FANDOM

Fisk – postać występująca w Gothic i Gothic II: Noc Kruka. Jest to cień ze Starego Obozu, a następnie bandyta Kruka z Jarkendaru.

Gothic Edytuj

Mieszka w Starym Obozie, sprzedaje broń, a także stroje dla kopaczy. Jest mocno pokłócony ze Świstakiem, nie chce mu sprzedać cennego miecza. Ma układy z Mordragiem na temat kradzieży rzeczy magnatów, dlatego jeśli Bezimienny go pobije, Fisk każe znaleźć nowego pasera, którym okaże się Sharky.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku magicznej bariery ucieka razem z Krukiem i innymi do Jarkendaru, gdzie również zajmuje się handlem. Chce, aby Bezimienny znalazł dla niego paczkę wytrychów, którą ukradł Juan. W nagrodę bohater dostanie u Huno zniżkę na ciężki pancerz bandyty oraz otrzyma wielki topór (dla najemnika i strażnika) lub runę (dla maga ognia). Jak się później okazuje to on zlecił zabójstwo Estebana, gdyż ten przeszkadzał mu w interesach. Bezimienny dochodzi wtedy z Fiskiem do układu: on zabija ochroniarzy Estebana, a Bezimienny ich szefa. Po tym zadaniu bohater przejmuje funkcję Estebana.

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku "Noc Kruka".

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Sługa burzy 1 1150
Sługa wiatru 1 25
Esencja lecznicza 5 25
Ekstrakt leczniczy 5 35
Eliksir leczniczy 4 50
Esencja many 4 25
Ekstrakt many 3 40
Eliksir many 3 50
Pełnia życia 1 150
Pełnia many 1 200
Ziele lecznicze 10 40
Korzeń leczniczy 5 60
Ogniste ziele 10 20
Ognisty korzeń 5 40
Rdest polny 3 100
Rzepa 3 3
Gin 5 15
Jabłko 5 8
Chleb 5 20
Strzała 100 1
Bełt 100 1
Pierścień magicznego pancerza 1 500
Bryłka złota 2 18
Żądło krwiopijcy 1 25

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Esencja lecznicza 5 25
Ekstrakt leczniczy 5 35
Eliksir leczniczy 4 50
Esencja many 4 25
Ekstrakt many 3 40
Eliksir many 3 50
Pełnia życia 1 150
Pełnia many 1 200
Ziele lecznicze 10 40
Korzeń leczniczy 5 60
Ogniste ziele 10 20
Ognisty korzeń 5 40
Rdest polny 3 100
Rzepa 3 3
Gin 5 15
Jabłko 5 8
Chleb 5 20
Strzała 100 1
Bełt 100 1
Żądło krwiopijcy 1 25

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Esencja lecznicza 5 25
Ekstrakt leczniczy 5 35
Eliksir leczniczy 4 50
Esencja many 4 25
Ekstrakt many 3 40
Eliksir many 3 50
Pełnia życia 1 150
Pełnia many 1 200
Ziele lecznicze 10 40
Korzeń leczniczy 5 60
Ogniste ziele 10 20
Ognisty korzeń 5 40
Rdest polny 3 100
Rzepa 3 3
Gin 5 15
Jabłko 5 8
Chleb 5 20
Strzała 100 1
Bełt 100 1
Żądło krwiopijcy 1 25

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Esencja lecznicza 5 25
Ekstrakt leczniczy 5 35
Eliksir leczniczy 4 50
Esencja many 4 25
Ekstrakt many 3 40
Eliksir many 3 50
Pełnia życia 1 150
Pełnia many 1 200
Ziele lecznicze 10 40
Korzeń leczniczy 5 60
Ogniste ziele 10 20
Ognisty korzeń 5 40
Rdest polny 3 100
Gin 5 15
Jabłko 5 8
Chleb 5 20
Strzała 100 1
Bełt 100 1

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Esencja lecznicza 5 25
Ekstrakt leczniczy 5 35
Eliksir leczniczy 4 50
Esencja many 4 25
Ekstrakt many 3 40
Eliksir many 3 50
Pełnia życia 1 150
Pełnia many 1 200
Ziele lecznicze 10 40
Korzeń leczniczy 5 60
Ogniste ziele 10 20
Ognisty korzeń 5 40
Rdest polny 3 100
Gin 5 15
Jabłko 5 8
Chleb 5 20
Strzała 100 1
Bełt 100 1

Zlecane zadania Edytuj

Modyfikacje Edytuj

Mroczne Tajemnice Edytuj

Fiskowi ucieka jeden kopacz, który pracował dla niego jako krawiec. Cień prosi Bezimiennego o znalezienie nowego pomocnika. Okazuje się nim Drax. Po wykonaniu zadania Fisk daje bohaterowi spodnie kopacza.

