Frakcja zachodnia – unia miast zachodniej Myrtany, założona przez przez Inoga i Anoga. Powstała podczas wojny domowej przedstawionej w Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[edytuj | edytuj kod]

Gdy wybuchnął konflikt między Gornem, a Thorusem, bracia Inog i Anog, którzy mieli we władaniu miasta Geldern i Silden postanowili nie brać udziału w starciach. Zakazali swoim ludziom kontaktów z innymi frakcjami oraz chcieli po prostu przeczekać wojnę. Jednak ich poddani nie byli do końca zadowoleni z ich rządów. W rozmowie z obywatelami Silden, Bezimienny dowiaduje się, że woleliby mieć oni lepszych władców. Główny bohater zachęca Anoga do wzięcia udziału w walkach po stronie Gorna. Ten jednak nie ufa mu i prosi o sprowadzenie do Silden Inoga w celu naradzenia się. Ostatecznie bracia nie podejmują żadnych kroków zmierzających do zaprowadzenia pokoju w Myrtanie. Przyszły król Myrtany nie jest wtedy zadowolony z ich postawy.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Gdy uprzedzenia do innych frakcji ustają, a na tron Myrtany zostaje powołany Rhobar III, obszar ten zostaje wcielony do królestwa.

Terytorium[edytuj | edytuj kod]

Frakcja zachodnia obejmuje całą zachodnią część Myrtany – od gór na zachodzie aż do rzeki w centrum. W jej posiadaniu jest kilka kopalń i farm. Największymi miastami tego obszaru są:

  • Geldernmiasto kopalń i artefaktów, dowodzone przez Inoga;
  • Silden – osada pod rządami Anoga.