FANDOM

Artykuł niekanoniczny

Gabb – postać występująca w modyfikacji Diccuric do gry Gothic. Jest on jednym z wysoko postawionych najemników Berengara, o czym świadczy jego zbroja.

Diccuric Edytuj

Przebywa w pobliżu bramy miejskiej. Zdaje się mieć zawsze oko na zamknięty dom po jego lewej stronie. Poza tym do jego obowiązków należy pilnowanie porządku w mieście. Odgrywa epizodyczną rolę w modyfikacji – informuje tylko Ardarica o dostawie stali. Jeżeli bohater postanowi zrobić wrażenie na Graveyarnie pracując dla Talisana, będzie musiał wykonać zadanie dla najemnika Pyta. Jeżeli Ardaric będzie załatwiał interesy z Rotrou w celu wykupienia jego miecza, Gabb zapyta bohatera, dlaczego tak często chodzi w kierunku lasu. Jeżeli młodzieniec przyzna się po dobroci i da się szantażować, będzie musiał wykonać pewne zlecenie dla najemnika, by ten zapomniał o jego układach z szarlatanem Talisanem. Aradric będzie musiał wtedy pójść do opanowanego przez agresywne wilki lasu i poszukać zaginionego zwiadowcy najemników. Jeżeli Ardaric wykona zadanie, Gabb zapomni o całej sprawie, jeżeli bohater odmówi mu pomocy, dostanie w twarz. Podczas zadania Księga krasomówsta, jeśli Ardaric nie udzieli Fiedbelerowi poprawnych odpowiedzi na jego zagadki, bibliotekarz nakaże odebrać bohaterowi bliżej nieokreślony klucz od Gabba.