Na pytanie o coś lepszego od spodni kopacza opowiada Bezimiennemu historię o wyjątkowej zbroi skórzanej, którą znalazł w jaskini pełnej goblinów. Bohater nie wierzy w jego opowieść. Fisk mimo to chce sprzedać mu znalezioną odzież. Ponieważ skórzana zbroja ma dla niego wartość sentymentalną, sprzeda ją za 1100 bryłek rudy.

Mroczne Tajemnice - Dziewice Wyginęły Edytuj

W submodzie Fisk także odgrywa epizodyczną rolę. Bohater może od niego odkupić pewien klucz, który ponoć otwiera drzwi do skarbu. Fisk jednak nie chce się z nim łatwo rozstać i żąda aż 27 500 bryłek rudy.

Global Mod Edytuj

Dawny szkodnik – Ratford – mówi Bezimiennemu, że Fisk jest jego krewnym. Prosi bohatera o przekazanie mu pozdrowień. Ten jest wyraźnie zmieszany po wspomnieniu o Ratfordzie i daje bohaterowi 40 bełtów do magicznej kuszy. Nie chce dalej rozmawiać o swoim krewnym.

Die Bedrohung Edytuj

Fisk bez zmian handluje na targowisku w Starym Obozie. Paranor, podobnie jak Bezimienny, może z nim handlować, jednak rola kupca ogranicza się tylko do odesłania bohatera do Świstaka. Fisk wie więcej o sprawie opuszczonej kopalni, ale Paranor nie naciska i udaje się w tej sprawie do sprzedawcy spodni.

Diccuric Edytuj

Zajmuje się handlem. Nie wiadomo, w jaki sposób dotarł do Gatyah i w jakich okolicznościach przyłączył się do bandy Berengara, jednak przebywa w jego obozie i prowadzi stoisko niedaleko oberży. Początkowo nie chce handlować z głównym bohaterem. Opcja handlu pojawi się dopiero wtedy, gdy Ardaric będzie miał w ekwipunku skórę wilka. Bohater może także zapytać Fiska o jego przeszłość. Handlarz niechętnie opowie w kilku zdaniach o miejscu znanym jako Stary Obóz i swojej pracy dla Gomeza. Po wszystkim powie także, że to stare dzieje i nie chce do tego wracać. Nie wiadomo jednak czy był obecny podczas wydarzeń w Jarkednarze, czy Diccuric przedstawia jego alternatywne losy.

Gothic: Apokalipsa Demo Edytuj

Fisk prowadzi nielegalne interesy z Obozem Gwardii Królewskiej. Jeden z tamtejszych żołnierzy zleca Bezimiennemu zabójstwo handlarza w zamian za swoje poparcie podczas rekrutacji do obozu. Poza tym o Fisku krążą opinię, że jest równie głupi co chciwy.

Bandyci Edytuj

Zleca Vincowi zadanie z listą towarów. Po wykonanej robocie i przyniesieniu dla niego paczki od piratów, bohater otrzymuje od niego w nagrodę dobry miecz.

W epilogu, on wraz z Huno zlecają zabójstwo Estebana.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Należy do grupy bandytów, która przekroczyła portal do Khorinis. Zamieszkuje obóz niedaleko ruin. Sprzedaje swoje rzeczy na straganie. Chętnie pohandluje z Velayą, jednakże za poleceniem Sentenzy nie może jej sprzedać broni. Jest podejrzany w sprawie zaginięcia łyżki kucharskiej Snafa. Handlarz nie przyznaje się do zarzucanego czynu i naprowadza badającą sprawę Velayę do sprawcy kradzieży. Jest jedną z nielicznych osób, które pozostają w obozie podczas ataku bandytów na wyspę. Fisk wtedy martwi się o swoje zyski. Gdy zauważy, że Velaya posiada w swoim ekwipunku arabski miecz rzuca się na nią. Ginie po walce z bohaterką.

Złote Wrota Edytuj

Fisk w zamian za swoje oszustwa i machlojki został skazany na niewolniczą pracę w kopalni złota. Alvaro nie chce słuchać o jego zwolnieniu. Fisk planuje ucieczkę i w tym celu Bezimienny musi wykraść jego dobytek z magazynu. Jest pewien, że jego krewniak Sanchez wrobił go w to wszystko.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar został zaatakowany przez orków, prawdopodobnie więc Fisk został przez nich zabity, lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Requiem nosi strój cienia tak jak za czasów magicznej bariery z Gothic.
  • Fisk jest bardzo często pojawiającą się postacią w różnych modyfikacjach.