Garond – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to paladyn w służbie lorda Hagena. Dowodził ekspedycją, która wyruszyła do Górniczej Doliny po magiczną rudę.

Charakter i osobowość[edytuj | edytuj kod]

Kapitan Garond charakteryzuje się charyzmą i wysokimi zdolnościami przywódczymi, z tego powodu to jemu powierzono dowództwo nad ekspedycją paladynów do Górniczej Doliny. Jest to człowiek lojalny, zdyscyplinowany i opanowany, potrafi sobie radzić działając pod dużą presją, nie boi się podejmować ryzyka, to jeden z najbardziej zaufanych ludzi lorda Hagena. Wykazuje się również dobrymi zdolnościami analitycznymi, potrafi szybko i trafnie ocenić sytuację, w której się znajduje. Z uwagi na swoje umiejętności oraz osobowość stał się jednym z najwyższych rangą paladynów w królestwie.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Po przypłynięciu na pokładzie Esmeraldy, Garond otrzymał rozkaz udania się na czele kilkudziesięcioosobowej ekipy do Górniczej Doliny w celu wznowienia wydobycia cennego kruszcu. Na miejscu z powodzeniem udaje mu się uruchomić trzy kopalnie, a także wyłapać byłych więźniów bariery, którzy nie zdążyli bądź nie chcieli opuścić kolonii. Sprawy się komplikują, kiedy pewnego dnia od strony byłego obozu na bagnie nadciąga orkowe wojsko z zamiarem podboju wyspy. Wysłany wcześniej oddział zwiadowczy informuje w porę o nadchodzącym niebezpieczeństwie, w wyniku czego udaje się zgromadzić większość rozproszonych oddziałów i przygotować prowizoryczną obronę. Dochodzi do krwawych starć  we wschodniej części Starego Obozu (o czym świadczą znajdujące się tam liczne nagrobki królewskich rycerzy), lecz mimo zaciętego oporu wojsko myrtańskie jest zmuszone ewakuować się do zamku, pozwalając się okrążyć w zrujnowanej atakiem fortecy. Od tego czasu wszelki kontakt z miejscami wydobycia, a także miastem zostaje zerwany.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Garond znajduje się w oblężonej fortecy i wspólnie ze swoimi zaufanymi doradcami, Orikiem i Parcivalem, próbuje możliwie najlepiej wykorzystać posiadane zasoby, a także odzyskać kontakt z kopalniami i miastem. Dysponując zaledwie kilkoma oddziałami nieustannie musi zmagać się z atakami smoków, oblegającą zamek orkową armią i głodem. Po przybyciu Bezimiennego do Górniczej Doliny, który szuka dowodu na istnienie zagrożenia ze strony wyżej wspomnianych gadów, Garond wykorzystuje bohatera w celu ponownego nawiązania kontaktu z trzema nadzorcami kopalń: Silvestro, Fajethem i Marcosem. Słysząc o wątpliwym postępie wydobycia, Garond zaczyna zdawać sobie sprawę z bezsensu swojej wyprawy. W IV rozdziale gości w swoim zamku łowców smoków, z jednej strony podzielając wątpliwości reszty załogi odnośnie ich lojalności, a z drugiej traktując ich jako potencjalne militarne wsparcie. Pozbycie się smoków z Górniczej Doliny, jak również śmierć wodza orków Hosh-Paka znacząco polepsza sytuację w zamku, ale nie wystarcza to do zwycięstwa. Kiedy lord Hagen dowiaduje się o tragicznej sytuacji w jakiej znajduje się Garond, prowadzi do doliny oddział, aby wspomóc kapitana.

Zlecane zadania[edytuj | edytuj kod]

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki ginie podczas walki nad przełęczą. Jest wyróżniony jako Dowódca. W nocy pojawia się jego duch, który nie zaznał spokoju. Velaya po walce z wymagającym przeciwnikiem przywraca mu wieczny spokój. Znajduje się przy zawalonym przejściu do przełęczy Górniczej doliny. Od razu atakuje główną bohaterkę. Można go pokonać tylko bronią zaklętą przez Isgarotha, który zleca wojowniczce zadanie odesłania w zaświaty wszystkich duchów na płaskowyżu. Ginie po krótkiej walce z Velayą.

Duch Garonda

Mroczne Tajemnice[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Mroczne Tajemnice były paladyn, a obecnie przemytnik Anghar, mówi, że został wrzucony pod barierę, dlatego że Garond kazał mu (i innym paladynom) wymordować ludzi z pewnej wioski. Anghar odmówił wykonania tego rozkazu i został potraktowany za to jako zdrajca. Podczas niszczenia wioski przez ludzi Garonda mieszkańcy rzekomo wzywali na pomoc Innosa, a więc mogłoby się wydawać, że mord tych ludzi był bezcelowy. Jednak gdy bohater wykona zadania dla Thangora okaże się, że okłamał Bezimiennego, a nie chciał wykonać rozkazu, gdyż wioska była jego domem.

Returning[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Returning po zdobyciu zamku przez orków zostaje uwięziony. Dzierży on miecz zakonu i nosi pancerz paladyna wzmocniony rudą.

Garond w Returning 2.0

Bumshak[edytuj | edytuj kod]

Podczas ataku orków na zamek w Górniczej Dolinie Garond, Orik i Parcival dają radę uciec, ale nie na długo. Po zdobyciu twierdzy, Bumshak otrzymuje zadanie od Ur-Shaka, polegające na zabiciu całej trójki oraz przyniesieniu ich magicznych run, co bohater wykonuje.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Jego dalsze losy pozostają nieznane, gdyż nieznany pozostaje wynik wyprawy Lorda Hagena.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Garond posiada kwestie dubbingową wystawiania grzywny za zabicie owcy, mimo że na zamku nie ma ani jednego takiego zwierzęcia. Jeżeli jednak gracz przyzwie owcę w zamku za pomocą kodów i zabije ją na oczach świadków, Garond upomni się o nią.