Gothicpedia
Advertisement

Fernando – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Przed akcją gry[]

Należał do gildii kupieckiej Araxos, zajmującej się transportem magicznej rudy na kontynent. Wraz z upadkiem bariery statki przestały zawijać do Khorinis, tym samym Fernando stracił kontakt z gildią i zyski płynące z eksportu rudy.

Gothic II[]

Mieszka w górnym mieście. W drugim rozdziale zleca Bezimiennemu, aby dowiedział się jak wygląda sytuacja w Górniczej Dolinie. Jeżeli Bezimienny jest magiem ognia, otrzymuje po wykonaniu zadania pusty kamień runiczny, jeżeli najemnikiem bądź strażnikiem miejskim, Bezimienny otrzymuje w nagrodę pierścień życia. Gdy Bezimienny jest magiem ognia, Fernando zostaje opętany przez poszukiwaczy.

Zlecane zadania[]

Gothic II: Noc Kruka[]

Wplątany jest w układy z bandytami – sprzedaje im nielegalnie broń. Bezimienny może pozbierać dowody oskarżające kupca i zamknąć go w więzieniu.

Powiązane zadanie[]

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Fernando został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Fernando jest jedynym więźniem odsiadującym wyrok w koszarach. Jest zły i nie chce rozmawiać z Velayą. Bohaterka odnajduje w skrzyni straży szpadę oraz pierścień gildii Araxos. Po odnalezieniu byłego właściciela rzeczy proponuje odkupienie ich. Ten jednak nie chce i nie może trzymać pamiątek ze względu na ich i swoją przeszłość.

Przeznaczenie[]

Ze względu na kłopoty finansowe, których nabawił się po upadku Bariery zachorował przez stres. Skarżył się na bóle brzucha i udał się do Sagitty. Wiedźma sporządziła specjalną miksturę i wyleczyła Fernanda.

Returning[]

W ramach misji Zadanie Gallahada Fernando prosi bohatera, by ten zdobył dla niego Podręcznik o sztuce retoryki należący do Gallahada. Po przyniesieniu księgi do Fernando, ten daje bohaterowi list polecający dla Gallahada.

Ciekawostki[]

  • Bezimienny może donieść na niego Martinowi bez wcześniejszej rozmowy z kupcem – aby go obciążyć, potrzebne są trzy z czterech dowodów (pierścień, pałasz, list oraz przyznanie się do winy). Jeśli to zrobi, może porozmawiać z Fernando w więzieniu, gdzie ten, dowiedziawszy się, że to bohater na niego doniósł, oskarży go o zdradę i obieca mu zemstę.
Advertisement