Fortuno – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest on nowicjuszem Bractwa Śniącego, a później bandytą Kruka.

Gothic[]

Mieszka w obozie na bagnie, w chacie mieszczącej się pod laboratorium Cor Kaloma. Prowadzi stragan, gdzie sprzedaje skręty bagiennego ziela. Codziennie rozdaje każdemu po trzy porcje ziela, zwanego mrokiem północy. Jeśli zainteresowany chciałby więcej, musi zapłacić. Fortuno mówi Bezimiennemu, że gdyby ten znalazł jakieś rośliny czy owoce, prosi o sprzedanie ich. W III rozdziale bohater może kupić od niego zioła uzdrawiające dla Y'Beriona. Po pokonaniu przez bohatera Śniącego, podczas upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną, z obozu Bractwa Śniącego jedynie Fortuno, Lester i Cor Angar przeżyli, nie kończąc jako Poszukiwacze.

Towary[]

  • Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Zielony nowicjusz 30 8
Mrok północy 20 15
Zew nocy 10 20
Bryłka rudy 237 1

Rozdział III[]

Dopiero po rozmowie z Cor Angarem podczas poszukiwań ziół dla Y'Beriona.

Przedmiot Ilość Cena
Zioła uzdrawiające (mocne) 5 24

Gothic II: Noc Kruka[]

Przebywa w Jarkendarze, w obozie bandytów. Stracił pamięć, pomaga mu ją przywrócić Bezimienny, aby Fortuno przypomniał sobie wcześniejsze wydarzenia. Bohater przyrządza mu najpierw zielonego nowicjusza, przepis na niego znajduje w skrzyni Fortuno, a potem specjalną miksturę, na którą przepis daje bohaterowi zielarz – Miguel. Od tamtej pory stan zdrowia Fortuno znacznie się poprawia. Wyjawia również, że pomógł Krukowi przygotować czar otwierający drzwi do świątyni Adanosa.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Jarkendar został zaatakowany przez orków, tym samym Fortuno został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Fortuno/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • Jeśli w Gothic II: Noc Kruka gracz wejdzie w jego postać za pomocą kodów, to wszyscy go zaatakują, ponieważ Fortuno nie nosi pancerza bandyty.
  • W przeciwieństwie do Lestera i Angara nie skarży się na ból głowy.