Gothicpedia
Advertisement

Fortuno – postać występująca w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest on nowicjuszem Bractwa Śniącego, a później bandytą Kruka.

Gothic[]

Prowadzi sklepik z bagiennym zielem pod laboratorium Cor Kaloma. Codziennie rozdaje każdemu po trzy porcje ziela, zwanego mrokiem północy. Jeśli zainteresowany chciałby więcej, musi zapłacić. Fortuno mówi Bezimiennemu, że gdyby ten znalazł jakieś rośliny czy owoce, prosi o sprzedanie ich. W trzecim rozdziale bohater może kupić od niego zioła uzdrawiające dla Y'Beriona. Po pokonaniu przez bohatera Śniącego, podczas upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną, z obozu Bractwa Śniącego jedynie Fortuno, Lester i Cor Angar przeżyli, nie kończąc jako Poszukiwacze.

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Zielony nowicjusz 30 8
Mrok północy 20 15
Zew nocy 10 20
Bryłka rudy 237 1

Rozdział III[]

Dopiero po rozmowie z Cor Angarem podczas poszukiwań ziół dla Y'Beriona.

Przedmiot Ilość Cena
Zioła uzdrawiające (mocne) 5 24

Gothic II: Noc Kruka[]

Znajduje się w Jarkendarze, w obozie bandytów. Stracił pamięć, pomaga mu ją przywrócić Bezimienny, aby Fortuno przypomniał sobie wcześniejsze wydarzenia. Bohater przyrządza mu najpierw zielonego nowicjusza, przepis na niego znajduje w skrzyni Fortuno, a potem specjalną miksturę, na którą przepis daje bohaterowi zielarz – Miguel. Od tamtej pory stan zdrowia Fortuno nieco się poprawia. Wyjawia również, że pomógł Krukowi przygotować czar otwierający drzwi do świątyni Adanosa.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

Bandyci[]

Opowiada Vincowi o bractwie oraz co zdołał zapamiętać po upadku bariery. Bojąc się o swoje zapasy ziela, zleca bohaterowi zebranie dla niego 10 sztuk bagiennego ziela. Po przyniesieniu mu ziela, Fortuno mówi, że dzięki temu lepiej skupi swoje magiczne moce, ale nie zdradza dokładnie do jakiego celu. W 3 rozdziale gry traci pamięć przez Kruka, przez co traci kontakt z rzeczywistością.

Przeznaczenie[]

Fortuno po upadku bariery uciekł w stronę Starego Obozu, ale zemdlał. Obudził się na statku, schorowany. Woli zostać w obozie bandytów niż iść do Lestera, ponieważ musi trochę odpocząć.

Returning[]

Po wykonaniu zadania „Meandry umysłu”, czyli przywróceniu mu pamięci, udaje się do Nowego Obozu Bractwa Śniącego.

Mroczne Tajemnice[]

Sprzedaje także specjalne skręty o wartości 200 bryłek rudy, które są o wiele mocniejsze od pozostałych skrętów. Od 3 rozdziału można u niego także kupić przepis na napój z rudy.

Die Sekte[]

Jego historia została zmieniona i zamiast w Jarkendarze, przebywa w obozie Sekty pod przywództwem Baal Tyona. Jako nowicjusz Bractwa wykonuje prace dla guru.

Jego rolę z podstawowej gry pełni inna postać, mianowicie Baal Kagan.

Juran[]

Przebywa na małej wysepce w pobliżu Labiryntu mistrzów. Został ogrodnikiem ze względu na mizerne zdolności bojowe. Proponuje bohaterowi ucieczkę do zwykłego świata, ponieważ jest to ostatnia szansa uniknięcia śmierci podczas walki z najsilniejszymi stworami w Labiryncie.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis, w tym Jarkendar został zaatakowany przez orków, tym samym Fortuno został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Jeśli w Gothic II: Noc Kruka gracz wejdzie w jego postać za pomocą kodów, to wszyscy go zaatakują, ponieważ Fortuno nie nosi pancerza bandyty.
  • W przeciwieństwie do Lestera i Angara nie skarży się na ból głowy.
Advertisement