bohaterowi na zakup specjalnych towarów, sprzedaż niektórych przedmiotów po lepszych cenach, czy zdobycie dodatkowych informacji.

Członkowie Gildii:[]

  • Cassia – szefowa Gildii. To ona rekrutuje nowych członków oraz daje im zlecenia. Naucza kradzieży kieszonkowej i zręczności.
  • Ramirez – jeden z trzech członków Gildii przebywających w kanałach. Uczy otwierania zamków. Zdradza imię strażnika z górnego miasta, który za odpowiednią sumę przymyka oko na nocne wypady. Ramirez zleca też zadanie, polegające na dostarczeniu mu sekstansu, który można zdobyć w Jarkendarze i w skarbcu Pedrakhana.
  • Jesper – przebywa w kanałach. Może nauczyć bohatera skradania się. Od niego można dowiedzieć się o skrzyni zabezpieczonej arcytrudnym zamkiem. Składa gratulacje, gdy bohaterowi uda się ją otworzyć.
  • Attila – posłaniec Gildii. Jego postawa wobec bohatera zależy od postępowania Bezimiennego w stosunku do pozostałych członków Gildii. Może spróbować zabić Bezimiennego lub odda mu klucz do drzwi prowadzących do kanałów przekazując mu tym samym zaproszenie do dołączenia do Gildii Złodziei.
  • Rengaru – pospolity kieszonkowiec. Przebywa na targowisku. Ukradł sakiewkę kupca Jory. Można wydać go straży lub puścić wolno, uzyskując poparcie Gildii. Po pokazaniu złodziejskiego znaku zwiększa zręczność bohatera.
  • Halvor – sprzedawca ryb z dzielnicy portowej, który jest również paserem. Gdy Bezimienny zostanie członkiem Gildii, może sprzedawać Halvorowi srebrne puchary i talerze.
  • Nagur – klient gospody „Pod Kuternogą”. Zleca bohaterowi zadanie polegające na dostarczeniu paczki z towarami z farmy Akila. Zadanie zleci tylko, gdy bohater nie będzie jeszcze należał do żadnej gildii bądź zostanie najemnikiem (jeśli Bezimienny będzie członkiem innej gildii, nie będzie mógł porozmawiać z Nagurem). Po pokazaniu złodziejskiego znaku Nagur radzi bohaterowi słuchać się Cassii.
  • Joe – przebywa zamknięty w wieży strażniczej nieopodal domu stolarza Thorbena, dopóki nie zostanie uwolniony przez Bezimiennego. Po pokazaniu złodziejskiego znaku wręcza bohaterowi pięć wytrychów.
  • Kardif – właściciel gospody położonej w porcie. Opowiada Bezimiennemu o wpływowych obywatelach, pracy, zaginionych mieszkańcach i nauczycielach. Sprzedaje napoje alkoholowe. Może zaopatrywać bohatera w wytrychy.
  • Hanna – właścicielka gospody na placu targowym. W jej gospodzie znajduje się wejście do siedziby szefostwa Gildii.
  • Ogrodnik – przebywa w górnym mieście w pobliżu ratusza. Po pokazaniu złodziejskiego gestu mówi o tajnych skrytkach w domach bogaczy.

Ciekawostki[]

  • Łupy Gildii znajdują się w jaskini na wyspie nieopodal portu.
  • Mistrzem otwierania zamków wyrzuconym za barierę, o którym wspomina Jesper, był Rączka. Świadczy o tym fakt, że klucz do jednego z pomieszczeń, który bohater wówczas otrzymuje, ma kod „ItKe_Fingers”, a nazwa kufra w owym pomieszczeniu w plikach nosi nazwę „MOB_FINGERS”.
  • Jeśli bohater dostanie się do kanałów za pomocą kodów, będzie traktowany tak, jakby zabił Attilę, jednak nauka umiejętności złodziejskich nie będzie wymagała większych wpłat.
  • W modyfikacji Requiem Gildia Złodziei ma własne uniformy.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice jeden z przemytników – Monk – także był członkiem Gildii.
Advertisement